12-05-2012, 04:34 PM
(12-04-2012, 09:24 PM)macius napisał(a): Polecam ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
Poczytać zawsze można, tylko tutaj się to do niczego nie przyda, jak napisał kolega langusta.
Z grubsza pisze zgodnie z prawdą, trzeba iść na policję. Koleś się może przestraszy, a jak policja odmówi wszczęcia postępowania ze zwykłego nieróbstwa, to też można się od tego odwoływać.
A zasada, że od 250zł przestępstwo nie jest stosowana do wszystkiego. Przy kradzieży tak, ale przy oszustwie nie ma takiego przepisu.
Jest jedynie w Kodeksie Wykroczeń o oszustwie przeciwko interesom konsumentów, tam jest górny pułap który kwalifikuje to jako wykroczenie, jeśli szkoda jest nie większa niż 100zł.
---
sledz:
UPS oszukał najprawdopodobniej, ale sprawa jest skomplikowana. Nie do końca rozumiem, dlaczego zostałeś zmuszony do dopłaty tych 155zł. Nie wiem jak wyglądała twoja umowa z firmą pośredniczącą i postanowienia dotyczące kosztów, ale to ona zawarła umowę z UPSem, a nie ty. W związku z tym to ta firma pośrednicząca powinna (i z tego co piszesz zrobiła to) zgłosić reklamację. I to ta firma powinna się teraz z UPSem męczyć.
Nie znam szczegółów, ale wynika z tego co napisałeś, że UPS przewalił, osoba zlecająca przesyłkę obciążyła ciebie kosztami tego szwindla, a ty jako osoba trzecia niebędąca stroną umowy wysyłki towaru z Anglii (a jedynie adresatem) niewiele możesz zrobić.