Ankieta: Zaczynamy od 1. października nowy temat (i potem zawsze od 1.) czy od 15. października tak jak było ustalone?
Od 1.10 nowy, niech ten zostanie do 15. otwarty.
26.67%
8 26.67%
Od 15.10 nowy, nie ma sensu psuć ustalonego porządku.
40.00%
12 40.00%
Od 1.10 nowy, ten zamykamy.
10.00%
3 10.00%
Lata mi to...
23.33%
7 23.33%
Razem 30 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

[Backing Track Challenge] Wrzesień 2013
zakwas: Przecież to jest CHALLENGE! Big Grin
Odpowiedz
+1 Paluch, żadne zawody, po prostu będzie pod ręką, zawsze będzie można posłuchać, zainspirować się, spytać "jak ukręciłeś to i to brzmienie".
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Odpowiedz
Wrzucenie do jednego posta jest bardzo dobrym pomysłem nie trzeba by szukać po postach aby sobie posłuchać

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Tak już było zresztą z innymi wątkami z dogrywkami do Sistars i czegoś tam jeszcze. Nikt nie narzekał.
Gram na nerwach.
Odpowiedz
(09-30-2013, 10:46 AM)yarzenioova napisał(a): zakwas: Przecież to jest CHALLENGE! Big Grin

To wyzwanie, żeby w ogóle coś nagrać.
Odpowiedz
(09-30-2013, 11:13 AM)miklo napisał(a): Tak już było zresztą z innymi wątkami z dogrywkami do Sistars i czegoś tam jeszcze. Nikt nie narzekał.

I do Brandi Belle.


Ok, przesłuchałem ten track i faktycznie brzmi prosto na pierwszy rzut ucha, więc pewnie okaże się tricky w praniu. Nagram coś później telefonem jak będzie mi się chciało przynieść z dołu wzmacniacz, albo znieść na dół kompa i głośniki.
[Obrazek: 17m.gif]
Odpowiedz
https://soundcloud.com/mgproject-1/groov...g-track-em

Zamieszczam swój przykład nagrany na brazylijczyku. W jednym tracku jest kilka rożnych groove`ów następujących po sobie.
Mając obsesję na punkcie "punktu" i równosci ciagle zmagam się z tą materią. Jak odsłuchuję sam track basu to nie mogę dojść czy to powinno być grane aż tak leniwie, w mega tył ? No ale tak wyszło.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
Ja tam nie czuje, żeby było nawet odrobinę nierówno. Fajne brzmienie.
To jest test sygnatury
Odpowiedz
Brzmienie super! Bardzo mi się spodobało i więcej takich obsesji bym sobie życzył. Jedną u siebie mam ale widzę, że za dobrze ją leczę. Nieleczona daje wyśmienite efekty jak widać po Twoim tracku.
maRcin brawo!
Odpowiedz
(09-30-2013, 12:31 PM)maRcin napisał(a): https://soundcloud.com/mgproject-1/groov...g-track-em

Zamieszczam swój przykład nagrany na brazylijczyku. W jednym tracku jest kilka rożnych groove`ów następujących po sobie.
Mając obsesję na punkcie "punktu" i równosci ciagle zmagam się z tą materią. Jak odsłuchuję sam track basu to nie mogę dojść czy to powinno być grane aż tak leniwie, w mega tył ? No ale tak wyszło.

Tak sobie wyobrażałem że zagrasz... Absolutnie Świetnie. Czas jest bardzo dobry. Dla mnie osobiście grasz troszkę za dużo niskich dźwięków. Z jednej strony takie podejście uwspółcześnia ten groove a z drugiej bas odkleja się stylistycznie od reszty.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Dzięki za dobre słowo Smile Własnie się zorientowałem, że pod podkładem zdublowałem niechcący dwa te same tracki basu przy ustawianiu proporcji. Teraz to już mocno dołem jedzie Smile

Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
(09-30-2013, 09:56 AM)herp napisał(a): Groove dla mnie taki sobie, nic odkrywczego, tak jakbym już to z 50 razy słyszał Wink Ale wstęp bardzo mi się podoba.

Herpuś posłuchaj proszę, co się dzieje w harmonii... Oczywiście groove jest ewidentnym i celowym nawiązaniem to stylu Jaco i Rocco Priestii, którzy są moimi Bogami. Wiele lat ćwiczyłem aby być w stanie tego typu rzeczy zagrać i staram się to rozwijać jak tylko mogę w miarę swoich ułomności. Natomiast zwróć proszę uwagę na wybór dźwięków, który aby wkleić się w aranż i nie tworzyć dysonansów przy tak gęstym graniu odbiega od typowych rozwiązań frazowych tych Mistrzów znanych nam z nagrań ze swobodniejszą harmonią. Gdybyś zagrał kalkę z nagrań bez wsłuchania się w partie innych instrumentów to za bardzo nie dało by się tego słuchaćSmile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(09-30-2013, 01:32 PM)Alfik napisał(a):
(09-30-2013, 09:56 AM)herp napisał(a): Groove dla mnie taki sobie, nic odkrywczego, tak jakbym już to z 50 razy słyszał Wink Ale wstęp bardzo mi się podoba.

Herpuś posłuchaj proszę, co się dzieje w harmonii... Oczywiście groove jest ewidentnym i celowym nawiązaniem to stylu Jaco i Rocco Priestii, którzy są moimi Bogami. Wiele lat ćwiczyłem aby być w stanie tego typu rzeczy zagrać i staram się to rozwijać jak tylko mogę w miarę swoich ułomności. Natomiast zwróć proszę uwagę na wybór dźwięków, który aby wkleić się w aranż i nie tworzyć dysonansów przy tak gęstym graniu odbiega od typowych rozwiązań frazowych tych Mistrzów znanych nam z nagrań ze swobodniejszą harmonią. Gdybyś zagrał kalkę z nagrań bez wsłuchania się w partie innych instrumentów to za bardzo nie dało by się tego słuchaćSmile

Słyszę właśnię to, harmonicznie zajebiście przemyślane. Bardziej mówię tu o patternie szesnastkowym.

Ja w życiu bym tak nie zagrał Błażej, oboje o tym wiemy. Stwierdziłem tylko, że DLA MNIE to nieco wtórny pattern, ale Rocco i Jaco też dużo słucham, może dlatego. I tyle.

Jest zagrane zawodowo, a dojebałem się, żeby się dojebać. Smile

No hard feelings Emotka_2755
Odpowiedz
Alfik, trafiłem własnie na Twoje. Ten groovik rozjaśnia mi umysł na inny kierunek - Jaco, Prestia i Berlin. Słucham, lubię tych gości ale w próbach grania czegoś takiego chodzi żeby własnie podejść bardziej świadomie do granych dźwięków. Tak jak tutaj. Ja czasem ściemniam jak trzeba coś na szybko zajamować Smile
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
(09-29-2013, 09:37 PM)Alfik napisał(a): Prosz...

pornoballada o bólu dupy

Tradycyjnie się namęczyłem…
Harmonia niby prosta, ale wymusza tak naprawdę granie w dwóch skalach. Skalą, która pokrywa obie funkcje Em7 i Dm7 jest E Frygijska czyli defacto C-dur od E. Oczywicie na Em7 zdecydowanie bardziej pasuje grać fis jako nonę na D-molu natomiast granie fis mogło by się źle skończyć… Aranż jest dość gęsty. Przy tego typu graniu jak mawiał w swojej szkole Rocco-Priestia problemem jest takie znalezienie dźwięków aby nikomu nie wejść na odcisk. Musiałem więc ich dość długo poszukać – metodą jamu z włączonym nagrywaniem. Jak znalazłem okazało się, że palcowanie jest wyjątkowo nie wygodne jak na fretlessa (częste zmiany pozycji i pozycja tzw. rozszerzona) i trzeba było poćwiczyć aby było czysto. Temat dzieli się na części A i B stąd 2 części groove. W środku jest miejsce na solo więc ułożyłem jakąś rzewną i smutną melodyjkę. Wesołych grać nie potrafię. Na rozwinięciu jest powtarzany motyw wspólnych dźwięków dla obu akordów z wymienianym jedynie Fis na F, co IMO tworzy ciekawe ciążenie. Zastosowałem grupowanie po 7szesnastek aby urozmaicić nieco rytmicznie ten motyw i przy okazji mieć pretekst do kilku dodatkowych godzin ćwiczenia. Zabawa dynamiką też wymagała nieco pracy. Grane z lekkim swingiem – tak sugeruje podkład.
Zagrałem ze 20 tejków – wziąłem ostatni i dograłem parę razy solo.
Żadnego równania strojenia i innych oszustw nie było.

Brzmienie tym razem bardziej HiFi.
Fender Jazz Bass 73 Fretless struny EB stainless 45-100 2-dniowe Demeter HBP1 -> SOS Audio Upgrades Dual Mono Block VCA Compressor->mbox 3 pro

Przykład miłośnikom oszczędniejszego grania może nie przypaść do gustu. Nie mniej jednak tym, co lubią gęsto może się takie podejście do czegoś tam przyda. Ja potraktowałem to dodatkowo jako pretekst do poćwiczenia kilku rzeczy wg zasady Jeffa Berlina, aby zawsze ćwiczyć w kontekście muzycznym.

Moim zdaniem bardzo stylowo - ładnie się ta linia komponuje z podkładem - takie przeniesienie do lat 70-80 w dobrym tego słowa znaczeniu. Osobiście lubię gęste partie - ta bardzo przypadła mi do gustu - Błażej - GRATULACJE - świetnie Emotka_2497 Emotka_2755 Ja raczej optuję za graniem w stylu Willisa czy Kennedyiego, więc Twoja partia jest nawet trochę za grzeczna Wink
Żeby nie było, że tylko słodzę - solo w stosunku do reszty odstaje pomysłem, trochę nieśmiałe - robi się pusto (nie chodzi mi o ilość dźwięków). Brzmienie basu to też nie moja bajka - jak dla mnie stylowo odklejone od reszty - piękny środek, fajna sprężyna (zwłaszcza jak na fretlessa), ale za mało basu w basie - oczywiście jak dla mnie.
Co by nie gadać zajebiście Big Grin


Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 8 gości