Lutnictwo
o olej i wosk trzeba regularnie dbać, nie chronią idealnie przed warunkami zewnętrznymi, wycierają się tam, gdzie są często szurane dłonią czy brzuchem, potrafią brudzić i minimalnie tłumią rezonans. Poza tym, że dla niektórych ładnie wygląda i dłoń zdaje się być bliżej drewna nie widzę sensu
Odpowiedz
(07-02-2017, 04:05 PM)Husky napisał(a): Warwick tak robi chyba? Smile

(07-02-2017, 04:13 PM)Errdil napisał(a): Niektóre GMRy też tak miały z tego co pamiętam.

Same najlepsze rekomendacje.  mrgreen
Odpowiedz
(07-02-2017, 03:18 PM)Sebastian-J napisał(a): Nie chce już lakierować gryfu natryskowo. Myślę o olejowaniu lub woskowaniu, tylko czy to się sprawdzi?

Nie.
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
[Obrazek: 5oTDjh4.png]
Odpowiedz
Od dłuższego czasu po głowie zaczyna świtać kolejny projekt, mam już jakieś pierwsze przemyślenia Smile
Sprowadzenie chińskiego dwugryfowego (4 + 12) chikenbackera do wzięcia na warsztat razem z cłem itd okazało się być troszkę no mało opłacalne, a ciekawość dwugryfa pozostała. Pierwszą i najtańszą opcją jest zestawienie dwóch kitów Harleja Bentona do samodzielnej konstrukcji, tele(strat) + precision i zlepienie brzydala w ten deseń

[Obrazek: 381285881_974.jpg]

Tam gdzie braknie drewna do łączenia zrobić wklejki, całość zeszlifować i przywalić nieprzejrzystym lakierem żeby ukryć co się pod nim dzieje mrgreen

W przyszłości, docelowo fajnie by było zająć się czymś bliżej wymarzonego dwugryfowego Rica, ale to już wygląda na potężny nakład pracy

[Obrazek: m7ZX0u5.jpg]

Są dwie szkoły, na górze gitara mojego idola, gryfy płytko wpuszczone w korpus czyli 2x sklejone ze sobą NTB, a na dole obydwa gryfy wkręcane, głębiej osadzone w korpusie. To już ułatwia sprawę milion razy, ale znowu budowa samych gryfów zgodnych z oryginałem to będzie ból. A z dwoma gotowymi Fenderowskimi wyglądałby raczej okropnie. Ale kto wie, może nie tak źle jak to sobie wyobrażam, palisander + lakier na główce mrgreen
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
Kup bas i gitarę, przetnij, sklej razem. Nic trudnego.

Tylko to trochę smutne bo nie dość że strasznym xerobojem jesteś to jeszcze używasz do tego harlejbatonów *mrgeren*

Trochę jak szpachlowanie poloneza żeby wyglądał jak lamborghini bo na pudelku widziałeś Kardashiankę w aventadorze

*mrpapa*
Odpowiedz
Co do zarzutu o harleye - wszystko tu się obraca o budżet Big Grin
Dwugryf na harleyach zamknie się spokojnie w 1000 zł, a na dolnej półce squiera wyniesie dwa razy więcej. Dokładając do tego odpowiednią porcję troski lutnika (po której osobiście mogę pokazać Ci że to zagra mrgreen ) oraz niepewność czy wiosło ostatecznie okaże się tak użyteczne jak to sobie wyobrażam, nie widzę lepszej alternatywy cenowej. Plus fakt bezproblemowej wysyłki z Thomana i brak lakieru na kitach trochę zachodu oszczędzi Wink



A xero to dla mnie połowa całej frajdy mrgreen
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
Nie wiem po co Ci tyle gównianych gitar serioBig Grin
Odpowiedz
No i jak będziesz na tym folk metal grał?
Tradycyjny J-BASS B-HOOD member no. 2
Broda B-hood #11


(03-11-2013, 11:07 PM)Brylant napisał(a): [Bisq_mode=on]
Ale wszystko jest chujowe...
[Bisq_mode=off]
Odpowiedz
(01-22-2018, 05:04 PM)Mateusz napisał(a): Nie wiem po co Ci tyle gównianych gitar serioBig Grin

Dwie faktycznie dobre a reszta do radości mrgreen

(01-22-2018, 05:06 PM)Bisq napisał(a): No i jak będziesz na tym folk metal grał?

