(05-23-2014, 10:11 PM)dr_kciuk napisał(a): Według mnie zadaniem dobrego realizatora jest nagranie kapeli tak jak brzmi ,a nie realizacja jakichś swoich wyimaginowanych koncepcji.Umówmy się ,że są "producenci" ,którzy czują jazz i są tacy którzy czują czystą moc jakiejś deathowej kurwy...
Dla mnie liczy się klimat,flow i niepotwarzalność brzmienia kapeli.Albo to wyłuskasz,albo będziesz w czarnej dupie.
Napiszę coś jako laik:wkurwia mnie takie sztampowe podejście większości producentów,takie szufladkowanie kapel,takie przypinanie metek punk,rap,metal itd....możesz nagrać nawet 1000 śladów,ale jak nie posłuchasz ,nie wsłuchasz się ,nie wejdziesz w klimat,nie poczujesz o co chodzi w tej swoistej komunie jaką jest zespół,to będziesz powielał tylko schematy i skleisz jakąś radiową papkę....Pełno jest takiego gówna...Niby wszystko się zgadza,ale po drugim numerze na płycie zaczynasz już ziewać,a po trzecim odpalasz swoją ulubioną płytkę Jimiego H.
Oj bosze ile ja już razy słyszałem te teksty.
Obawiam, że zaczyna się... mitomania z sali prób.
Jacek ile nagrałeś płyt?
Nie wiesz z jakimi problemami ludzie przychodzą do studia...
1. mało (prawie nikt) kto wie jak chce brzmieć, za to wszyscy chcą brzmieć tzw "bardziej"
2. jak wiedzą, to nie mają do tego sprzętu
3. jak zrobisz za nich brzmienie to powiedzą Ci że zajebiście, a potem o tym zapomną i będą twierdzić, że przecież oni tak brzmią...
4. zdziwiłbyś się w ilu przypadkach ową "niepowtarzalność brzmienia" robi producent... przesłuchanie nagrań z wczesnych prób i koncertów i finalnej płyty sprawia, że ludziom czasem włosy stają...
tzw "wczucie się w klimat" zajmuje dobremu producentowi realizatorowi kilka minut... w końcu rozbieranie na czynniki pierwsze brzmienia kapeli to zawód, którym zajmuje się całe życie.
Można oczywiście dbać o klienta i opowiadać w wywiadach, ile czasu to się spędziło na kształtowaniu koncepcji brzmienia, ale prawda zwykle wygląda znacznie banalniej.
Producentowi płaci się za to, że wie, a nie za to... że szuka. (żeby wiedzieć pomaga zdobywane latami doświadczenie i setki prób nagraniowych i nagrań, które robi się zwykle poza komercyjnym czasem pracy studia.) Np: w przyszłym tygodniu jestem umówiony na nagrania kontrolne kilkunastu naciągów założonych na stare Rogersy.
Poszukiwania podczas nagrań powinny raczej skupić się na kwestii dźwięków, filingu i przekazu... to są sprawy podstawowe dla powstającej płyty, a nie na tym jak uzyskać jakiś tam przester albo brzmienie na basówce czy Hihacie.
p.s. czy sądzisz, że do akustycznej płyty będę uskuteczniać na siłę moją koncepcję i wizję grania na bridgeowym pickupie i 3 przesterowanych wzmacniaczach i linii z auto wah wah w momencie gdy basiście potrzebny jest precel na flatach albo kontrabas?
W niedzielę spędziłem cały dzień robiąc dokumentację nagraniową przywiezionych wzmaków. Jesteśmy już umówieni na następne spotkanie, gdzie będziemy dogrywać je do gotowych materiałów z różnych płyt. Nie dało radę zrobić wszystkiego. Taka dokumentacja jest mi potrzebna, abym mógł wybrać właściwe narzędzia pracy podczas przyszłych nagrań. Nie moje ulubione... tylko właściwe dla zamierzonego efektu artystyczno brzmieniowego.
Z mojego punktu widzenia nagranie tych wzmacniaczy na mikrofon i wypróbowanie ich w warunkach wzorcowej akustyki jest znacznie więcej warte dla przyszłych produkcji niż godziny ogrywania ich na przemian w piwnicy. W salce to się sprawdza jakie dźwięki zagrać, czy aranż jest dobry i czy jest już wystarczająco równo, a nie pałuje brzmieniem.
p.s. ja też zwykle słucham płyt, które powstały ponad 30 lat temu, ale nie realizacja dźwięku jest tego powodem tylko muzyka.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor