11-17-2011, 04:25 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-17-2011, 04:26 PM przez paluch1986.)
Szukam brzmienia...
|
11-17-2011, 04:57 PM
the analogs sobie obczaj.
Alfik - jak Black night, to i Highway Star - Roger ładne intro zapodaje w tej wersji
http://www.youtube.com/watch?v=epYbF4R6mWI tutaj video Mike'a Ineza, można z bliska popatrzeć jak gość operuje http://www.youtube.com/watch?v=75Mh1-edV...re=related ten riff jest mega ciekawy, plus gościu ma "to coś" w łapie że świetnie brzmi http://www.youtube.com/watch?v=bl3I9KdvI...re=related wieczorem jak siądę poszukam więcej, na biegu to dodałem Duff też niczego sobie brzmi http://www.youtube.com/watch?v=QE_Psez_Gbk&NR=1 po prawej stronie wyskakują też inni kostkujacy basmeni z tej samej serii dvd "behind the player", z Ozziego, Slipknota itd, da radę się czegoś nauczyć
Groza chlopie moze takie cuś http://www.youtube.com/watch?v=CCPYfXVEVKI
a oto całe wyposazenie http://www.jimdunlop.com/artist/adam-duce-machine-head Nawet z beczkami jest http://www.youtube.com/watch?v=8CS0maJGb...re=related
11-17-2011, 09:00 PM
(11-17-2011, 05:53 PM)badkins napisał(a): Alfik - jak Black night, to i Highway Star - Roger ładne intro zapodaje w tej wersji +666, jak dla mnie te brzmienia są rewelacyjne i sam bym zarzucił, gdybyś mnie nie uprzedził
Jeszcze znany milosnik kostki Waldek Kuleczka...
Miał nawet taki uklad pickupów jak w twoim majonezie już w latach 80siatych. Pionier normalnie. http://www.youtube.com/watch?v=SkNU4QSbX...re=related W OMD też fajnie brzmialo kostką: http://www.youtube.com/watch?v=szIx2hOiV...re=related i tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=7_IKcMl_a9A No i niesmiertelny Daddy Cool Boney M tez był kosteczką no i jeszcze do grania kosteczką przyda się lekcja od Babci która nagrała w życiu więcej płyt niż my wszyscy razem wzięci http://www.youtube.com/watch?v=s9idtdWAAEA i ten Pan też niczego sobie: http://www.youtube.com/watch?v=0oR1sYT5TX8 Jeśli masz w Warszawie nagrywac to Ci zielonego precla moge pożyczyć na nagranie. 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Papa dane mistrze, ja tak zupełnie poważnie mówię! Za tekst "kochały ją wszystkie psy" będę ich uwielbiał do końca życia. A od Carol i gitarula slipknota kradłem ułożenie łapy - mam kompletnie nie ustawioną i od podstaw patrzylem co i jak, na talkbass jest zajebisty temat gdzie pan opisuje technikę Carol co i jak.
W wawie chyba, może się zatem odezwę. Dziękuję wszystkim za rady, przesłuchałem wszystko, pogralem to dziś z garowym na świeżo po odsłuchaniu i już mi się klaruje co i jak. Jutro odbieram precisiona special z lat 80tych, zobaczymy jak to chodzi. Póki co obniżyłem basa tak jak się da na moim pedalskim pasku do fusion, o dziwo kostką gra się tak 20 razy łatwiej. Jak się numer nagra odświeżę temat, jeszcze raz dziękuję.
11-17-2011, 11:51 PM
no do kostki trzeba miec nizej bas, bo jednak ruch reka jest duzo inny niz przy graniu palcami.
Groza fajnie ze kombinujesz grac innymi technikami, jest bardzo duzo basistow ktorzy nie uznaja kostki. Mysle ze klucz do sukcesu to byc jak najbardziej uniwersalnym
fender -> fender -> fender
No jest lepiej, chodze po pokoju i cwiczę sobie to do klika - dużo łatwiej niż na mojej normalnej wysokości.
Techniki gry mnie nie obchodzą w najmniejszym stopniu, ważny jest efekt. A tu ma być taki jak sobie autor numeru wymyślił i stwierdził, że mam tak zagrać i bez dyskusji bo wpierdol. "nie bo nie umiem" to mi się wydało wieśniacką odpowiedzią, więc siedzę i walczę.
11-17-2011, 11:59 PM
Tych kilka brzmień mi się skojarzyło z tym Twoim kawałkiem:
http://www.youtube.com/watch?v=RHCZjbiFj...re=related http://www.youtube.com/watch?v=ofwJw64ohWA ( http://www.youtube.com/watch?v=t5O-USmEg-0 ) http://www.youtube.com/watch?v=mcQNmYImv...re=related - nie mogę znaleźć tego na YT pierwszy numer na jego solowej płycie http://www.youtube.com/watch?v=Glb_moRvgps http://www.youtube.com/watch?v=hAoSUsZfuqs - większość numerów grana kostką http://www.youtube.com/watch?v=lWdtKLvQNSE - znów coś polskiego http://www.youtube.com/watch?v=JpReHCiVamE - justin gra głównie kostką
O kurwa ale justin brzmi!!!! Resztę nagrań to znam, ale to za gainowe rzeczy do tego numeru co będę grać - tu w zwrotach ma być czysty bas i wokal + szczątkowe gary tylko - bez śmierci (do refrenu.
I na flatach i w ogóle. Dla mnie głównie NIN, ale i Beck świetny.
EDIT: NIN - http://www.youtube.com/watch?v=3oGn26b7T...re=related - http://www.youtube.com/watch?v=4lQfp39zG...re=related
11-18-2011, 12:07 AM
tutaj moim zdaniem tez jest zajebiscie, mimo ze to juz wrzucalem pare razy:
http://www.youtube.com/watch?v=Q8CiouJzvVY i ten pan to fajnie robi, ale pewnie go znasz: http://www.youtube.com/watch?v=RouEoc_TY18
fender -> fender -> fender
11-18-2011, 12:32 AM
Ja może za wiele nie dodam do tematu, natomiast poruszę jeszcze nieporuszony tutaj wątek.
Zdziwisz się (o ile jeszcze się nie zdziwiłeś) ileż do soundu może wnieść odpowiednia kostka. Wnieść oraz zainspirować we własnych poszukiwaniach. Chociaż kostkuję dość nieporadnie (nigdy też nie interesowało mnie rozwijanie tej techniki ponad moje potrzeby) trochę czasu minęło zanim znalazłem kostkę na której faktycznie chce mi się grac Na brzmienie wpływa nie tylko grubość i sztywność kostki, ale także twardość materiału. Moim ideałem są średniej grubości kostki (tak żeby konstrukcja była hmm powiedzmy średnio sztywna) z dość miękkiego materiału. Używam czarnego Dunlopa Jazz III, nie mam pojęcia jaki rozmiar bo nigdzie nie jest numerowana. Co ciekawe - kupiłem sobie ostatnio Fire Stona Jazz III i jest to jak dla mnie wręcz TRAGICZNE piórko. Szkoda, bo jak mi się pokończą oba moje Dunlopy, to będę musiał po nie jechać specjalnie do Wrocka albo zamawiać na Allegro, a Fire Stony mam pod nosem Nie wiem czy chce Ci się spuszczać nad tym jeżeli tu chodzi tylko o jeden utwór, ale warto przejść się po sklepach i sprawdzić kilka różnych kostek, oczekiwane efekty mogą dzięki temu pojawić się moim zdaniem znacznie szybciej (11-17-2011, 11:59 PM)billbo napisał(a): http://www.youtube.com/watch?v=mcQNmYImv...re=related - nie mogę znaleźć tego na YT pierwszy numer na jego solowej płycie Geddy nie gra kostką na tej płycie... polecam filmik jak radzic sobie bez kostki w tego typu sprawach http://www.youtube.com/watch?v=YS7NXRQXe...8BED1C7D61 IMO Zolty Dean Markley ma To brzmienie a jak zaczniecie wrzucac kostke na flatach to macie tu klasyka http://www.youtube.com/watch?v=Nm_pRKSCDxo Natomiast abstrachując od techniki martwi mnie co innego... To co nagrałeś jest równo - na pewno wystarczająco równo ale... co gra bęben... Jeśli typowy four on the flour to osobiście nie znam wielu pałkerów w tym kraju, którzy są w stanie zagrać to dobrze a nagrywam raczej tych najlepszych. Twojego słyszałem na samplach które wrzucasz - zacny gość ale zgłaszam potencjalne zagrożenie - takie rzeczy łatwo gra się samemu lub z automatem sekcyjnie znacznie gorzej... Kolejna sprawa: grasz ósemke z kropką i szesnastke pauze szesnastkową na dwa trzy szesnastki itd jeśli na hihacie będą ósemki przeczuwam kolejne problemy wielu zawodowców poległo na takim graniu długość nut zaczyna mieć znaczenie - gdzie facet gra werbel przed 2 i 4 w punkt czy po??? tu też może być gorąco. Ale ja się lubię czepiać... 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości