Pasmo przenoszenia wzmacniacza
#1
Taka ciekawostka:
http://nagrywamy.com/2015/09/16/nagrywan...assman-50/
będą kolejne odcinki Wink
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#2
W moich Sunnach jest to samo - jakiś filtr dolnozaporowy, który obniża zawartość pasma poniżej 80 hz (z tego co pamiętam to właśnie 12 db/okt). Basowe modele mają gałkę "ultra lo", która w gruncie rzeczy nic nie dodaje, ale za to wyłącza ten filtr i przepuszcza cały "dostępny" dół - wtedy pasmo jest możliwie neutralne, a wszystko w sali dość dramatycznie trzęsie się i wibruje. Wink
Jabłanica (bułg.: Община Ябланица) − gmina w środkowej Bułgarii. Populacja wynosi 6600 mieszkańców. 

blue colander stompboxes

Odpowiedz
#3
I już znamy powód tegoż zajebistego brzemienia!
Wysłane z mojego Leopard 2; masa bojowa 55,15t.

[Obrazek: fdan.jpg]
(12-25-2013, 12:49 AM)Sztyrlic napisał(a): A jeszcze taka kwestia: w sumie nie miałem wcześniej tunera [...]Rolleyes
Odpowiedz
#4
Fender nie ma nic intencjonalnie podciętego, taki jest. Zdradzając więcej - nie tylko fender Wink
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#5
(09-16-2015, 09:59 PM)przemak napisał(a): Fender nie ma nic intencjonalnie podciętego, taki jest. Zdradzając więcej - nie tylko fender Wink

Przez przypadek się zaprojektowało? Wink
Jabłanica (bułg.: Община Ябланица) − gmina w środkowej Bułgarii. Populacja wynosi 6600 mieszkańców. 

blue colander stompboxes

Odpowiedz
#6
Raczej z oszczędności.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#7
Fajne pomiary, jestem fanem Wink

Dawaj więcej, w tym nowszych konstrukcji. Będzie dobry temat o voicingu
"Some people like cupcakes better. I for one care less for them!"
Odpowiedz
#8
Się robi, zaglądajcie po prostu, doba nie jest gumowa, niestety Wink
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#9
Masz może jakieś nagrane próbki na tym piecu? Big Grin
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Fęder Rzeź Bas 5 | Hofner 500/1 | Squier Bass VI | Epiphone EB0 | Kasuga 4001 Rick copy |


'69 Fender Bassman 50/2x15 | '73 Fender Bassman Ten 4x10 | '69 Pseudo-Selmer 100w/Marshall JCM800 2x15 | '67 Sunn Sonic I 1×15 | Vox AC30

Odpowiedz
#10
Mogę nagrać, albo zreampować coś, no problemo.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#11
Wzmacniacze lampowe są specyficzne. W zasadzie większość tnie dół, jeśli nie przed końcówką mocy, to na pewno na trafie głośnikowym. Nieczęsto trafa wzmacniaczy instrumentalnych schodzą poniżej 50hz (oczywiście mam na myśli "pasmo robocze", używalne).

Skąd więc wrażenie bogatego dołu w lampiakach? Przecież w praktyce go tam nie ma.

Patrząc na sprawę z perspektywy suchych liczb warto powiedzieć, że basiści bardzo często mylą dół z najzwyklejszą średnicą. Mówi się, że "dół kopie" a to po prostu podbite okolice 80-120hz, poczytywane jako dolny środek. Co ciekawe, właśnie takie podbicie uwypuklają kolumny zamknięte (lub prawie zamknięte, o małym litrażu - jak 2x15 bassmana) - podbicie w paśmie 80-120hz i dalej ostre ścięcie.

Drugą sprawą są zniekształcenia harmoniczne (nie mylić przesterami). To że wzmacniacz lampowy zniekształca dźwięk przez wzbogacanie go harmonicznymi wiadomo nie od dziś. Wzmacniacz tranzystorowy również, ale tych zniekształceń jest nieporównanie mniej. Zniekształcenia harmoniczne mają to do siebie, że powstają nie tylko powyżej dźwięku bazowego ale również poniżej. Stąd właśnie ciepły, potężny dół lampowych wzmacniaczy instrumentalnych. To nic, że kolumna zbyt dobrze nie przenosi tych pasm, harmoniczne w sygnale i tak da się usłyszeć, buduje to pewne "lampowe" doznania.
Odpowiedz
#12
Trzeba by chyba jeszcze wspomnieć jakie to są harmoniczne? Bo coś mi się obiło o uszy o parzystych i nieparzystych. Pewnie fachowcy potrafią rozwinąć temat Wink
Odpowiedz
#13
To jest już śliski temat, generalnie cała ta historia z parzystymi i nieparzystymi harmonicznymi ma związek z poważniejszymi zniekształceniami - od sytuacji bliskich nasycenia lampy aż po typowy clipping i przestery. W innych przypadkach relacja parzystych do nieparzystych jest bardzo podobna dla lampy i tranzystora, tyle że lampa z natury ma tych zniekształceń więcej przez co brzmi inaczej.
Odpowiedz
#14
Na jedno chciałbym jednak zwrócić uwagę: obudowa zamknięta wprawdzie słabiej obciąża głośnik w rezonansie niż obudowa z otworem, ale za to ma łagodniejszy spadek poniżej niż obudowa z otworem.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#15
Aktualizacja wątku, jakby co Wink
http://nagrywamy.com/2015/09/22/nagrywan...umna-2x15/
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości