system "in ear" dla zespołu
#1
Witam , jak byl podobny temat to proszę o usuniecie. Jak widzę na mieście coraz więcej zespołów używa systemów „in-ear” .Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia z takimi systemami ?
Jak to działa dokładnie , co jest potrzebne ? o jakich kwotach w ogóle trzeba myśleć ,żeby zacząć przygodę z tego typu systemami.
Oczywiście mam na myśli koncertowanie.
Rolleyes
Odpowiedz
#2
Behringer x32, zestawy t-bonea i shury sm250. Starcza.

Tylko my gramy z cyfry.
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A

Odpowiedz
#3
budżetowo może być XR18 (jakbyś potrzebował daj znać bo akurat mam na zbyciu Wink ) jako centrum sterowania do sesji, klików, automatyki, sampli itp ( gramy z cyfry ) i to z vst, żeby blasfemia była totalna Smile

nadajniki / odbiorniki zdecydowanie lepsze cyfrowe, korzystamy z Mipro 808, ale po wakacjach przesiadka na 909

słuchawy shure 215. w tej kasie nie ma i nie bedzie lepiej

jeżeli finanse trzymają mocno i idziecie w używki uważajcie na kupowanie sprzętu na uhf sprzed dekady
i patrzcie na pasma, bo cuda się na tym czasami dzieją Smile
Odpowiedz
#4
"budżetowo może być XR18" właśnie tak myślałem ,że pewnie XR18 by się wstępnie też nadał.
No i pewnie cyfra to podstawa ,żeby nie wozić paczek i zbędnych mikrofonów.Tylko to już wyższe koszta , bo albo coś jak kemper co kosztuje kupę hajsu , albo może dobrze brzmiący multi efekt.
Odpowiedz
#5
Jeżeli nie biegasz po całej scenie, to polecam zestaw: XR 18, przewodowy wzmacniacz słuchawkowy Fischer Amps i słuchawki Shure 215. Daje radę.
Odpowiedz
#6
Jeszcze kwestia do rozważenia: ile osób w kapeli i czy każdy ma mieć osobny tor odsłuchowy? Osobny tor = każdy może sobie proporcje ustalić swoje. Sterowanie z tych mikserów cyfrowych jest świetne, mały router z wifi, apka w telefonie i każdy może sobie swój miks robić bez realizatora od odsłuchów. Tylko więcej preampów sluchawkowych/nadajników potrzebne.
Odpowiedz
#7
mhm , tylko generalnie kazdy osobny tor odsluchowy = kazdy musi mieć chyba swoj nadajnik. Bo z tego co kiedys sie orientowalem te zestawy maja chyba max po 2 wejscia.
Odpowiedz
#8
nie potrafie sobie wyobrazic sytuacji zeby ustawiac z kims odsluch 'na dwoch' Big Grin
Odpowiedz
#9
(05-12-2019, 01:59 AM)szczota napisał(a): mhm , tylko generalnie kazdy osobny tor odsluchowy = kazdy musi mieć chyba swoj nadajnik. Bo z tego co kiedys sie orientowalem te zestawy maja chyba max po 2 wejscia.

Tak, jeżeli masz w kapeli np 5 osób: 5 auxow z miksera, każdy do osobnego nadajnika.
Odpowiedz
#10
(05-12-2019, 02:14 AM)Andrzejoff napisał(a): nie potrafie sobie wyobrazic sytuacji zeby ustawiac z kims odsluch 'na dwoch' Big Grin

Grałem kiedyś w składzie 11 osób, każdy miał in-ear, ale były 4 grupy (wokale, "instrumenty prowadzące", sekcja i reszta).
Problemów nie było, bo każdy miał jeden z czterech torów + mógł ręcznie domiksować swój sygnał do odsłuchu.

Tyle, że my byliśmy "analogowi" - każdy był na kablu, ale przy 11 osobach i tak nie było miejsca na scenie.
Warwick->Warwick->Warwick.

[Obrazek: sFxH1j7l.png]
Odpowiedz
#11
Mój osobisty IEM starter pack, który po paru mniej lub bardziej udanych eksperymentach z moim zespołem mogę polecić jako najtańsze sensowne rozwiązanie zakładając czteroosobowy skład:

https://www.thomann.de/pl/behringer_x_air_xr16.htm
https://www.thomann.de/pl/millenium_hp_4.htm
6x https://www.thomann.de/pl/the_sssnake_pfp2050.htm
4x https://www.thomann.de/pl/the_sssnake_fx...okabel.htm
4x https://www.thomann.de/pl/the_tbone_head...dapter.htm
4x https://www.thomann.de/pl/shure_se215cl.htm 

Pomijając cenę słuchawek mieścisz się z całym systemem poniżej 2000zł. Wiadomo, jeśli trzeba więcej torów to odpowiednio większą konsoletę i dodatkowy wzmacniacz słuchawkowy trzeba sobie sprawić, każdemu wedle potrzeby. 

Dzieliłem kiedyś przez jakiś czas tor odsłuchowy z perkusistą - da się ale osobno wygodniej.
Gram muzykę, covery oraz wesela Cool
Odpowiedz
#12
Dzięki Tapczan za wyczerpującą odpowiedź !!!!

I linki Smile

EDIT: A powiedzcie mi jeszcze taka rzecz , wiem ,że pewnie triwialne pytanie , ale się nie znam. Wyjście AUX w takim XR16 czy XR18 to jest stereo czy mono ??
Bo jeszcze myślałem o małych wzmacniczach sluchawkowych Berhinger PM1 tylko tam na wejsciu ma byc sygnał stereo.
Odpowiedz
#13
Mono.
Odpowiedz
#14
Mhm czyli generalnie kazdy "taki odsluch" musi miec przełacznik MONO/STEREO jesli chce sobie wyjść np. jednym AUX na pojedynczy odbiornik IEM.

A Tapczan ten wzmacniacz Millenium HP4 ma wejscie LEFT (mono) , to wtedy na wyjściu PHONES z przodu idzie to w stereo ?? tzn. wiadomo ten sam kanał ,ale w dwóch słuchawkach LEFT RIGHT ? o to mi chodzi.
Odpowiedz
#15
(05-28-2019, 08:39 AM)szczota napisał(a): Dzięki Tapczan za wyczerpującą odpowiedź !!!!

I linki  Smile

EDIT: A powiedzcie mi jeszcze taka rzecz , wiem ,że pewnie triwialne pytanie , ale się nie znam. Wyjście AUX w takim XR16 czy XR18 to jest stereo czy mono ??
Bo jeszcze myślałem o małych wzmacniczach sluchawkowych Berhinger PM1 tylko tam na wejsciu ma byc sygnał stereo.

P2 powinien dać radę już.

Emotka_2755
Have no power in your cock?
You will find it in funk-rock!
www.facebook.com/manufunktura
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości