![]() |
|
Bas w Studio - Wersja do druku +- basscity.eu (https://basscity.eu) +-- Dział: dzielnice (https://basscity.eu/forum-1.html) +--- Dział: dzielnica basowa (https://basscity.eu/forum-6.html) +--- Wątek: Bas w Studio (/thread-5922.html) |
Bas w studio - DEFENCE - 08-03-2010 Jakie macie ciekawe spostrzeżenia studyjne (co robić, czego nie), jak najlepiej nagrywać bas? Właśnie zabieram się za nagrywanie i wstępnie akcja wygląda tak: - linia + ampeg svx (CL + lodówa of kors, no chyba że ukręcimy coś ciekawego z innych headów) - 2 mikrofony (TE twin + 1048 + 18" beyma) nad tą 18" się zastanawiam czy jednak nie popsuje soundu Jakie mikrofony najlepiej zastosować? Wiem że na "starym" forum było o tym sporo, ale mam sklerozę i nic nie pamiętam. Sound ma być lekko drive`ujący, ale czytelny. np tu: http://www.youtube.com/watch?v=WCVXvRRwTxQ jest fajnie \m/ Edit: Bas oczywiście precel + roundy lub precel + flaty, obadamy co bedzie lepiej hulało. RE: Bas w studio - Mateusz - 08-03-2010 IMO Ampega svx sobie daruj, 18" też bym olał bo majk od 410 będzie zbierał niepotrzebny dół z 18" w dodatku z opóźnieniem i zrobi się kicha. Ewentualnie daj majk pod 10" bardzo blisko i jakiś mikrofon do stopy na 18". Dawaj z tej 18" troche dołu w miksie - ale ja bym generalnie to olał. Jakbyś przyszedł do mnie to zaproponowałbym Ci takie rozwiązanie: Linia z trejsa - będziesz jej dodawać jak będziesz chciał bardziej wyraźny i klarowniejszy sound, ale generalnie dałbym lini mniej niż majków + sennheiser MD 421/shure sm57 jak najbliżej się da na kopułkę 10" - będziesz mieć kopa i środek + AKG D112, albo D3400 na membranę 10"- z tego byś miał dół i misia i zapewne zaproponowałbym Ci pożyczenie sansampa, do nagrania drugiej lini i domiksowanie drajwu, albo wpięcie jakiegoś drive miedzy bas a głowe i można pokombinować czy to dobrze brzmi czy nie. Można też podwędzić combo gitarula i postawić w drugim pomieszczeniu i nagrywać na obu stackach na raz. Zdjąc dół na EQ we wzmaku gitarowym i sm57 zbierać drajw z górnego i środkowego pasma. Wtedy masz dół i środek z kopem +przesterowana góra i środek. Generalnie realizator w studio na pewno Ci pomoże i zanim zaczniecie nagrywać dobrą godzine będziecie kombinować co najlepiej brzmi, chyba że trafisz na jakiegoś młotka. RE: Bas w studio - DEFENCE - 08-03-2010 Sansampa nie chcę, mam mxra m80 i to na bank znajdzie miejsce w nagraniu. O gitarowym też myślałem, ale nie wiem jak rozwiązać to technicznie. Możesz jakiś schemat połączenia opisać. Powiedzmy że setup taki: precel, mxr m80, TE twin + 1048 + mikrofony + linia. Dlaczego svx`a sobie darować? Trochę z tym eksperymentowałem i brzmiało fajnie, może jednak domixować sygnał liniowy z svx`em? RE: Bas w studio - Mateusz - 08-03-2010 Ja staram się generalnie takich zabawek unikać. Wepnij mxr'a miedzy bas a trejsa, a z wyjscia parallel output z mxra daj jacka i podłącz do wzmacniacza gitarowego. Generalnie pokombinuj troche, zobacz co najlepiej brzmi. Moze sam Trace + combo gitarowe beda juz brzmialy zajebiscie, ze nie trzeba bedzie wlaczac mxr'a i na odwrot, moze sam mxr wystarczy? Jak masz możliwość postaw combo gitarowe w innym pomieszczeniu niż paczkę basową, żeby nie zbierały się nawzajem, wtedy będzie w ogóle gitara. I w tym momencie masz w pip kombinacji -2 majki pod 410, linia z trejsa, linia z mxra + majk z komba gitarowego to razem 5 sygnałow na bas. Wybierz to co najfajniej brzmi, pokombinuj czy lepiej mxr, czy combo, czy oba na raz. Zajmie ci to z 30 minut, ale bedziesz mial brzmienie takie jakie chcesz. PS. no i uważaj na fazy bo przy tylu sygnałach się klucha może zrobić. RE: Bas w studio - Burning - 08-03-2010 Defence - nie lepiej rozkręcić Twin'a, niż bawić się w udawanie lampy? SVX rozlewa strasznie dół. RE: Bas w studio - DEFENCE - 08-03-2010 W sumie to obadam na miejscu co da się zrobić, możliwe że mxr + twin wystarczą, ale chcę się przygotować konkretnie, żeby nie było półśrodków. Grałem ostatnio na gitarowym combie laneya i kurcze niezłe ziarno z tego da się wycisnąć, warto spróbować jak ktoś potrzebuje brudnych przesterów. RE: Bas w studio - Mateusz - 08-03-2010 no warto, ale tylko jako dodatek ze skręconym dołem RE: Bas w studio - paka - 08-04-2010 u mnie to wygladalo tak: 1: bas -> sansamp (jedynie w dwoch kawalkach uzywalem go jako dopalacz) -> pedalboard -> ampeg svt3 pro -> ampeg 4x12, chyba v2 z lat 70tych -> neumann u 87 -> drawmer 1960 (preamp + kompresja, ale wlasciwie po to, zeby zabezpieczyc sie przed peakami) -> konsola ssl 2: bas -> sansamp (DI) -> ssl 3: bas -> sasnamp (wyjscie rownolegle) -> ssl no i moge potwierdzic skutecznosc neumanna z preclem i brudami/przesterami ;D RE: Bas w studio - zakwas - 08-04-2010 Polecam dla grających slapem zbieranie dodatkowego śladu brzdęku strun unplugged mikrofonem pojemnościowym. Można ciekawie domiksować później taki strzał. Robiłem tak sam i byłem zadowolony z możliwości jakie daje to rozwiązanie, trzeba tylko dobrze skierować mikrofon i nie oddychać w jego kierunku To tak z trochę innej beczki "soundowej". Bas w studio 2 - paka - 08-04-2010 podobno przy tej technice trzeba sie zachowywac podobnie jak z gitara akustyczna - mikrofon w podobnym miejscu jako punkt wyjsciowy do poszukiwan. RE: Bas w studio - DEFENCE - 08-11-2010 2x mikrofon z paczki (z pominięciem mxra) + linia SVX brzmi jak na razie najlepiej Edit: nagrałem dziś kilka numerów i jest miazga (jak dla mnie sound praktycznie idealny, zobaczymy jak to będzie siedziało w mixie) jest siara, jest punkt, jest drive, jest pierdolnięcie dołem, czego chcieć więcej? Może umiejętności RE: Bas w studio - Sebastian-J - 02-14-2011 Do nagrywania basu w studio mam trochę czasu, ale w głowie poważny dylemat mi się zrodził? Preamp w Laklndzie mam ustawiony na płasko. Na tym ustawieniu w salce i na koncertach jestem dobrze słyszalny. Brzmienie jest agresywne i gryzie jak potrzeba. Jednak z drugiej strony po skręceniu środka Lakland dostaje drugiego życia. Stack jest cichszy (więc na koncertowe granie odpada), jednak bardzo miło słucha mi się fretbuzzów. I tu pytanie jak nagrać się w studio? Ze skręconym środkiem czy na flat? RE: Bas w studio - paluch1986 - 02-14-2011 IMO łatwiej w obróbce obciąć środek, niż później go próbować wyciągnąć. Ja bym zostawił na płasko. RE: Bas w studio - WoRW - 02-14-2011 Na Twoim miejscu wyłączyłbym preamp w basie. RE: Bas w studio - Burning - 02-14-2011 dokładnie - pomiń preamp |