Odcinają się od ciężkiego brzmienia, folk rock Emotka_2403
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
(01-22-2018, 05:04 PM)Mateusz napisał(a): Nie wiem po co Ci tyle gównianych gitar serioBig Grin

A niech ma ile chce. Ze swoimi umiejętnościami ukręcania brzmienia, Haski zabrzmi nawet grzebieniu elektrycznym.
Ma amerykańskiego Ricka, który zjada wszystko co przypłynęło z "kraju kwitnącej wiśni" i sam sobie zbudował rewelacyjnego "Wal'a" więc...  Wink

Odpowiedz
Proszę mi tu nie obrażać grzebieni, to wspaniałe instrumenty!
Odpowiedz
(01-22-2018, 06:13 PM)Kempes napisał(a):
(01-22-2018, 05:04 PM)Mateusz napisał(a): Nie wiem po co Ci tyle gównianych gitar serioBig Grin

A niech ma ile chce. Ze swoimi umiejętnościami ukręcania brzmienia, Haski zabrzmi nawet grzebieniu elektrycznym.
Ma amerykańskiego Ricka, który zjada wszystko co przypłynęło z "kraju kwitnącej wiśni" i sam sobie zbudował rewelacyjnego "Wal'a" więc...  Wink

+159
Odpowiedz
A ja nie zaprzeczam z rickami i walem - nie wiem nie grałem. Nie rozumiem tylko po co kupować 5 bentonów jak można za to fajny bas kupić, który jest fajnie wykonany i brzmi jak trzeba bez ładowania kasy.


Tak tylko zapytałem... bentonów miałem dużo na serwisie (nawet jednego dziś) - wiem z czym to się je. Stąd moje pytanie bo to jest wg mnie szit na potęgę.
Odpowiedz
Tak się zabawiłem w adwokata mrgreen
Husky zbiera "soundy", i On te soundy potrafi wydobywać z przeróżnych instrumentów, a te Betony mu w tym nie przeszkadzają (a dodatkowo bodajże w prostym zakresie lutniczym służy mu przyszły teść / teść, więc ogarnia sobie miłe granie za niski pieniądz). Zagra bitli na ricku, zagra na hofnerze, zagra na SG basie, zagra Toola na Walu, zagra doorsów na preclu itd. Oczywiście, lepiej i prawilniej byłoby kupić "real deal", ale żeby nabyć każdy z tych instrumentów musiałby chyba posiadać multiplę pełną złota *mrgeren*
Ja jestem pod wrażeniem wszechstronności naszego kolegi. Odwiedził S7 z tym śmiesznym preclem HB z single coilem + headem Sunna z paczką. Przy odpowiednim wykręceniu tego wzmaka i przytłumieniu precla dałbym się oszukać że gra soul na prawilnym starym fenderze wpiętym w pełnoprawną lampę. Piękna sprawa. On ma w łapie i w głowie a znaczek HB mu w tym nie przeszkadza o ile konstrukcja z grubsza się zgadza, na każdym instrumencie brzmi inaczej, a przy tym dokładnie tak jak ten instrument powinien brzmieć.
Tylko jeszcze musi się zgodzić żebym mu tę elektrownię z jazza wypruł, wtedy będę go kochał tak mocno jak żonę mrbrylant



Mrokuś, a pytanie z trochę innej beczki jak już tu piszemy. Jaką widzisz różnicę w pickupach z japońskich ricków w porównaniu do tych "prawdziwych" MiA?
Pytam bo byłem ostatnio u Huskiego i pokazywał mi rzeczonego ricka odkupionego od elteha. Trochę mnie ścięło jak ukręcił "bardziej true" McCartney'a na ricku MiA z singlem pod gryfem, z +- świeżymi czerwonymi warwickami + gąbką na mostku niźli na ricku Kasuga z tosterem pod gryfem (a podobno na takiej konstrukcji Paul grał), jakimiś starymi styranymi roundami i też stłumionym mostkiem. Różnica była kolosalna, co śmieszne - na korzyść tego nowoczesnego MiA. Czy to jest kwestia pickupów, że do kopii ładowali jakieś kiepskie? Dodatkowo w ustawieniu 2 picków dla mnie brzmienie było bezużyteczne - ginęło tak dużo środka, że bas stawał się odczuwalnie 3x cichszy niźli w opcji któregokolwiek pickupu solo, amerykański tego nie miał. Ogrywałem sobie te basówki "na sucho" na kolanie i różnica między nimi wcale nie była jakaś gigantyczna - MiA faktycznie świetnie wibruje, ale japonka wcale mocno mu nie ustępowała, miałem bardzo podobne wrażenie jakbym grał na moim jazzie Greco.
Odpowiedz
(01-22-2018, 05:24 PM)Husky napisał(a):
(01-22-2018, 05:06 PM)Bisq napisał(a): No i jak będziesz na tym folk metal grał?

Odcinają się od ciężkiego brzmienia, folk rock Emotka_2403

Haski, problemem jest pierwsza część, nie druga.
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
[Obrazek: 5oTDjh4.png]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 21 gości