Wymiana lampy w SWR SM-500
#1
Witam wszystkich,
Mam problem i zagadkę ze swoim SWR-em, model SM-500
Postanowiłem wymienić lampę preamp-u, więc zamówiłem GT-ECC83-S i po wymianie oryginału (bez oznaczeń) sytuacja mnie zaskoczyła.

Wzmacniacz na kanale pasywnym gra praktycznie bez mocy (1% tego co powinien), a na kanale aktywnym gra prawidłowo.

Uszkodzona lampa, czy należy coś wyregulować ?
Bardzo proszę o wskazówki...
Odpowiedz
#2
A nie wpadło Ci do głowy aby włożyć starą lampę i zobaczyć, czy sytuacja wróci do stanu poprzedniego? Zdecydowanie to ułatwiłoby diagnozę. Poza tym, może napisz czy może używasz dwa gniazda jednocześnie, czy tylko jedno przy jednym sprawdzeniu.
Dodatkowa informacja: w takim przypadku nic się nie reguluje. Albo masz uszkodzoną lampę albo właśnie uszkodziłeś w jakiś inny sposób wzmacniacz.

Marek
Odpowiedz
#3
Oczywiście wpadło mi to od razu, ale zapomniałem napisać Smile
Na starej lampie wzmacniacz gra prawidłowo.
Miałem nadzieję, że coś się ustawia, ale z tego co piszesz to nowa lampa jest uszkodzona.

Zastanawia mnie tylko dlaczego na kanale aktywnym gra poprawnie ?
Odpowiedz
#4
bo kanał aktywny bierze sygnał po 1 wszej połówce lampy (czyli omija ją).
Druga połówka jest o ile pamiętam za uk ładem excitera.
prawdopodobnie masz walniętą lampę.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#5
Dziękuję za potwierdzenie moich przypuszczeń.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#6
To chyba niepotrzebnie się tu pytasz, bo sam zdiagnozowałeś problem (tylko zapomniałeś o tym napisać). A jak wpadłeś na to aby starą, sprawną lampę zamienić na uszkodzoną? Istnieje też możliwość, że lampa ma brudne styki i nie kontaktuje ale to oznacza, że jest bardzo stara. Gdzie kupiłeś tę "nową" lampę?

Marek
Odpowiedz
#7
Wymiana dla sprawdzenia, czy jest jakaś różnica w brzmieniu GT, a pytałem dla potwierdzenia. Styki są czyste. Lampa nowa, kupiona w USA... już wysyłają drugą Smile Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
Czemu w USA zamawiasz lampę, która w Polsce kosztuje 30zł (tylko bez naklejki GT)?
Odpowiedz
#9
(09-20-2015, 08:24 AM)mazdah napisał(a): Czemu w USA zamawiasz lampę, która w Polsce kosztuje 30zł (tylko bez naklejki GT)?

Przybliż temat, bo też chcę wypieprzyć Ruby i wcisnąć GT...

GT = JJ ?

W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Odpowiedz
#10
(09-22-2015, 07:43 PM)JAZZ-BASS napisał(a): Przybliż temat, bo też chcę wypieprzyć Ruby i wcisnąć GT...

GT = JJ ?

Prawdopodobnie Twoja Ruby to też JJ Big Grin

Groove Tubes nie produkuje lamp. Ruby też nie. Firmy te skupują lampy od producentów:
- New Sensor, który produkuje lampy Sovtek, Electro-Harmonix, Svetlana, współczesne Mullard i Tung Sol,
- JJ
- Shuguang

oraz kilku innych bardziej wyspecjalizowanych w konkretnych modelach firm, np. SED, która produkuje tylko EL34, KT88, 6550C oraz 6L6GC. Jednak jeśli chodzi o najpopularniejsze modele to liczą się tylko te w/w 3 firmy.

GT, Ruby, TAD i wszystkie inne Fendery, Mesy, Peaveye to po prostu któreś z wyżej wymienionych, które skupuje się w zasadzie "na wagę" a następnie wybiera te, które najlepiej trzymają parametry i nakleja swoją naklejkę, albo robi nowy nadruczek. I sprzedaje 3-6 razy drożej.

W przypadku GT warto zwrócić uwagę na oznaczenie:

- GT-12AX7C, to tak naprawdę Shuguang 12AX7A (lub B) - świetne IMHO, "lampy-miśki".
- GT-12AX7R to Sovtek 12AX7-WA, (czasem kod rosyjski może być w nazwie GT, czyli Sovtek "WA" to GT 12AX7-WA)
- GT-12AX7R2 to Sovtek 12AX7-LPS
- GT-12AX7R3 to Electro Harmonix 12AX7-EH
- GT-ECC83S to właśnie JJ ECC83S Smile

W przypadku Ruby bardzo często pod naklejką, lub obok powinien być widoczny jeszcze ślad po starym, fabrycznym lakierze. Tak np. ma moja GT 12AX7a, wyjęta z preampu Fendera, która jest tak naprawdę Sovtekiem 12AX7-WC czy należąca kumpla JJ ECC83S, która ma po prostu papierową naklejką Ruby.

Sprawna JJ ECC83S nie ma prawa brzmieć dużo inaczej niż GT-ECC83S - a na pewno nie "5 razy taniej", oczywiście każda lampa może nieco się różnić parametrami, bo tolerancja jest niestety spora, więc często dwie identyczne lampy potrafią zagrać nieco inaczej.
Odpowiedz
#11
Moje obydwie Ruby z Edena mają/miały nadruk na szkle... i żadnych innych śladów oznaczeń.
Poza tym słyszałem, że Ruby produkuje się w Chinach (czy też selekcjonuje się z chinskich wyrobów), a JJ przecież są słowackie.
OCB?

W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Odpowiedz
#12
Ruby kupuje, podobnie jak GT, od wielu producentów.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości