basscity.eu
Bas w Studio - Wersja do druku

+- basscity.eu (https://basscity.eu)
+-- Dział: dzielnice (https://basscity.eu/forum-1.html)
+--- Dział: dzielnica basowa (https://basscity.eu/forum-6.html)
+--- Wątek: Bas w Studio (/thread-5922.html)

Strony: 1 2 3 4


Bas w studio - DEFENCE - 08-03-2010

Jakie macie ciekawe spostrzeżenia studyjne (co robić, czego nie), jak najlepiej nagrywać bas?

Właśnie zabieram się za nagrywanie i wstępnie akcja wygląda tak:

- linia + ampeg svx (CL + lodówa of kors, no chyba że ukręcimy coś ciekawego z innych headów)
- 2 mikrofony (TE twin + 1048 + 18" beyma) nad tą 18" się zastanawiam czy jednak nie popsuje soundu

Jakie mikrofony najlepiej zastosować?
Wiem że na "starym" forum było o tym sporo, ale mam sklerozę i nic nie pamiętam. Tongue


Sound ma być lekko drive`ujący, ale czytelny.

np tu: http://www.youtube.com/watch?v=WCVXvRRwTxQ jest fajnie \m/


Edit: Bas oczywiście precel + roundy lub precel + flaty, obadamy co bedzie lepiej hulało.


RE: Bas w studio - Mateusz - 08-03-2010

IMO Ampega svx sobie daruj, 18" też bym olał bo majk od 410 będzie zbierał niepotrzebny dół z 18" w dodatku z opóźnieniem i zrobi się kicha. Ewentualnie daj majk pod 10" bardzo blisko i jakiś mikrofon do stopy na 18". Dawaj z tej 18" troche dołu w miksie - ale ja bym generalnie to olał. Jakbyś przyszedł do mnie to zaproponowałbym Ci takie rozwiązanie: Linia z trejsa - będziesz jej dodawać jak będziesz chciał bardziej wyraźny i klarowniejszy sound, ale generalnie dałbym lini mniej niż majków + sennheiser MD 421/shure sm57 jak najbliżej się da na kopułkę 10" - będziesz mieć kopa i środek + AKG D112, albo D3400 na membranę 10"- z tego byś miał dół i misia i zapewne zaproponowałbym Ci pożyczenie sansampa, do nagrania drugiej lini i domiksowanie drajwu, albo wpięcie jakiegoś drive miedzy bas a głowe i można pokombinować czy to dobrze brzmi czy nie. Można też podwędzić combo gitarula i postawić w drugim pomieszczeniu i nagrywać na obu stackach na raz. Zdjąc dół na EQ we wzmaku gitarowym i sm57 zbierać drajw z górnego i środkowego pasma. Wtedy masz dół i środek z kopem +przesterowana góra i środek. Generalnie realizator w studio na pewno Ci pomoże i zanim zaczniecie nagrywać dobrą godzine będziecie kombinować co najlepiej brzmi, chyba że trafisz na jakiegoś młotka.


RE: Bas w studio - DEFENCE - 08-03-2010

Sansampa nie chcę, mam mxra m80 i to na bank znajdzie miejsce w nagraniu.

O gitarowym też myślałem, ale nie wiem jak rozwiązać to technicznie. Możesz jakiś schemat połączenia opisać. Powiedzmy że setup taki: precel, mxr m80, TE twin + 1048 + mikrofony + linia.

Dlaczego svx`a sobie darować? Trochę z tym eksperymentowałem i brzmiało fajnie, może jednak domixować sygnał liniowy z svx`em?


RE: Bas w studio - Mateusz - 08-03-2010

Ja staram się generalnie takich zabawek unikać. Wepnij mxr'a miedzy bas a trejsa, a z wyjscia parallel output z mxra daj jacka i podłącz do wzmacniacza gitarowego. Generalnie pokombinuj troche, zobacz co najlepiej brzmi. Moze sam Trace + combo gitarowe beda juz brzmialy zajebiscie, ze nie trzeba bedzie wlaczac mxr'a i na odwrot, moze sam mxr wystarczy? Jak masz możliwość postaw combo gitarowe w innym pomieszczeniu niż paczkę basową, żeby nie zbierały się nawzajem, wtedy będzie w ogóle gitara. I w tym momencie masz w pip kombinacji -2 majki pod 410, linia z trejsa, linia z mxra + majk z komba gitarowego to razem 5 sygnałow na bas. Wybierz to co najfajniej brzmi, pokombinuj czy lepiej mxr, czy combo, czy oba na raz. Zajmie ci to z 30 minut, ale bedziesz mial brzmienie takie jakie chcesz.

PS. no i uważaj na fazy bo przy tylu sygnałach się klucha może zrobić.


RE: Bas w studio - Burning - 08-03-2010

Defence - nie lepiej rozkręcić Twin'a, niż bawić się w udawanie lampy? SVX rozlewa strasznie dół.


RE: Bas w studio - DEFENCE - 08-03-2010

W sumie to obadam na miejscu co da się zrobić, możliwe że mxr + twin wystarczą, ale chcę się przygotować konkretnie, żeby nie było półśrodków.

Grałem ostatnio na gitarowym combie laneya i kurcze niezłe ziarno z tego da się wycisnąć, warto spróbować jak ktoś potrzebuje brudnych przesterów.


RE: Bas w studio - Mateusz - 08-03-2010

no warto, ale tylko jako dodatek ze skręconym dołem


RE: Bas w studio - paka - 08-04-2010

u mnie to wygladalo tak:

1: bas -> sansamp (jedynie w dwoch kawalkach uzywalem go jako dopalacz) -> pedalboard -> ampeg svt3 pro -> ampeg 4x12, chyba v2 z lat 70tych -> neumann u 87 -> drawmer 1960 (preamp + kompresja, ale wlasciwie po to, zeby zabezpieczyc sie przed peakami) -> konsola ssl
2: bas -> sansamp (DI) -> ssl
3: bas -> sasnamp (wyjscie rownolegle) -> ssl

no i moge potwierdzic skutecznosc neumanna z preclem i brudami/przesterami ;D


RE: Bas w studio - zakwas - 08-04-2010

Polecam dla grających slapem zbieranie dodatkowego śladu brzdęku strun unplugged mikrofonem pojemnościowym. Można ciekawie domiksować później taki strzał.
Robiłem tak sam i byłem zadowolony z możliwości jakie daje to rozwiązanie, trzeba tylko dobrze skierować mikrofon i nie oddychać w jego kierunku Wink
To tak z trochę innej beczki "soundowej".


Bas w studio 2 - paka - 08-04-2010

podobno przy tej technice trzeba sie zachowywac podobnie jak z gitara akustyczna - mikrofon w podobnym miejscu jako punkt wyjsciowy do poszukiwan.


RE: Bas w studio - DEFENCE - 08-11-2010

2x mikrofon z paczki (z pominięciem mxra) + linia SVX brzmi jak na razie najlepiej


Edit: nagrałem dziś kilka numerów i jest miazga (jak dla mnie sound praktycznie idealny, zobaczymy jak to będzie siedziało w mixie) jest siara, jest punkt, jest drive, jest pierdolnięcie dołem, czego chcieć więcej? Może umiejętności mrgreen


RE: Bas w studio - Sebastian-J - 02-14-2011

Do nagrywania basu w studio mam trochę czasu, ale w głowie poważny dylemat mi się zrodził?

Preamp w Laklndzie mam ustawiony na płasko. Na tym ustawieniu w salce i na koncertach jestem dobrze słyszalny. Brzmienie jest agresywne i gryzie jak potrzeba. Jednak z drugiej strony po skręceniu środka Lakland dostaje drugiego życia. Stack jest cichszy (więc na koncertowe granie odpada), jednak bardzo miło słucha mi się fretbuzzów.

I tu pytanie jak nagrać się w studio? Ze skręconym środkiem czy na flat?




RE: Bas w studio - paluch1986 - 02-14-2011

IMO łatwiej w obróbce obciąć środek, niż później go próbować wyciągnąć. Ja bym zostawił na płasko.


RE: Bas w studio - WoRW - 02-14-2011

Na Twoim miejscu wyłączyłbym preamp w basie.


RE: Bas w studio - Burning - 02-14-2011

dokładnie - pomiń preamp