(05-23-2014, 11:08 PM)bunialski napisał(a):(05-23-2014, 10:57 PM)Alfik napisał(a):(05-23-2014, 10:55 PM)dr_kciuk napisał(a): Mateusz:zgadzam się jeśli chodzi o możliwość wyboru...masz rację
Ciekawostka:wrzuciłem stare ruskie 6P3S-E do V4BH,polecane na forach,brzmiał miodzio, po miesiącu poszedł dym z ampega...jebła lampa,bezpieczniki napięcia anodowego i coś w preampie.A pan Wacuś mnie ostrzegał...że za duże napięcie do tych lamp.
Jakby ktoś szukał magika od lampiaków we Wro to polecam.Teraz chodzi bezbłędnie na 7027a i nic się nie dzieje.
Z Panem Wackiem budujemy teraz wzmacniacz do basu.Alfik się smiał z pomysłu a ja jestem ciekaw co z tego wyjdzie...
Pan W. projektował pierwsze wzmaki dla Labogi...także ma chłop wiedzę.Ostatnio usprawnił preamp w VT-40....
Jak powstanie prototyp to sie pochwalę
Nie śmiał się, tylko przedstawił skalę problemów, z którymi będziecie się musieli zmierzyć.
(05-23-2014, 10:57 PM)bunialski napisał(a): Alfik tak z ciekawości. Jakie ostatnio ciężko brzmiące płyty nagrałeś? Szukam wzorców...
Raczej nagrywam lekko brzmiące, wręcz akustyczne...
Nie lubię edytować nutka po nutce i trigerować bębnów, wymagam też grania numerów w całości i jestem dość drogi, więc na rynek pluginmetalu kompletnie się nie nadaje.
Tak myślałem
To, że jest akustycznie to nie znaczy, że nie ma przesterowanych basów
Jak już koniecznie chcesz mocniej, to tak ze świeżych rzeczy robiłem master i steam master ostatniego DICK FOR DICK. To bardzo gęsta płyta. Dużo przesterowanych synthów także basowych i precision na flatach.
(05-23-2014, 11:27 PM)dr_kciuk napisał(a): Alfik:Nie bierz tego do siebie co napisałem.Jacku odbiegamy od tematu Ampega i zaraz nas modzi opierniczą
Po tym jak opisałes mi stopień modyfikacji swojego ellita,mam swiadomość ,że jesteś kompletnym basowym świrem (w pozytywnym słowa znaczeniu)
Oczywiście warsztat realizatora jest nieoceniony w procesie nagrywania płyty,ale można podać wiele przykładów płyt ,które po prostu były zjebane przez tzw.producentów.
Przykład banalny:posłuchaj sobie płyty ST.Anger Metallicki i dołączonego do albumu DVD z próby zespołu tuż przed nagraniem płyty...
Produkcja jest ihmo ze wszech miar chujowa a zespół na zywca w garażu brzmi o niebo lepiej.Wizja producenta?
O to mi chodzi.
Nie masz czasem tak ,że na żywca coś brzmi lepiej niż w produkcji:wydumanej,"przeprodukowanej"...
Przykład ,który podałem to nie jest jakaś tak rodzima budżetowa produkcja,tylko chyba szczyty...
Czasem jest tak właśnie ,że zmienia się producent znanej kapeli i jest tzw.klapa...Nie jest to wina "słabej" wizji producenta?
warsztat to jedno a identyfikacja potrzeb to drugie.Nie możesz być "Panem" od każdego rodzaju muzyki ,bo to nie jest mozliwe.Po prostu nie wychwycisz niuansów.Czujesz się na siłach zrealizować w sposób doskonały np. krążek zimnofalowej ,postpunkowej kapeli?Masz w głowie brzmienie wszystkich płyt Bauhasu,Joy Division,wczesnego The Cure?Czujesz taka muzę??sam warsztat nie wystaczy.Tzreba to czuć.Wychwycić balans między brzmieniem powyższych,wyłapać jakieś nowe pierwiastki,zeby to nie było nudne...
Jest sporo przeprodukowanych i tego prawdę mówiąc nienawidzę.
Jest też sporo gatunków muzycznych, których nie lubię, nie czuję i nie chciałbym nagrywać. Natomiast, to, że jakiejś muzyki "nie czujesz" to nie znaczy, że nie możesz jej dobrze nagrać lub zmiksować. Akurat z klimatami post punkowymi i zimnofalowymi osobiście jestem bardzo zaprzyjaźniony, przy czym uważam, że najlepszą płytę w tym gatunku i tak nagrała Siekiera, a nagrywał ją znakomity Włodek Kowalczyk, a jak go znam, to podejrzewam, że jak ją nagrywał to od punku wolał Earth Wind and Fire i Steely Dan'a. Mógł nawet nie znać Joy Division
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor