Efekty, Pedalboardy - zdjęcia, testy, opinie
Jakich przesterów, driveów używałeś - pytam, bo to co piszesz nie pasuje do moich doświadczeń, chcę zweryfikować na czym polega różnicaSmile
Odpowiedz
Ale ty głupoty prawisz Fabian. Co wspolnego ma lampowy wzmak, albo overdrive z niska akcja i mocna arykulacja. Chyba tym drugim wpływasz na to pieerwsze. Daj juz spokoj z tym VT , nikt Ci nie każe, że ma Ci się podobać - nie podoba się?- OK. Niestety prawda taka, że ten efekt schodzi jak ciepłe bułeczki, szczególnie za oceanem, do tego stopnia, że wypuścili wersję Deluxe. Mi w domu się sprawdza i prawdopodobnie dokupie jeszcze sansampa BDDI do innych celów.



btw. wczoraj gralem probe z VT, na paczce edena 210xlt i jakim chujowym headzie warwicka, wpialem sie z ominieciem preampu W i bardzo dobrze, sie slyszalem, wbrew pozorom duzo fajnego wysokiego srodka, ktorego brakuje BDDI - z niego w zespole zostaje gruz w górze i lejący dół. Z VT był lejący dół, charczący warczący górny środek i odrobinka gruzu w górnym paśmie.
Odpowiedz
Wiesz w ogóle w jakim celu sansamp został stworzony i co znaczy jego nazwa?
Odpowiedz
(11-28-2011, 10:56 AM)Mateusz napisał(a): Wiesz w ogóle w jakim celu sansamp został stworzony i co znaczy jego nazwa?

Jeśli byś mógł Mroku wyjaśnić bo ja nie wiem i chętnie się dowiem.
Pytam poważnie.

Odpowiedz
Wszystkie przestery które wymieniłeś badałem i się nie dziwie, że wolisz czysty bas, mi się żaden z nich nie podobał. Musisz po prostu dostać do rąk dobry driveSmile

Nie podobać to jedno, ale mówić, że można przester zastąpić niską akcją i artykulacją mocną, ew. tak jak sugerujesz po prostu dobrze brzmiącym basem to drugie. Pierwsze - proszę bardzo, drugie - kompletne pomieszanie z poplątaniem.

Przestery nawet lekkie na basie otwierają możliwości grania w sposoby które na czystym basie który się w pełnym paśme odzywa nie przejdą - dokładnie tak samo jak na gitarze. Bas (nawet tak chujowy ntb z emg jak mój) ma tak olbrzymi zakres dynamiki, że na czystym brzmieniu przy mocniejszym ataku np. na strunie H jestem w stanie zagłuszyć cały zespół - w związku z tym na czystej barwie zbyt mocno grać nie mogę. Musiałbym się ściszyć, wtedy nie mógłbym grać zbyt lekko, bo bym znikał. Taka odwrotna dynamika - mam jej tak dużo, że nie mogę jej używać w pełnym zakresie w kontekście rockowizny.

Pokaż mi jak mogę to ominąć łapą i artykulacją na czystej barwie bez kompresji i nasycenia jakimś dobrym przesterem - daj nagranie rockowe gdzie bas gra całym pasmem i jest od napierdalania takiego, że struna uderza o każdy próg przy każdym dźwięku po muskanie w okolicy ostatniego progu.

Ja mam taki numer gdzie za pomocą dwóch przesterów (valve i dopałka fulltone) dokładnie taki zakres dynamiki mam, a na nagraniach z próby bas nigdzie nie zanika i nie wystaje przed szereg - dynamiki głośnościowej więc niby pełnej nie ma (choć dalej zwrotka to zwrotka a refren to refren), za to jest duża dynamika artykulacji i barwy.

Są dla mnie trudne rzeczy rzeczy np. gram mocniej z barwą mocną, ale ciszej, chwilę potem włączam booster sporo podbijający i gram sporo lżej i się robi wielki syntezatorowy dół - głośność się w sumie nie zmienia, ale barwa KOMPLETNIE inna. Nie zrobisz tego na czystym basie. Mi to imponowało zawsze u dobrych gitarzystów - robią takie same myki z rewelacyjnymi efektami i na twin reverbie z gain 1 tego nie zrobią.

Dynamika i pasmo to nie tylko zajebisty stary fender chłopy. Dynamika to nie tylko głośność - to także środki wyrazu.
Odpowiedz
Sans amp? - (za przeproszeniem) na chuj ci wzmacniacz? sansamp BDDI to takie urządzenie, ktore bierzesz na koncert wpinasz bas, i sygnał podajesz bezpośrednio na stół - nie musisz wozić ze sobą nagłośnienia, podobnie sprawa ma się w studio.
Trzeb na szybko nagrać bas do filmu czy jakiejś reklamy to po co ustawiać i mikrofonować cały stack skoro można go w 5 minut nagrać przez sansampa i brzmi wystarczająco dobrze. Fabian - to już nawet śmieszne nie jest- ja sie powtarzac nie bede.
Odpowiedz
no i spoko, niektorzy w ogole nie trawia czystego basu i na odwrot, tylko powtarzasz sie 20 razy, ze ten sansamp jest chujowy i to mnie smieszy juz;d
Odpowiedz
i kurwa znowu sie powtarzasz;d napisz to jeszcze 3 razy;d ja pierdole;d
Odpowiedz
panowie - wioslo z bardzo wysokiej polki, sansamp blend 100% zmiksowany z sygnalem z svt-3 pro + paczka v2 (na te graty rowniez wchodzil sygnal z sansampa)

http://perspecto.bandcamp.com/track/halifax


jakos nie czuje, zeby wyssalo mi zajebistosc z tego jazza 68Big Grin jesli juz cos ja wyssalo, to moje umiejetnosciWink
Odpowiedz
Paka - słaboWink


to pewnie ten svt 3 ;d;d
Odpowiedz
szczerze, to wole, zeby sluchajacemu sound odpowiadalBig Grin

to co krecilem w studio bylo tak naprawde wielka niewiadoma az do koncowego etapu miksow. w 10 minut ustawilem head pod precla, potem juz tylko sterowalem brzmieniem z pedalboardu slyszac sie przez monitory sluchawkowe, ktorych podstawowym zadaniem bylo glosne granieBig Grin

na basach, na ktorych nagrywalem zagralem tylko 2 proby, rowniez naglosnienie w studio bylo dla mnie zupelnie nowe (na codzien gram na ashdownie i orange, nie na ampegu) - takze nie mozna mowic o w pelni swiadomym dobrze brzmien;D nie ma co pierdolic tylko dobrze wbijac slady. jak ten warunek bedzie spelniony, to reszta juz jakos pojdzie, czy to z sansampami, czy to z linia, czy to sladami z omikrofonowanego stacku.


PS. i w sumie w calej tej sytuacji sansamp byl dla mnie nieoceniony, bo tylko ten czarny klocek z calej masy tego sprzetu znalem dobrze i to na nim krecilem to o co mi mniej wiecej mi chodziBig Grin
Odpowiedz
ej ej, paka!
to ja brzmię słabo! nawet bez przesteru!
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
oczywiscie to był żart bo brzmienie jest poduszkowato misiowato zajebiste o czym już pisałem Ci wcześniejSmile Ale ten ampeg to w linie czy z paczki?
Odpowiedz
ampeg tylko z paczki szedl, przez mikrofon neumann u87.

generalnie mialem taka sytuacje: bas -> pedalboard -> ampeg svt3 pro -> ampeg v2 -> neumann u87 -> (dalej już nie pamiętam)

i teraz miałem takie sygnały:
- DI z sansampa w konsolę
- wyjście direct output z sansampa do oddzielnego DI i w konsolę, żeby mieć czysty sygnał
- sygnal z mikrofonu zbierajacy stack ampeg w jakis tam kompresor i w konsole

mozna potem sporo zdzialac miksujac te 3 sygnaly, kazdy roznil sie znacznieWink
Odpowiedz
(11-28-2011, 11:53 AM)paka napisał(a): http://perspecto.bandcamp.com/track/halifax

wiem, było ale świetnie się tego słucha
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości