Jałosiński Basses
Alfa ma bardzo ładny kolorek, pasuje do ciemnego gryfu Big Grin

Basy mają bardzo podobną elektronikę, różnią się drewnem, są jakieś szczególne różnice w brzmieniu?
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
Założenie ewoluowało w trakcie kolejnych projektów. Finalnie wyszły bardzo bliźniacze konstrukcje - celowo. Różnią się one tylko użytym drewnem oraz kształtami dechy (wiadomo, estetyka), natomiast wszystkie założenia koncepcyjne są takie same:
1. bolt-on
2. prosta główka z mini-tunerami i pojedynczym grzybkowym dociskiem, ale finalnie będzie to belka przez wszystkie struny
3. radius podstrunicy,  rozpocząłem od 12mm, potem zmieniłem na 16mm
4. gryfy jednoczęściowy, dla większości z Was będą bardzo toporne i kołkowate, gryfy warwick/spector to przy nich wyścigówki, zrobiłem to celowo, aby nie wsadzać dodatkowych prętów, dzięki temu stroje są mega stabilne, a sound nie idzie "tylko" z dechy, ale też z gryfu.
5. grubość korpusu to 42mm z czego topy mają 10mm i 12mm, rozważam opcję grubości 40mm z czego 10 mm to będzie sam top, bardzo poważnie zastanawiam się nad mixami drewna w korpusach: środek z jesionu, skrzydła z olchy; albo środek z sapele, skrzydła z limby
6. wszystkie mają siodełka Graph-Tech
7. elektronika i pickupy są te same Merlin + Noll
8. mostki i klucze przeważnie koreańskie, ale też chińskie.

Konkluzja jest jedna, drewno ma znaczenie - tak tak, odkrycie roku.
 
Olcha: bardzo równa, klasyczna, mila w obróbce
Jesion: jazgotliwy, dużo górki i bardzo ciężki, padauk na topie dodaje mu szybkości
Sapele: zachowuje sie jak mahoń, kontur i lejący się dół, bardzo lubię to drewno
Limba/korina: mam wrażenie, że to drewno idealne do grania ciężkiego materiału, bas pod przesterami będzie siał zniszczenie.

Oczywiście jest dużo rzeczy do poprawy, które wynikają z problemów sprzętowo-narzędziowych.

W planach mam też nawiązanie współpracy z rodzimym dostawcą pickupów i elektroniki. Jesteśmy co prawda na bardzo wstępnym etapie opracowywania koncepcji, ale mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie za jakiś czas.

No i co najważniejsze, trzeba będzie się chyba zacząć rozstawać z nimi i robić miejsce na nowe projekty...
Odpowiedz
Mój pierwszy projekt trochę mi się znudził.
Jest już frankensteinem, więc będzie jeszcze większym. Tongue

[Obrazek: 2tq77gR.jpg]

Postanowiłem zrobić mały upgrade.

[Obrazek: Yz5UzMn.jpg]

Pozostał olchowy core i dostał jesionowe skrzydła.

[Obrazek: u1Qph0Q.jpg]

Pozostałości po starych otworach pickupów zaklejone bloczkami olchowymi.

[Obrazek: hHMW5od.jpg]

Topola oczkowa wyląduje na topie.

[Obrazek: 3lmzYOQ.jpg]
Odpowiedz
Jak dla mnie bomba - nie wiem co mi przypomina ale z wszystkich Twoich projektów ten póki co wygląda imo najfajniej!
Odpowiedz
Tak się prezentuje wycięty top

[Obrazek: TUvLxE6.jpg]
Odpowiedz
mam pytanie , to jest fornir?
Odpowiedz
Nope, 10 mm kawałek czeczoty. Po sklejeniu i zaokrągleniu lekko zmieniłem kształt.

[Obrazek: 3WACExZ.jpg]
Odpowiedz
Ostatni etap: zalanie ubytków czeczoty cyjanoakrylem, szlif ogólny i lakierowanie PU na połysk

[Obrazek: 6JgkgAW.jpg]
Odpowiedz
Idąc dalej ścieżką reanimacji, daję drugie życie pierwszemu 5-strunowcowi. Zostaje rdzeń Jesionowy i dodaje skrzydła z Merbau.

[Obrazek: LqwGJHm.jpg]

Na taki zestaw drewna idzie dwuczęściowy top Zebrano (ale w sumie wygląda jak jednoczęściowy).

[Obrazek: yI32zXU.jpg]
Odpowiedz
Po sklejeniu:

[Obrazek: rtCyQmC.jpg]

[Obrazek: ffBZALt.jpg]
Odpowiedz
Ładnie, ładnie. Trochę Tune.
Odpowiedz
A tutaj się wycina ovangkol pod poprzednie body

[Obrazek: XyN9rrc.jpg]
Odpowiedz
A tutaj się klei z Hebanem Macassar:

[Obrazek: 7WHyOOV.jpg]
Odpowiedz
Gdybyś miał główki jak Carl Thompson to byłoby super. Te wydają mi się zbyt smukłe/za małe.
Odpowiedz
Razem z kluczami mi się podobają, nie zaburzają linii całej gitary Big Grin
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości