Pasmo przenoszenia wzmacniacza
#16
I dalej:
http://nagrywamy.com/2015/09/28/nagrywan...ey-tko-80/
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#17
(09-18-2015, 07:12 AM)pinio napisał(a): Trzeba by chyba jeszcze wspomnieć jakie to są harmoniczne? Bo coś mi się obiło o uszy o parzystych i nieparzystych. Pewnie fachowcy potrafią rozwinąć temat Wink
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&e...5Qs4roJoEQ

Tutaj wyjaśnienie w skrócie.

W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Odpowiedz
#18
Hehehe Wink
http://nagrywamy.com/2015/10/09/nagrywan...nic-bg250/
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#19
Pięknie. Teraz proszę jakąś ładną full lampę basową Wink
Odpowiedz
#20
Był bassman przecież? Wink
Będą i inne.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#21
Za duży skrót myślowy popełniłem. Fulllampa nowszego sortu i jakaś paczka pokroju HLF, ABM, XST Wink
Mógłbym coś udostępnić, nie pamiętam tylko w jakiej części PL jesteś.
Odpowiedz
#22
Poznań. Się znajdzie Wink
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#23
Się "morzna" zdziwić Wink

http://nagrywamy.com/2015/10/31/nagrywan...t-gp7-250/
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#24
Co to wszystko tak naprawdę znaczy?
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
#25
Że słyszymy głównie harmoniczne i to całe 40Hz zostawiamy dla stopy, a nie używamy w basie.
Dlatego też strojenie "do Ą" wcale nie powoduje znacznie większego ciężaru.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#26
A do jakiego dźwięku strojenie ma jeszcze jakiś sens tj. powoduje większy ciężar?
Odpowiedz
#27
Żadnego - IMHO strojenie powinno być dostosowane do wokalisty.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#28
(11-02-2015, 11:19 AM)Bolem napisał(a): Co to wszystko tak naprawdę znaczy?

W sumie to się zastanawiam. Niby wiadomo, ale jednak nie. Trochę powinni pomyśleć realizatorzy studyjni a zwłaszcza koncertowi. Również my powinniśmy wiedzieć, że walczymy o jakieś 10Hz pasma w okolicach 90Hz i z każdym hercem teoretycznie przybywa nam dołu, podczas gdy tak naprawdę przybywa najwyżej niskiego środka...
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#29
(10-31-2015, 10:25 PM)przemak napisał(a): Się "morzna" zdziwić Wink

http://nagrywamy.com/2015/10/31/nagrywan...t-gp7-250/

A ja mam kilka pytań o to, jak mierzyłeś te charakterystyki - jak wygląda kwestia umiejscowienia mikrofonu względem głośnika/bass reflexu? W sensie wziąłeś to jakoś pod uwagę przy pomiarze? I czy sam zestaw pomiarowy jest jakoś skalibrowany?
Widzę, że jest dość blisko i wydaje mi się, że w takiej sytuacji umiejscowienie względem głośnika ma duże znaczenie na to jaki wynik dostaniesz. Poza tym pomimo tego, że mikrofon jest kierunkowy to zbiera też odpowiedź pomieszczenia przesuniętą w fazie więc to też może mocno zaburzać pomiar.

Broń boże nie odbierz tego jako czepianie się, ciekaw jestem po prostu jak wybrnąłeś z tego, że nie masz komory bezechowej i sprzętu typowo pomiarowego.

Odpowiedz
#30
Tak, to nie są pomiary profesjonalne. Mam wprawdzie dostęp do porządnej komory bezechowej i nawet myślałem, żeby tam wkroczyć z piecami i odpowiednim sprzętem pomiarowym, ale zrezygnowałem, bo po pierwsze chodzi o orientacyjne pokazanie tego, a po drugie są to pomiary porównawcze. Ten sam mikrofon, to samo pomieszczenie, ta sama odległość - i monitory schodzą tak, jak napisali, a piece basowe tak, jak widać Wink Oczywiście, mikrofon kierunkowy to efekt zbliżeniowy a dookólny to wpływ pomieszczenia, tu nie ma mądrych (chyba, że na wolnym powietrzu, ale zimno jest). Więcej pomiarów robiłem kierunkowym, bo efekt zbliżeniowy po pierwsze jest łagodny zaczyna się wysoko i wiadomo, jaki jest, a po drugie właśnie dodaje dołu, a tu go jest ciągle za mało Wink Mikrofon w kolumnach bassreflex zbiera też pole z otworu, jest jakieś 30-50cm od kolumny, sporo. Faktycznie nie ma jakoś zdjęć, najbliższe jest to, mikrofon około 40cm:

[Obrazek: trace-01.jpg]

Pomiary robię w reżyserce, jest dość dokładnie wyrównana, to nie jest zwykły pokój. Tak czy inaczej chodzi np. o to, że monitory Gibson mają taką charakterystykę:

[Obrazek: monitory-gibson.jpg]

APS Aeon taką:

[Obrazek: aps-aeon.jpg]

a piece basowe w tym zakresie "milczą" Wink
Jeżeli dołu w takim pomiarze nie ma, to w innych warunkach też go nie będzie.

BTW jest kolejna część:
http://nagrywamy.com/2015/11/04/nagrywan...-250-cz-2/
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości