Szukam brzmienia...
#16
Może coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=UpBlT0O_MmE ?

Alfik dobre numery Big Grin
Odpowiedz
#17
the analogs sobie obczaj.
Odpowiedz
#18
Alfik - jak Black night, to i Highway Star - Roger ładne intro zapodaje w tej wersji Wink
http://www.youtube.com/watch?v=epYbF4R6mWI

tutaj video Mike'a Ineza, można z bliska popatrzeć jak gość operuje
http://www.youtube.com/watch?v=75Mh1-edV...re=related
ten riff jest mega ciekawy, plus gościu ma "to coś" w łapie że świetnie brzmi Smile
http://www.youtube.com/watch?v=bl3I9KdvI...re=related

wieczorem jak siądę poszukam więcej, na biegu to dodałem Wink

Duff też niczego sobie brzmi
http://www.youtube.com/watch?v=QE_Psez_Gbk&NR=1

po prawej stronie wyskakują też inni kostkujacy basmeni z tej samej serii dvd "behind the player",
z Ozziego, Slipknota itd, da radę się czegoś nauczyć
Odpowiedz
#19
Groza chlopie moze takie cuś http://www.youtube.com/watch?v=CCPYfXVEVKI

a oto całe wyposazenie http://www.jimdunlop.com/artist/adam-duce-machine-head

Nawet z beczkami jest http://www.youtube.com/watch?v=8CS0maJGb...re=related Emotka_2755
Odpowiedz
#20
(11-17-2011, 05:53 PM)badkins napisał(a): Alfik - jak Black night, to i Highway Star - Roger ładne intro zapodaje w tej wersji Wink
http://www.youtube.com/watch?v=epYbF4R6mWI

tutaj video Mike'a Ineza, można z bliska popatrzeć jak gość operuje
http://www.youtube.com/watch?v=75Mh1-edV...re=related
ten riff jest mega ciekawy, plus gościu ma "to coś" w łapie że świetnie brzmi Smile
http://www.youtube.com/watch?v=bl3I9KdvI...re=related

wieczorem jak siądę poszukam więcej, na biegu to dodałem Wink

Duff też niczego sobie brzmi
http://www.youtube.com/watch?v=QE_Psez_Gbk&NR=1

po prawej stronie wyskakują też inni kostkujacy basmeni z tej samej serii dvd "behind the player",
z Ozziego, Slipknota itd, da radę się czegoś nauczyć

+666, jak dla mnie te brzmienia są rewelacyjne i sam bym zarzucił, gdybyś mnie nie uprzedził Smile
Odpowiedz
#21
Jeszcze znany milosnik kostki Waldek Kuleczka...

Miał nawet taki uklad pickupów jak w twoim majonezie już w latach 80siatych. Pionier normalnie.

http://www.youtube.com/watch?v=SkNU4QSbX...re=related

W OMD też fajnie brzmialo kostką:
http://www.youtube.com/watch?v=szIx2hOiV...re=related

i tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=7_IKcMl_a9A

No i niesmiertelny Daddy Cool Boney M tez był kosteczkąSmile

no i jeszcze do grania kosteczką przyda się lekcja od Babci która nagrała w życiu więcej płyt niż my wszyscy razem wzięci

http://www.youtube.com/watch?v=s9idtdWAAEA

i ten Pan też niczego sobie:

http://www.youtube.com/watch?v=0oR1sYT5TX8

Jeśli masz w Warszawie nagrywac to Ci zielonego precla moge pożyczyć na nagranie.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#22
Papa dane mistrze, ja tak zupełnie poważnie mówię! Za tekst "kochały ją wszystkie psy" będę ich uwielbiał do końca życia. A od Carol i gitarula slipknota kradłem ułożenie łapy - mam kompletnie nie ustawioną i od podstaw patrzylem co i jak, na talkbass jest zajebisty temat gdzie pan opisuje technikę Carol co i jak.

W wawie chyba, może się zatem odezwę.

Dziękuję wszystkim za rady, przesłuchałem wszystko, pogralem to dziś z garowym na świeżo po odsłuchaniu i już mi się klaruje co i jak. Jutro odbieram precisiona special z lat 80tych, zobaczymy jak to chodzi.

Póki co obniżyłem basa tak jak się da na moim pedalskim pasku do fusion, o dziwo kostką gra się tak 20 razy łatwiej.

Jak się numer nagra odświeżę temat, jeszcze raz dziękuję.

Emotka_2755
Odpowiedz
#23
no do kostki trzeba miec nizej bas, bo jednak ruch reka jest duzo inny niz przy graniu palcami.

Groza fajnie ze kombinujesz grac innymi technikami, jest bardzo duzo basistow ktorzy nie uznaja kostki. Mysle ze klucz do sukcesu to byc jak najbardziej uniwersalnym Smile
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
#24
No jest lepiej, chodze po pokoju i cwiczę sobie to do klika - dużo łatwiej niż na mojej normalnej wysokości.

Techniki gry mnie nie obchodzą w najmniejszym stopniu, ważny jest efekt. A tu ma być taki jak sobie autor numeru wymyślił i stwierdził, że mam tak zagrać i bez dyskusji bo wpierdol. "nie bo nie umiem" to mi się wydało wieśniacką odpowiedzią, więc siedzę i walczę.
Odpowiedz
#25
Tych kilka brzmień mi się skojarzyło z tym Twoim kawałkiem:

http://www.youtube.com/watch?v=RHCZjbiFj...re=related

http://www.youtube.com/watch?v=ofwJw64ohWA
( http://www.youtube.com/watch?v=t5O-USmEg-0 )

http://www.youtube.com/watch?v=mcQNmYImv...re=related - nie mogę znaleźć tego na YT pierwszy numer na jego solowej płycie

http://www.youtube.com/watch?v=Glb_moRvgps

http://www.youtube.com/watch?v=hAoSUsZfuqs - większość numerów grana kostką

http://www.youtube.com/watch?v=lWdtKLvQNSE - znów coś polskiego

http://www.youtube.com/watch?v=JpReHCiVamE - justin gra głównie kostką



Odpowiedz
#26
O kurwa ale justin brzmi!!!! Smile Resztę nagrań to znam, ale to za gainowe rzeczy do tego numeru co będę grać - tu w zwrotach ma być czysty bas i wokal + szczątkowe gary tylko - bez śmierci (do refrenuWink.
Odpowiedz
#27
I na flatach i w ogóle. Dla mnie głównie NIN, ale i Beck świetny.

EDIT: NIN
- http://www.youtube.com/watch?v=3oGn26b7T...re=related
- http://www.youtube.com/watch?v=4lQfp39zG...re=related
Odpowiedz
#28
tutaj moim zdaniem tez jest zajebiscie, mimo ze to juz wrzucalem pare razy:

http://www.youtube.com/watch?v=Q8CiouJzvVY

i ten pan to fajnie robi, ale pewnie go znasz:

http://www.youtube.com/watch?v=RouEoc_TY18
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
#29
Ja może za wiele nie dodam do tematu, natomiast poruszę jeszcze nieporuszony tutaj wątek.
Zdziwisz się (o ile jeszcze się nie zdziwiłeś) ileż do soundu może wnieść odpowiednia kostka. Wnieść oraz zainspirować we własnych poszukiwaniach.
Chociaż kostkuję dość nieporadnie (nigdy też nie interesowało mnie rozwijanie tej techniki ponad moje potrzeby) trochę czasu minęło zanim znalazłem kostkę na której faktycznie chce mi się grac Wink

Na brzmienie wpływa nie tylko grubość i sztywność kostki, ale także twardość materiału. Moim ideałem są średniej grubości kostki (tak żeby konstrukcja była hmm powiedzmy średnio sztywna) z dość miękkiego materiału. Używam czarnego Dunlopa Jazz III, nie mam pojęcia jaki rozmiar bo nigdzie nie jest numerowana. Co ciekawe - kupiłem sobie ostatnio Fire Stona Jazz III i jest to jak dla mnie wręcz TRAGICZNE piórko. Szkoda, bo jak mi się pokończą oba moje Dunlopy, to będę musiał po nie jechać specjalnie do Wrocka albo zamawiać na Allegro, a Fire Stony mam pod nosem Tongue

Nie wiem czy chce Ci się spuszczać nad tym jeżeli tu chodzi tylko o jeden utwór, ale warto przejść się po sklepach i sprawdzić kilka różnych kostek, oczekiwane efekty mogą dzięki temu pojawić się moim zdaniem znacznie szybciej Smile
Odpowiedz
#30
(11-17-2011, 11:59 PM)billbo napisał(a): http://www.youtube.com/watch?v=mcQNmYImv...re=related - nie mogę znaleźć tego na YT pierwszy numer na jego solowej płycie

mrgreenmrgreenmrgreenchytrychytrychytry Geddy nie gra kostką na tej płycie...

polecam filmik jak radzic sobie bez kostki w tego typu sprawachSmile

http://www.youtube.com/watch?v=YS7NXRQXe...8BED1C7D61

IMO Zolty Dean Markley ma To brzmienieSmile

a jak zaczniecie wrzucac kostke na flatach to macie tu klasykaSmile

http://www.youtube.com/watch?v=Nm_pRKSCDxo



Natomiast abstrachując od techniki martwi mnie co innego...

To co nagrałeś jest równo - na pewno wystarczająco równo ale...
co gra bęben... Jeśli typowy four on the flour to osobiście nie znam wielu pałkerów w tym kraju, którzy są w stanie zagrać to dobrze a nagrywam raczej tych najlepszych. Twojego słyszałem na samplach które wrzucasz - zacny gość ale zgłaszam potencjalne zagrożenie - takie rzeczy łatwo gra się samemu lub z automatem sekcyjnie znacznie gorzej...
Kolejna sprawa: grasz ósemke z kropką i szesnastke pauze szesnastkową na dwa trzy szesnastki itd jeśli na hihacie będą ósemki przeczuwam kolejne problemy wielu zawodowców poległo na takim graniu długość nut zaczyna mieć znaczenie - gdzie facet gra werbel przed 2 i 4 w punkt czy po??? tu też może być gorąco. Ale ja się lubię czepiać...



1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości