[Chwale się] Tomasz Łuc - Love
#16
Gratuluję, ładne!
Odpowiedz
#17
To tak bardziej poważnie - mega się cieszę że miałem okazję pracować przy tej płycie. Jeśli mnie pamięć nie myli, to Tomek zaczynał pracę nad nią 8 lat temu. Gdy ruszaliśmy z pierwszymi nagraniami patrzyłem na to trochę jak na plan jakiegoś szaleńca - zatrudniał do tego gigakozaków, każdego z nich chciał uchwycić dodatkowo na video. Sama muzyka jest przepiękna - można mi postawić zarzut stronniczości bo przecież przy tym pracowałem, ale pojawiają się w niej iście filmowe melodie, wydające się w sumie nie takie trudne do zagrania, ale przeciągnięte przez ciągle zmieniające się metrum, tonacje itd. co doprowadzało do sytuacji że nawet Ci wielcy kozacy drapali się po głowach Big Grin Nie ma przy tym wrażenia nabżdżenia jakimiś technicznymi, niepotrzebnymi przebiegami - wszystko płynie, pięknie żonglując emocjami i nastrojami, wykorzystując na maxa to co najpiękniejsze w instrumentach w danym utworze grających. Gdy Alfik dostał nuty do utworu w którym miał zagrać i pokazał mi jakieś losowe 4 takty które akurat ogarnął, to stwierdziłem że prędzej pyknę ze słuchu jakieś fusion na fraglesie niż ogarnę ten fragment Big Grin A fraglesa nie mam a fusion słucham okazyjnie. Nie jest to nic oczywistego ani czegoś co słyszałem już wcześniej. Jak dla mnie to jest dzieło życia - skoro Tomek przetrwał w realizacji tej płyty tyle czasu, to znaczy że było to dla niego coś bardzo ważnego. To bardzo fajnie uczucie gdy uczestniczy się w tak wielkim dla kogoś przedsięwzięciu Smile
Odpowiedz
#18
W imieniu Tomka i reszty zaangażowanych w projekt bardzo dziękuję. Obiecuję wrzucić tutaj materiały i informacje jak fizyczna płyta plus Bluray będzie gotowa

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#19
Szopa w bas Panowie. Szacun przez wielkie Sz Big Grin
Nie będziesz tam jakimś poetą
Tylko najgorszym na świecie...

Polubcie Spare Bricks na fb Wink
www.sparebricks.pl

Odpowiedz
#20
Zapowiada się bardzo smakowicie. Gratulacje i czekam Smile
Gram na nerwach.
Odpowiedz
#21
Instrumentalnie spoko ale te wokale to mi się z czołówką brazylijskiej telenoweli kojarzą *mrgeren*
Odpowiedz
#22


Jest i teledysk, a w nim od czasu do czasu moja morda i basówka.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#23
morda i basówka okropne ale coś innego mi tu w gruwie nie siedzi chwilami i nie wiem do końca co. Druga stopa w takcie odrobinę za szybko albo coś w tych rejonach. No ale się nie znam na stylistyce może tak miało być
Odpowiedz
#24
(12-05-2017, 03:57 AM)MrPapaBear napisał(a): morda i basówka okropne ale coś innego mi tu w gruwie nie siedzi chwilami i nie wiem do końca co. Druga stopa w takcie odrobinę za szybko albo coś w tych rejonach. No ale się nie znam na stylistyce może tak miało być

Dobra - powiem Michałowi Dąbrówce, że Miś stwierdził, że mu druga stopa nie gruwi...
a tak na poważnie

Słuchaj w tej muzyce zapisany w nutach jest każdy niuans, a każda długość nutki, czy artykulacja lub dynamika oraz feeling,  ciążenia konkretnych fraz, sposób podswingowania są wyegzekwowane przez kompozytora.
Te wszystkie groove wydają się proste i trywialne jak sobie pioseneczka leci... ale nie są, rozłożenie akcentów, pauzy, synkopy nietypowe dla naszej estetyki rozwiązania rytmiczne zaczerpnięte z flamenco i muzyki argentyńskiej nakładanie się poprzesuwanych rytmicznie fraz w różnych instrumentach. Z każdego numeru mógłbyś napisać wykład dla aranżerów i to na poziomie mistrzowskim. Uwierz mi - jak rozczytywałem te nuty to długo zastanawiałem się co i dlaczego nie w tym miejscu, w którym bym się tego zwykle spodziewał - jedna z najtrudniejszych rzeczy, którą miałem w życiu do zagrania. Duża lekcja pokory. Może Ci się taka eklektyczna estetyka poprostu kompletnie nie podobać i kojarzyć z telenowelą, ale akurat jakiś braków warsztatowo groowowych bym się tutaj nie doszukiwałSmile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#25
(12-05-2017, 10:46 AM)Alfik napisał(a): (...)
Słuchaj w tej muzyce zapisany w nutach jest każdy niuans, a każda długość nutki, czy artykulacja lub dynamika oraz feeling,  ciążenia konkretnych fraz, sposób podswingowania są wyegzekwowane przez kompozytora.
Te wszystkie groove wydają się proste i trywialne jak sobie pioseneczka leci... ale nie są, rozłożenie akcentów, pauzy, synkopy nietypowe dla naszej estetyki rozwiązania rytmiczne zaczerpnięte z flamenco i muzyki argentyńskiej nakładanie się poprzesuwanych rytmicznie fraz w różnych instrumentach. Z każdego numeru mógłbyś napisać wykład dla aranżerów i to na poziomie mistrzowskim. Uwierz mi - jak rozczytywałem te nuty to długo zastanawiałem się co i dlaczego nie w tym miejscu, w którym bym się tego zwykle spodziewał - jedna z najtrudniejszych rzeczy, którą miałem w życiu do zagrania. Duża lekcja pokory. Może Ci się taka eklektyczna estetyka poprostu kompletnie nie podobać i kojarzyć z telenowelą, ale akurat jakiś braków warsztatowo groowowych bym się tutaj nie doszukiwałSmile

tl;dr - Tak ma być.
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
[Obrazek: 5oTDjh4.png]
Odpowiedz
#26
No spoko ale ja nikomu nie wytykam braków warsztatowych, zwyczajnie mi się coś za sztywne wydaje momentami zwłaszcza biorąc pod uwagę latynoskie rytmy. "zrobił bym inaczej" Ale ja z latinodżezem zatrzymałem się na Tjaderze, Puente itd.
Odpowiedz
#27
Mi się tu nie zgadza coś innego.

1. Brzmi, jakbyś grał z obu przystawek, a Ty ZAWSZE GRASZ TYLKO Z MOSTKOWEJ
2. W jednym momencie bas chyba schodzi poniżej niskiego E, ALEJAKTO
Odpowiedz
#28
(12-05-2017, 11:24 AM)Basstard napisał(a): Mi się tu nie zgadza coś innego.

1. Brzmi, jakbyś grał z obu przystawek, a Ty ZAWSZE GRASZ TYLKO Z MOSTKOWEJ
2. W jednym momencie bas chyba schodzi poniżej niskiego E, ALEJAKTO

Doskonała dedukcja wskazująca na wnikliwe przesłuchanie materiału i doskonały słuch detektywaSmile

Na nagraniach zdarzyło mi się zagrać 3 razy w życiu na dwóch pickupach na raz to jeden z tych przypadkówSmile

W jednym miejscu występuje niskie C - grasz cały numer grając w tym miejscu C w skali czwórki. Na koniec przestrajasz pustą E do C i wgrywasz punktowo jedną nutkę. Trick o którym przeczytałem kiedyś w bassplayerze dość popularny wśród sesyjniaków za wielką wodą, którzy nie przepadają za piątkami. Jak by był jakis groove nisko to nie darady jak pare pojedyńczych nut to nie ma problemu.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#29
Interesujący patent, do tego świetnie zastosowany, bo w ogóle nie słychać sklejki. I nawet E zestrojone do C nie brzmi jak wykonana z makaronu guma od gaci. W ogóle bardzo tłusto Ci Jazzik zagadał. Użycie obu przystawek było wymogiem producenta lub aranżera, czy sam stwierdziłeś, że lepiej siądzie?
Odpowiedz
#30
(12-05-2017, 02:25 PM)Basstard napisał(a): Interesujący patent, do tego świetnie zastosowany, bo w ogóle nie słychać sklejki. I nawet E zestrojone do C nie brzmi jak wykonana z makaronu guma od gaci. W ogóle bardzo tłusto Ci Jazzik zagadał. Użycie obu przystawek było wymogiem producenta lub aranżera, czy sam stwierdziłeś, że lepiej siądzie?

Kompozytor aranżer i producent to jedna osoba w przypadku tego projektu.

Tomek chciał mieć dzwoniącą strunę i żywo brzmiący instrument więc nawet nie zastanawiałem się.
Dla pewności grałem to też na na fretlessie 1973 ale wyszło za bardzo jazzy - fusion potem wziąłem fretlessa spalted z bartolini i zrobiło się za słodko.

Generalnie numer jest grany bardzo miekko i delikatnie nad pierwszym pickupem. Pozwoliło to na stopniowe dozowanie coraz agresywniejszej barwy i czytelna artykulację akcentów ktorych było popisanych dość sporo. W końcówce w miarę jak robiło sie coraz gęściej grałem nieco mocniej i stopniowo przesuwałem rękę w kierunku bridge. To takie drobiazgi podpatrzone u sesjniaków, które pozwalają kreować barwę instrumentu w ułamku sekundy bez ruszania gałami - to dla mnie zupełnie inne doświadczenia niz w rokerce zgodnie moją ulubioną zasadą - napierdalasz nad bridge i w miare trwania utworu włączasz kolejny coraz większy przester.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości