Jak to ja nie będę zbyt miły...
Kolego Lacki napisano już wiele książek o manipulacjach NLP itd. Jeśli jesteś za przeproszeniem „handlowcem” to musiałeś się ich naczytać. Wypadało by odpuścić sobie hasła z cyklu cytuję:
"Moim zdaniem na podium stoi abigar i mxr m80. Oczywiście to wynika z moich preferencji a nie dla tego, że się mądrze:] Co byście jeszcze dodali to tej listy?”
Abstrachując od faktu, że MXR 80 akurat moim zdaniem jest wybitnie kiepskim pierdziafonem kompletnie nie reagującym na dynamikę gry o brzydkiej nie klejącej się w miksie i mało szlachetnej barwie tzw “siara” i okropnych szumach własnych, a apropos podium w tej kwestii to może mógłby Ci ułożyć kolega Jetofuj, który jako jeden z nielicznych w Polsce testował już chyba wszystkie butikowe efekty jakie są produkowane i kosztują zwykle majątek to jakbyś zareagował na takie zdanie:
Moim zdaniem na podium najlepszych realizatorów dźwięku na świecie znajdują się obecnie: Błażej Domański i Chris Lord Alge. Oczywiście to wynika z moich preferencji a nie dla tego, że się mądrze:] Kogo byście jeszcze dodali to tej listy?”...
Tia...
A teraz merytorycznie:
1. Instrukcje obsługi. Nie podajecie kompletnie żadnych istotnych parametrów sprzętu. Basiści to nie barany. Podajecie schematy blokowe a pominęliście tak istotne informacje jak Impedancja wszystkich wejść i wyjść poziomy nominalne, poziomy maksymalne zakresy korekcji dobroci filtrów, poziom szumów pasmo przenoszenia??? W instrukcjach od efektów jest jeszcze gorzej. Opis słowny to jedno a parametry to drugie.
2. Kolumny - Porównywałem o ile pamiętam TN 410 i TN 115 dostarczone Krzyśkowi Zawadzkiemu, bo akurat może jakiś murzyn jak przyjedzie na trasę to weźmie sobie za darmo i mu zrobimy zdjęcie

Porównywałem z Aguilar GS410 i GS115, Epifani 410 i EBS410 na neodymach. Wytłumacz mi proszę jak to jest, że wasza kolumna o mocy 900w i skuteczności 103dB/1m zatyka się i zaczyna wyraźnie zniekształcać mniej więcej przy połowie głośności paczki Aguilar o mocy jedynie 700W i skuteczności jedynie 101dB/1m. Podobna sytuacja miała miejsce z paczką 1x15. Barwa to oczywiście rzecz gustu, więc w porównaniu do serii GS Kolumny Taurus grały barwą pozbawioną wszelkich detali, tak, że trudno było rozpoznać charakter instrumentu, jaskrawą nieprzyjemną ale za to pozbawioną szczegółów górą pasma, kartonowym środkiem, brakiem tzw mięsa w dolnym środku i niezbyt wyrównanym dudniącym dołem. Jeśli ktoś lubi tego typu barwę jest to jest to oczywiście wymarzony sprzęt dla niego. Panowie kurcze przy tej cenie zainwestujcie w porządne głośniki, bo nie jesteście firmą dla chałturników typu LDM z przed 15 lat gdzie miało być tanio i byle jak. W stosunku do paczek uznanych marek Aguilar, Ampeg, SWR, Eden, stanowicie taką konkurencje jak Marta Kaczyńska dla Beyonce na konkursie piękności. Choć to oczywiście sprawa gustu.
3. Wzmacniacz TH Cross. Podobna sprawa jak przy paczkach niby 750W a zatykał się przy połowie głośności z jaką pracowało SM900 SWR’a i grał znacznie ciszej niż Epifani PS400. Po co chwalić się mocą której nie ma. Nie pytaj o impedancje kolumn sposoby połączeń... Wszystko było przeprowadzone prawidłowo i tak aby zapewnić gratom równe szanse. Jeśli chodzi o brzmienie, to muszę przyznać, że nie poznałem własnej basówki. Brzmienie jak przez mgłę wycofany atak, nie muzycznie mydłowato brzmiący drive zamulający artykulację Ostatnio tak niemuzycznym dźwiękim raczyłem się słuchając EBS Fafner. Korekcja... Użyłeś słowa zajebisty Eq. Ja użyje słowa fatalny EQ jeden z najgorszych jaki słyszałem. Bass na oko filtr aktywny drugiego rzędu wystrojony półkowo na około 100Hz. Znakomicie dodający muła i rozfazowujący sygnał. Podbicie następuje w pasmie, w którym najczęściej buczą samochody i kluby. Tak więc podbijać za bardzo się tego nie da chyba, że ktoś uwielbia tzw „barwe ochronną” wycięcie powoduje, że bass zaczyna brzmieć jak banjo więc też niezbyt dobrze. To samo z wysokimi częstotliwościami zamiast podbijać szlachetnie i niesłyszalnie pasmo z możliwie małymi zniekształceniami i wzmacniać atak z instrumentu wali to siarą a struny jak nie czułem tak nie czuje. Jeden parametryczny środek to imo zbyt mało aby wykręcić dobrze barwę gitary basowej. Filtry są zbyt sytuacyjne raz się sprawdzą raz nie poza tym znów mam wrażenie, że podbijają pasmo które fajnie siedziało w warsztacie jak był prototyp testowany natomiast nikt nie sprawdzał tego w praktyce.
4. MLO system DBS... basista nie jest idiotą i umie ściszyć wzmacniacz jak podbije bas natomiast każdy zbędny element w torze elektroakustycznym powoduje utratę selektywności i szlachetności brzmienia. Zasada ultrakrótkiego toru sprawdza się tak samo dobrze we wzmacniaczach do basu jak i w topowym sprzęcie studyjnym...
5. Zalety sprzętu to świetny i rozpoznawalny design.
6. Kolejna zaleta, to to, że ze względu na swoją nieselektywność i zamulający charakter dźwięku wzmacniacz ten doskonale współpracuje z pierdziafonami w rodzaju wspomnianego MXR M80 cała nieznośna góra i brzydki nieszlachetny wysoki środek, który jest nie do zniesienia po podłączeniu do np preampu Demeter albo nawet zwykłego SWR’a, Aguilara, Epifani, Thunderfunka, tutaj gdzieś niknie i rzeczywiście można ukręcić w ten sposób całkiem przyzwoity sound.
Krytyka miała być konstuktywna więc rady:
Sekcja EQ bass 40Hz 6dB/oc Treble 4kHz 6dB/oc PASYWNE mogą być nawet boost only jak nie to +-12dB
2x filtr parametryczny pełny (z regulowaną dobrocią) jeden 40Hz-400Hz drugi 100Hz-4kHz
Jak koniecznie chcecie filtr z guzikiem to zróbcie: 40Hz + 5dB 6dB/oct półkowo, 100Hz -2dB dzwon (wąsko) 160Hz +3dB dzwon (szeroko) 4kHz +6dB 6dB/oct półkowo w postaci pasywnej matrycy wzmacnianej drugą połówką lampy.
Wywalić z toru wszystkie układy które nie są niezbędne. Zastosować wzmacniacze operacyjne Analog Devices OP275. Nie wiem co jest w środku jak siedzą te to znaczy, że coś innego strasznie tam zamula.
Wywalić limiter bo nic dobrego z dźwiękiem nie robi

(źle dobrane parametry - za krótki atak). Jak już silicie się na pętle równoległą to powinno być pokrętło blend inaczej ta pętla jest nic nie warta. Wyjście słuchawkowe?? To jest podobno sprzęt pro.... Obie pętle powinny mieć przełącznik czułości -20dbV +4dBU inaczej ich stosowanie jest mocno ograniczone. Powinno być niezależne wyjście symetryczne Direct i post Eq.
To tyle bycia Chujem na dzień dzisiejszy.