[chwale się] custom pedalboard polska myśl techniczna
#1
[Obrazek: pedalboard2.jpg] [Obrazek: pedalboard3.jpg]
[Obrazek: pedalboard4.jpg]
[Obrazek: pedalboard5.jpg]
[Obrazek: pedalboard6.jpg]
[Obrazek: pedalboard7.jpg]
[Obrazek: pedalboard8.jpg]
[Obrazek: pedalboard9.jpg]
[Obrazek: pedalboard1.jpg]
[Obrazek: pedalboard10.jpg]

Polska myśl techniczna, żyje i ma się dobrze. Przez kilka lat rozbudowywałem podłogę. Skończyło się na tym, że łańcuch efektów rozrósł się do na tyle sporych rozmiarów, że pomimo przerobienia wszystkiego na true bypass brzmienie wsiąkało po drodze brumy i pętle mas dały znać o sobie a zasilacze nie mieściły się już w podłodze. Dodatkowo trzaski przy przełączaniu efektów skutecznie potrafiły popalić gwizdki. Do tego wszystkiego doszedł problem skakania po tym wszystkim w trakcie grania ;(((
Zacząłem poszukiwać rozwiązań ale, nie znalazłem na świecie nic co zapewniało potrzebną jakość i funkcjonalność.

Na pierwszy ogień poszedł zasilacz. Zadzwoniłem do Yankersa z pytaniem czy dało by radę zrobić w pełni i dobrze stabilizowany z w pełni odseparowanymi galwanicznie odczepami zasilacz na 24 wejścia. Podałem potrzebne napięcia i obciążenia - praktycznie do wszystkich efektów które są na rynku. Spodziewałem się odpowiedzi jak to w polandzie nie bo to dużo roboty i się nie da. A tu niespodzianka... Yankers nie tylko zapalił się do projektu ale go jeszcze rozbudował. Projektowanie i wdrażanie prototypów trwało ponad kwartał - ale to bardzo dobry wynik.
Finalna wersja zasilacza ma w tej chwili następujące parametry:
23 separowane galwanicznie wyjścia (odchodzi problem pętli mas)

1 x 9V 1200mA DC
7 x 9V 200mA DC
1 x 1.5.. 24V 1200mA DC
7 x 1.5.. 24V 1200mA DC
2 x 9V 1500mA AC
2 x 12V 1500mA AC
1 x 14 V 1500mA AC
2 x wyjście usb na oświetlenie

Jakość stabilizacji jest porównywalna do baterii - zasilacz nie dogenerowuje żadnych zakłóceń. Dodatkowo wyjścia regulowane wyposażone są w wyświetlacz pokazujący ustawiane napięcia i napięcie w sieci. O ile mi wiadomo jest to obecnie jedynie tak rozbudowane urządzenie na świecie.

Pętle mas zniknęły pozostała sprawa wygody i ciągłego przepinania kabli w studiu aby uniknąć strat jakości przy przejściu przez niewykorzystywane urządzenia. Moje dwa szeregowo spięte lehle choć nie pogarszały brzmienia to niestety potrafiły “strzelać” i po prostu było ich za mało.

Znowu wypisałem dwustronnicową specyfikacje techniczną nie bardzo licząc na odzew. I znowu miło się zaskoczyłem. Marek i Marcin z EM custom zgodzili się wykonać customowy looper o dość karkołomnych założeniach.

Po pół roku badań i sprawdzeniu sporej liczby rozwiązań powstał Step. Jakość dźwięku jest rewelacyjna - loopera absolutnie nie słychać - jest przezroczysty brzmieniowo a przełączanie jest kompletnie bezstukowe.

Looper ma:

master True bypass
12 pętli true bypass
wyjście do cichego strojenia
2 programowane podwójne footswitche
64 banki po 4 programy
przycisk wah pozwalający aktywować kaczkę niezależnie od wybranego programu
Wejście i wyjście midi.

Przy graniu z klikiem można sobie wszystkie zmiany zaprogramować z sekwencerem i jeszcze przełączać np rackowy procesor efektów lub wzmacniacz z midi.

Podłoga ma w tej chwili funkcjonalność i rożnorodność brzmienia jak z dobrego multiefektu, a jakość brzmienia taką jaka jest dostępna jedynie z wysokiej klasy kostek analogowych. I znowu z tego co mi wiadomo jest to obecnie najbardziej rozbudowany produkowany looper true bypass.

Ogromne podziękowania dla Panów konstruktorów za potężny wkład pracy i świetne efekty oraz dla wściekłego Igora i Piotra Sosinowicza za godziny konsultacji.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#2
łaadnie. bardzo ładnie. Mój (dużo skromniejszy - ot 7 pudełeczek będzie) pedałbord się właśnie kończy robić. Też wybrałem yankee - mi wystarczył zwykły model który umie ac i dc (vavledrive jest na ac).

Pograłem na nim trochę bez pedalboarda jeszcze i faktycznie mniej łapie z instalacji różnych niespodzianek pt. radio hiszpańskie po włączeniu boostera Smile no i KURWA lampka!!!

CO to za wtyki takie malutkie fajne? To jest kupne gdzieś?
Odpowiedz
#3
George L's - można zamówić w MusicTOOLZ. Są skręcane a nie lutowane. Mają bardzo małą pojemność więc nie tracisz góry nawet przy dużych instalacjach. Jacki są pozłacane, bo przy tej ilości słychać było różnicę w stosunku do niklowanych - znikomą ale jednak.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#4
40zł z nasadką... no chuj, trudno, trza będzie.
Odpowiedz
#5
A propos złotych końcówek - rozwaliło mnie jak przeczytałem we wkładce do płyty Możdżera, że pozłacane końcówki "zachamiają brzmienie" mrgreen

A pedalboard zacny... Emotka_2755
Odpowiedz
#6
Ten zasilacz jest doskonały! Ile kosztował, jeśli można zapytać?
Nie widzę kompresora. Nie używasz w ogóle czy masz jakiś rack'owy?
I tak najbardziej zazdroszczę moogerfooger'ów. GratulujęEmotka_2755
Odpowiedz
#7
no zasilacz to wygląda jak centrum sterowania elektrownią jądrową mrgreen
Odpowiedz
#8
kompresora nie używam zabija troszkę artykulacje - W przyszłości będe mieć rackowy - poprawioną wersję Alana Smarta C1 ale tylko za direct out prosto na przody co by panowie nie mogli już niczego spieprzyć. - Ja go nie chcę nawet słyszeć przy graniu. Jeśli mam Ci coś polecić w kostce to tylko nowy Demeter wersja Pro.
Co do ceny konsultuj się z Jankersem - to jest prototyp więc jest nieco inaczej wyceniany niż produkcja seryjna.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#9
(07-12-2010, 10:09 AM)Alfik napisał(a): kompresora nie używam zabija troszkę artykulacje - W przyszłości będe mieć rackowy - poprawioną wersję Alana Smarta C1 ale tylko za direct out prosto na przody co by panowie nie mogli już niczego spieprzyć. - Ja go nie chcę nawet słyszeć przy graniu. Jeśli mam Ci coś polecić w kostce to tylko nowy Demeter wersja Pro....

Akurat składa się ładnie że mam taki nowiutki compulatorek pro do odsprzedania w mega atrakcyjnej cenie ;-)
Odpowiedz
#10
A ja dziś dostałem fotki mojego G.E.C.K.a, to się podczepię z lansem:

[Obrazek: 1.jpg]
[Obrazek: 8.jpg]

jeszcze brak dywanika by efektom było cieplutko w nóżki, ale tak poza tym to gotowe. A, no i będzie logo Garden Of Eden Creation Kit z góry i mbs / vault-tec z boku.

Do środka idą:

radial i/o (mute / 2 basy)
radial booster
g lab bass kwak
ebs octabass
ebs valvedrive
i chujowy tuner pw

docelowo jeszcze d.i. / pre sadowskiego, ale na razie mnie nie stać.

Polak potrafi - mam polską pakę, head, dwa basy, gitarę, pedalboard, kaczkę i zasilaczWink A, i kable...

Projekt oczywiście zerżnięty z kejsa Grubego, ja jego przyzwoleniem za co należą mu się ogólne znaki pozdrowienia.
Odpowiedz
#11
maciek_lukas Twoja cena nie jest atrakcyjna Undecided
Poszukam raczej demetera bez "pro". Jest tańszy, a PODOBNO nie odczuwa się braku gałek atack i release.
Alfik powiedz mi jeszcze, co to jest to różowe pod oktawerem mxr'a?
Odpowiedz
#12
patent z walizką zajebisty - moje dość niewygodne do targania co zaś do Sadowskiego... słyszałeś preamp Solartona?

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#13
Nie, bo i gdzie miałbym go usłyszeć. Sadowskiego miałem niedawno, nagrałem na nim koncert i się zgadza soundowo jak na moje potrzeby. Poprzedni nagrałem na euphonic audio z jensenami więc mam porównanie w miarę dobre.
Odpowiedz
#14
właśnie - Solarton na poprzednim forum udzielał się i dużo pisał o swoim preampie i miał robić z Burningiem preamp do Spectora.
Coś o tym wiadomo ?
Odpowiedz
#15
rufus dla mnie poprzednia wersja demetera bez gałek attack i release jest bezwartościowa - parametry tam ustawione są raczej do telecastera country a nie do basu - zdecydowanie zbyt krótki czas ataku. Dopiero wersja pro pozwala ustawić dobre brzmienie basu.
Groza - odpowiednik takiego sadowskiego przeciętny elektronik, złoży Ci za grosze - płacisz krocie za markę. Napisz może do Solartona - porównywałem jego preamp z Sadowskim i IMO bije go na głowę. EA jakimś szczególnie swietnym preampem nie jest więc może warto pokombinować.
Różowe pudełko to oczywiście IGOROWY wściekły Futube Fuzz. Wersja custom z regulowanym basem - moje ulubione zniekształcające pudełeczko.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości