Efekty, Pedalboardy - zdjęcia, testy, opinie
tu japoniec coś kmini http://www.youtube.com/watch?v=breHEvB55...re=related
rockowy basista by to lepiej zmiksował chytry
Odpowiedz
ale chociaż bez płytki... atak jest normalny, a potem coś brzęczy i szumi - ale to pewnie kwestia bardziej sposobu nagrania... Commeford od zawsze leci na dwa piece, ale w studiu nie wiem czy też tak robi. Live to nie soundzi aż tak zajebiście na jakiś tam wykonach radiowych czy innych nie powstających na potrzeby dvd...

http://www.youtube.com/watch?v=w2MG2NuFVI8 - jak się tam stoi, to pewnie urywa dupę jak załącza ten przesterowany, ale tak to dziwnie dosyć.
Odpowiedz
ktoś tam chyba nie zarobił kaski za realizacje basu Wink

to jest dobry materiał do zabawy w miksowanie - http://www.youtube.com/watch?v=EGPV4SBeF...re=related
Odpowiedz
No to pudełko fajne, bo od fuzzów do lekkich podbarwień, choć w innym filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=3mwffhvZ9...re=related

Ja bardziej tak chcę, bo tak gra mój mistrz i on wie lepiej:

http://www.youtube.com/watch?v=e2k1I7XKP...re=related

90% gruzu wynika z ustawienia basu i artykulacji, a przester robi bardziej za limiter/kompresor i tylko dobarwia... pan ma bas, kabelek, przester i wpina się w piweja tour 700. no ale to gould...
Odpowiedz
no i właśnie o to chodzi
eee...pewnie ma jakiś raczek którego nie widać na scenie chytry

PSA-1 jak chuj http://www.youtube.com/watch?v=QFOgeNYLm...re=related + duża komprecha
fajny ma taki mięciutki i agresywny zarazem sound z kostki
no i bass wyjątkowy (bartki+grafitowy gryf)
oczywiście nie zmienia to faktu że basowy 1 liga! i nie każdy tak zabrzmi

Odpowiedz
tak tak, raczek na pewno, a w studiu nagrywa wyłącznie na preclu z 1410 roku z flatami i zdjętą płytką, a tak w ogóle to nagrywa ktoś inny w nocy jak chłopaki chleją a na koncertach za sceną stoi prawdziwy bandSmile

psa.1 super sprawa - mam gdzieś ślady mojego basu z wielu źródeł - wtym psa.1 właśnie - sam w sobie okrutnie chujowo brzmi, samo bzyczenie, a jednak jak się umie zmiksować, to dodaje dużo.
Odpowiedz
trochę poszperałem
http://twitpic.com/37rzv
http://www.youtube.com/watch?v=pDD6NV68y...-ol44sejFY
Odpowiedz
siedzicie, piszecie i tylko mi gas napędzacie mrgreen
Odpowiedz
Jak będe miał chwilę to wrzucę sample na osobnych śladach z nagrania mojego jazza to sobie pomiksujecie z 7 sygnałów (może wrzucę 9 bo mam dwa nagrania nasyconego soundcity z różnym gainem) może na coś się to przyda. Wbrew zdaniu Vikinga dostałem dość dużo maili jak tego typu brzmienie uzyskać a nie mam czasu odpisywać wszystkim po kolei.

Groza wyślij mi proszę ślad tego bassmana i i drugiej paczki - ostatnio ukręcałem przesterowany sound Michałowi Grottowi z moich gratów i właśnie starego bassmana, którego mam w studiu na stanie i wyszło jego i kilku innych zdaniem świetnie.

Pamiętajcie, że miksowanie czystego sygnału z przesterem i wysyłanie go na kolumnę z odkręconym gwizdkiem prawie zawsze kończy się fiaskiem - ja domiksowuje do sm900 przesterowanego Interstellar Overdrive ale przez GT speaker emulator II i brzmi to znacznie lepiej niż bez symulatora.
(12-07-2010, 10:53 PM)groza napisał(a): tak tak, raczek na pewno, a w studiu nagrywa wyłącznie na preclu z 1410 roku z flatami i zdjętą płytką, a tak w ogóle to nagrywa ktoś inny w nocy jak chłopaki chleją a na koncertach za sceną stoi prawdziwy bandSmile

psa.1 super sprawa - mam gdzieś ślady mojego basu z wielu źródeł - wtym psa.1 właśnie - sam w sobie okrutnie chujowo brzmi, samo bzyczenie, a jednak jak się umie zmiksować, to dodaje dużo.

osobiście nagrywałem składy "duchów" - muzyków sesyjnych wynajętych do podmianki bandu na trzech płytach - i tak bywa. Wg niektórych firm płytowych jest szybciej, taniej i lepiej.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Alfik - po kolei...
przesterowujesz sygnał w preampie i posyłasz go do symulatora i dalej do wzmaka?
żeby było jasne.mówimy tu o warunkach live.nie o studyjnych
Odpowiedz
czysty sygnał w sm900 wysyłam zaraz po lampie na wejście IOD. On ma tam typową 12ax7 na wejściu i końcówkę mocy 5 watów w klasie A na EL84. Z wyjścia głośnikowego (bezpośrednio po końcówce mocy z pominiętym całym peampem SWRaw IOD) wchodzę na speaker emulator i z niego wracam do pętli efektów sm 900. Crossover w sm 900 mam tak przerobiony, że pobiera mi sygnał bezpośrednio po lampie bez korekcji na nim obcinam go poniżej 200 Hz tak aby IOD nie przesterowywał się pierdzącym dołem tylko środkiem i górą na SE ukręcam odrobinę korekcji i gałką blend w sm 900 domiksowuje sobie 15%-20% crunchu do sygnału bezpośredniego z preampu z sm 900. Do pętli i do wysyłki na IOD mam dorobiony w sm900 true bypass na footswitchu.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
kumam.sprytnie
Odpowiedz
(12-07-2010, 11:52 PM)wahrocker napisał(a): kumam.sprytnie

To zrobiłem na live aby nie brać dwóch wzmacniaczy i się sprawdza - nie żebym nie lubił ale często się nie mieszczą na scenęSad.
W studiu zawsze nagrywam czysty sygnał przed i po korekcji i robię reamping na gratach, które pasują do nagrania zwykle kolumny aguilar, Mesa lub ampeg + rózne piece gitarowe Marshall Hiwatt itd jeśli ma być overdrive typu jazgot albo Ampeg Cl lub V4B jeśli ma być bulgot.
Sama linia tylko, jak nie ma czasu albo nagranie ma być totalnie sterylne i plastikowe jeśli sobie tak ktoś zażyczy. Jak kto przyniesie jakieś swoje osobiste graty, to zawsze - co by to nie było rejestruje chociażby w ramach czystego poszerzenia wiedzy lub nadania bardziej charakterystycznego brzmienia, choć muszę przyznać, że basistów z osobistym spersonifikowanym charakterystycznym zestawem jest u nas bardzo mało. A szkoda...

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(12-08-2010, 12:23 AM)Fabian napisał(a): panowie, jezeli chce w Warrze wyrownac glosnosc sygnalu czesci gitarowej, czego najlepiej uzyc?
nie, potencjometr nie wchodzi w gre. jade na jeden piec, jakos mega to nie przeszkadza ale jednak czesc gitarowa wydaje sie byc glosniej.

dobierz opornik i wlutuj na stałe albo trymerek

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
buster demeter lub fulltone

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości