Cytat:(02-12-2014, 08:32 PM)domelius napisał(a): w ogóle co to za rozkmina z dupy?
trzy oczywistości:
- dobre wiosło na dobrym sprzęcie brzmi dobrze
- chujowe wiosło na dobrym sprzęcie brzmi chujowo
- dobre wiosło na chujowym sprzęcie brzmi chujowo
kto nie ogarnia, ten jest głupi i na tym temat się kończy.
dziękuję za uwagę. punkty reputacji mile widziane ;]
teraz mi powiedz gdzie się zaczyna, a gdzie kończy dobry sprzęt
U każdego w innym miejscu. Nie mniej jednak nawet przy zmiennych warunkach brzegowych zdania powyższe co do natury zagadnienia pozostają prawdziwe.
Cytat:(02-12-2014, 08:39 PM)Alfik napisał(a): Większego pierdolenia dawno nie słyszałem...
Jebać kogoś za to, że nagrywa dobrze...
Ludzie co wy Pierdolicie!!!
Hejt bo tak nie potraficie... bo ktoś coś kurwa robi dobrze i zazdrościcie???
Olej nagrywanie na słabym sprzęcie... Mamy równać w górę a nie w dół.
Jak ktoś gra słabiej od Ciebie to i tak tak nie zabrzmi. Na niczym...
Artykulacja muzyka i setup instrumentu jest kluczowa - jak ktoś tego nie rozumie można mu przyznać honorowego Omsona.
Sprzęt ma nie przeszkadzać i nie pogarszać brzmienia instrumentów. Demeter jest standardem studyjnym na całym świecie i warto się tego trzymać. Hartke Ha3500 standardem jest - ale na przeglądach w domach kultury.
Poza tym do za dobrze jest jeszcze daleko... W profi studio było by to nagrane przez kilka mikrofonów, zajebistych preampów kompresorów lampowych i fatso w zajebisty przetwornik AD... Mateusz osiąga dobre brzmienie sm57 wpiętym w interface...
Mateusz robi jedne z najlepszych prezentacji instrumentów na świecie IMO lepsze niż Ed Fiedland i miliard razy lepsze niż jakieś Warwick TV i to co znajduje się na stronach wielu producentów... Powinniśmy być z tego dumni a nie narzekać.
nikt tu Mateusza nie jebie za nagrywanie czegokolwiek na czymkolwiek. Naucz się na początek czytać ze zrozumieniem (zresztą co ci twój ukochamy Omson parę razy wytkał)
To chyba generalnie do mnie było co? Nie potrafię tak jak Mateusz i to nie żaden hejt i nie zazdroszczę wcale, bo daleki jestem od takiego toku myślenia (nie potrafię = zazdroszczę)
Jeśli dla ciebie hartke 3500 jest sprzętem na przeglądy w domu kultury, to chyba nie ma o czym gadać.
W profi studio... generalnie mnie gówno obchodzi, bo najprawdopodobniej ani ja ani 1/2 klientów Mateusza nigdy do takiego nie trafi.
Oczywiście nie mogłeś obyć się bez wrzuty na warwicka, brawo!
Mateusz owszem robi dobre próbki i niech tak zostanie.
Umiem czytać ze zrozumieniem. Narzekacie, że Mateusza próbki brzmią za dobrze, a one po prostu brzmią zgodnie ze standardami światowymi. Ja parcie na jakość będę jedynie błogosławił.
Wbrew obiegowej opinii forumowej bardzo lubię sprzęt hartke. Bez trudu potrafię ukręcić na nim niezłe przyjazne mi brzmienie, którego np nie jestem w stanie, co bym nie robił, uzyskać na sprzęcie GK. Nie mniej jednak, zwłaszcza tańsze modele tego producenta nie są sprzętem, na którym zwykle nagrywa się płyty, tylko właśnie gra się koncerty w małych salach i domach kultury. Na sprzęcie tej klasy niektórych niuansów po prostu nie słychać... Preamp Demeter jest od około 20 lat standardem np podczas testów w czasopiśmie Bass Player i powinniśmy się cieszyć, że na takim sprzęcie Mateusz nagrywa próbki.
Większość instrumentów, którymi handluje Mateusz pomimo stosunkowo małej ceny doskonale nadaje się do nagrań studyjnych dlatego też uważam, że należy prezentować je z możliwie najlepszą jakością. Dzięki temu można domyśleć się co te instrumenty naprawdę potrafią w rękach dobrego instrumentalisty. To, że Ciebie to akurat nie obchodzi nie jest argumentem merytorycznym w tej kwestii. Jeśli Warwick robi gorsze jakościowo prezentacje niż Mateusz to dlaczego mam tego nie zauważyć?
Cytat:(02-12-2014, 09:13 PM)groza napisał(a): Jedne w sumie +/- rozsądne ale byłoby takie, że praktycznie nikt nie gra na basie na wzmakach gitarowych pt. stary marshall i paki 4x12 / 2x15. 99,9% basistów ma 1x15, 4x10 i zwykły head tranzytorowy z ew. jakąś lampką na preampie (eden, swr, ash itp.) lub full lampę (w 95% ampega).
Pod tym kątem te stare krowy Mroka odstają i nie ma się dziwić, że ktoś nie będzie umiał sobie przetłumaczyć tego co słyszy na swój zestaw.
Ja bym taniego sprzetu nie kupował, szkoda kasy - ten kustom to w ogóle znakomity dowcip był
Za to robił bym nagrania też swr + eden + np. jakiś drive w kostce, żeby można było usłyszeć róznicę w charakterze przesteru tego samego basu na zwykłym rigu basisty i takim vintage-gitarowym.
Jak ktoś przy takim zestawieniu nie będzie mógł wykoncypować czy aby brzmi czy nie brzmi to niech spada
Jeden co w sumie dobrze prawi, jedynie nie zgadzam się co do tej próbki, bo to byłą szydera a nie żart.
W sumie doczekałem się wyzwisk od debili na FB czego w sumie można było się spodziewać. TERAZ POLSKA pozdrawiam!
Ja akurat uważam, że Groza prawi bardzo nie dobrze a (przynajmniej nie do końca logicznie), gdyż po pierwsze na jakiej kostce nagrywać... każdy używa innych, a po drugie w przeciwieństwie do świniaczków, które oddają doskonale charakter instrumentów, kostki mają tendencję do niwelowania różnić w brzmieniu - np większość basistów używających sansampów brzmi bardzo podobnie niezależnie od tego jakich instrumentów używają. Po trzecie prezentacja instrumentów na tych IMO doskonałych wzmacniaczach jest świetną edukacją brzmieniową dla mniej doświadczonych użytkowników forum. Gdyby nie takie osoby jak Mateusz za kilka lat standardem brzmieniowym były by emulacje wzmacniaczy z Iphone...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor