basscity.eu
Ibanez SRX300 - upgrade - Wersja do druku

+- basscity.eu (https://basscity.eu)
+-- Dział: dzielnice (https://basscity.eu/forum-1.html)
+--- Dział: dzielnica basowa (https://basscity.eu/forum-6.html)
+--- Wątek: Ibanez SRX300 - upgrade (/thread-6186.html)

Strony: 1 2

Ibanez SRX300 - upgrade - Szpargał - 01-14-2015

Cześć!

To mój pierwszy post na forum więc witam serdecznie wszystkich! :-)

Gram na basie od wieeeelu lat, amatorsko, czasem z długimi przerwami. Ale ostatnio naszło znów na granie, więc odkurzyłem 10-cio letniego Ibaneza SRX300 i rzeźbimy sobie ze znajomymi różne rockowe i popowe covery. I jest fajnie, ale...

O ile ergonomia Ibaneza bardzo mi odpowiada to chętnie bym coś "ulepszył" w brzmieniu. Dwa ceramiczne humbuckery i pokładowy preamp dają mocny sygnał i można ukręcić różne brzemienia, ale jednak "czegoś" w nich brakuje - głębi? powietrza? w sumie nie wiem jak to nazwać.

Czytając różne fora pomyślałem sobie, że może by dokonać jakieś przeróbki elektroniki.

Opcje są takie:
a) bypass preampu,
b) wymiana preampu na Bartolini NTMB,
c) wymiana pickupów (na jakie?),
d) b + c

O ile bypass preampu jest prawie bezkosztowy to pozostałe opcje już nie. I teraz pytanie: czy warto wstawić Bart NTMB lub/i wymienić pickupy?
Czy różnica będzie odczuwalna, warta wydanych pieniędzy? Czy może dać sobie spokój i kupić wiosło z wyższej półki?

Bardzo proszę o poradę, bo gitara sama z dechy brzmi fajnie, stroi, jest wygodna tylko tego czegoś jej brakuje ;-)

Pzdr,
Szpargał

RE: Ibanez SRX300 - upgrade - paluch1986 - 01-14-2015

Zacznij od bypassu preampu, to najtańsza z opcji które wymieniłeś (chyba że coś zepsujesz przy okazji Wink ). Jak się nie spodoba, to będzie się myśleć dalej.

RE: Ibanez SRX300 - upgrade - Bolem - 01-14-2015

(01-14-2015, 11:56 AM)paluch1986 napisał(a): Jak się nie spodoba

to sprzedaj bas i kup inny, przynajmniej nie stracisz więcej pieniędzy Smile

RE: Ibanez SRX300 - upgrade - Burning - 01-14-2015

Witamy na forum Emotka_2755