Nagrywanie perkusji
#1
Witam !
Przymierzamy się z bandem do nagrania garów... nie wiem czy dobrze się do tego zabieramy więc pokrótce opiszę jak to wygląda
Pomieszczenie w którym będziemy nagrywać wygląda tak -
[Obrazek: p1040266.jpg]
[Obrazek: p1040281x.jpg]
Perkusję nagrywać chcemy na środku pomieszczenia (komora posłuży jako reżyserka Tongue)
Za urządzenie rejestrujące posłuży nam M-audio projectmix (Link) (8 ścieżek) I tu nasuwa się pierwsze pytanie, mianowicie na co wykorzystać 8 kanałów?
2x oh, 3x tomy,1x stopa, 2x werbel, czy jeden mik na werbel i jeden na hihat ?
Nagraliśmy już próbki perkusji, ale pojawił się problem w postaci zbyt mocnego sygnału który wchodzi przez mikrofony przy bardzo mocnej grze na werblu i czasem na stpoie (na mikserze przy zerowym gainie pojawia się clip!) nie wiem jak sobie z tym poradzić...
Poniżej znajdziecie próbne nagranie perkusji (nienastrojonej, bez obróbki) w opisanych przeze mnie warunkach... liczę na wasze rady i sugestie...
http://w746.wrzuta.pl/audio/4MjBbxPd78F/probka_perki
Odpowiedz
#2
1) zasłoniłbym dywanem/kocem zejście na schody i 'wlot' komoty
2) zadbajcie, by OH były w równej odległości od werbla
3) odrobinę odsunąć mikrofony? zastosować 'pudełkową' kompresję?
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#3
(11-25-2010, 03:18 PM)Burning napisał(a): 1) zasłoniłbym dywanem/kocem zejście na schody i 'wlot' komoty
2) zadbajcie, by OH były w równej odległości od werbla
3) odrobinę odsunąć mikrofony? zastosować 'pudełkową' kompresję?

Dzięki Smile
Zastosujemy się o rad

AD3 Odsuwanie pomogło przy stopie, ale na werblu nie działa.
Na czym polega "pudełkowa" kompresja ?
Odpowiedz
#4
kupujesz kompresor sprzętowy i umieszczasz go w torze sygnałowym pomiędzy mikrofonem, a interfejsem.

jakich mikrofonów używacie?
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#5
Nie ma innego sposobu ? Jesteśmy wypłukani z kasy...
Używamy :
shure 16 A x2
shure PG56 x 3
shure sm 58 x 1
sennheiser e602 x1
Odpowiedz
#6
Ponagrywajcie głośniej/ciszej. Wujek Olszak nam radził, by nagrywać gary bez napierdalatorstwa - szczególnie jeśli chodzi o blachy. Mniejsze przesłuchy, da się więcej ukręcić dzięki temu. Warto też posiedzieć nad strojeniem - popróbować tak i siak, np. do nagranego basu jak zabrzmi niskaaa stopa, a jak wyższa itp. itd.

Brak ambientów - będziecie potem musieli jakoś ratować z plugina, bo to cholernie ważna część brzmienia garów, o dziwo.

Werble ile razy nagrywaliśmy jednym mikrofonem, to ani razu nie wyszło fajnie - z dwóch jest po prostu dużo lepiej.

Przy miksie niech garowy pomyśli jakie chce ustawienia - są dwie szkoły: albo gary panoramę tak jak on słyszy grając, albo tak jak słyszy osoba stojąca przed zestawem. Też niby duperel, ale wiele osób o tym tak nie myśli i wie, że coś nie pasuje, a nie wiedzą co...
Odpowiedz
#7
Dzięki, zastosujemy się do Twoich rad Emotka_2755
Jeżeli nie macie nic przeciwko będę na bieżąco zdawał relacje z postępów nagrywania.

Pozdrawiam.

Odpowiedz
#8
Wpinacie się bezpośrednio w kartę? Jeżeli przez preamp lub mikser to na klipy metodą jest pad, ale nie każdy mikser/preamp to posiada, a powinien, bo faktycznie sygnał czasami jest za mocny, a oddalenie mikrofonu spowoduje
a) większe przesłuchy
b) "oddalenie" dźwięku, co nie zawsze jest mile widziane.
Kompresor sprzętowy to dobra rzecz, ale wada tego rozwiązania jest taka, że tak nagranego sygnału już się nie "odkompresuje", a więc trzeba to zrobić z głową, bo jak się skasztani, to potem trzeba będzie to nagrywać jeszcze raz.
Nie będziesz tam jakimś poetą
Tylko najgorszym na świecie...

Polubcie Spare Bricks na fb Wink
www.sparebricks.pl

Odpowiedz
#9
Wpinamy się bezpośrednio w projectmixa
[Obrazek: projectmixp2.jpg]
Niestety nie posiada on padów ;/ Znalazłem za to coś takiego http://shop.avid.com/store/product.do?pr...5114171264
Niestety cena jest zaporowa... (potrzebowałbym ich przynajmniej 6) nie orientujecie się czy można takie tłumiki kupić ? Myślę że wystarczyłoby by mi około -10dB, i chyba nie potrzebuje przełącznika fazy...
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#10
Fajne to, podobne do Digidesign 03.
Faktycznie nie mogę się doszukać pada tłumiącego sygnał o 20 dB, a to jest problem, bo sygnał ze stopy potrafi być za duży. Rozwiązaniem zatem jest osobny preamp mikrofonowy, może być od razu z kompresorem, deeserem i bramką, ale to już są dodatkowe koszty.
Nie będziesz tam jakimś poetą
Tylko najgorszym na świecie...

Polubcie Spare Bricks na fb Wink
www.sparebricks.pl

Odpowiedz
#11
..albo użyć triggerów VST jeśli już się skaszani nagranie Tongue
Ibanez Roadstar II --> Ampeg SVT-III / SVT-200T --> Ampeg SVT-410HE
/pozostało nauczyć się na tym grać/
Odpowiedz
#12
przestery na inpucie to zło :/
pad powinien byc realizowany jeszcze analogowo
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#13
Być może najlepszym wyjściem byłoby zrobienie takiego tłumika ?
Znalazłem nawet stronę z instrukcją http://www.monterdiy.vel.pl/wpisy/44 . Koszt wtedy wyniósłby tyle co przejściówki (o ile da się je otworzyć) + kondesatory... Co o tym tym sądzicie ?
Odpowiedz
#14
Rezystory, nie kondensatory - rozwiązanie proste i w zależności od wykonania, tudzież zastosowanych elementów nie powinno zmasakrować brzmienia. Jednak warto, by zrobił to ktoś, kto ma pojęcie o lutowaniu by: nie przegrzać lutów, rezystorów,np. na tym zdjęciu:
[Obrazek: pad_004.jpg]
luty są koszmarne, ja bym się wstydził wrzucić zdjęcie tak polutowanych elementów w przestrzeń publiczną - amatorka kompletna.
No i kwestia dobrania parametrów by ten dzielnik był przewidywalny - w artykule brak jest: schematu i wzoru.
Ogólnie - pokusiłbym się o zrobienie tegoż, ale poszukałbym troche lepszego źródła schematu.
Pytanie zasadnicze: czy jakość preampu w ProjectMixie jest ok, jak są jakieś zastrzeżenia, to jednak warto pomyśleć o preampie.
Nie będziesz tam jakimś poetą
Tylko najgorszym na świecie...

Polubcie Spare Bricks na fb Wink
www.sparebricks.pl

Odpowiedz
#15
Woyteq: skąd jesteś?
Jak Wawa lub okolice to mogę pożyczyć toto:
[Obrazek: 663206.jpg]
na każdy kanał możliwość Pad -15dB, lo-cut, odwrócenia fazy oraz kompresor optyczny
potencjometry input i output (VU pokazuje output), preampy lampowe (ale szybkie, liniowe i dynamiczne - żaden vintage)
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości