(05-03-2011, 09:43 PM)gsb napisał(a): groza, dzięki za info - dam znac jakbym sobie nieporadził. Szukam tez info n/t tych mosiężnych siodełek (alfik?) czy rzeczywiscie dają mniejszy sustain niz chromowane stalówki?
omson i alfik oboje troche przeginacie - na przyklad w kwestii mostka w starym jazzie - alfik, pewnie sam dobrze wiesz, ze większe znaczenie dla sustainu, soundu i gumowości strun ma chociazby ustawienie odpowiedzniej wysokosci i kąta siodełek. Jezeli zmieniales mostki NA PEWNO po zmianie nie bylo to tak samo ustawione, bo to po prostu raczej nie mozliwe, bylo podobnie. Wlasnie ta roznica "podobności" dala 90% efektu, ktory zwany jest dalej zmianą Mysle, ze te 10% mozna zwalić na materiał, masywność mostka, jakość zakowticzenia struny na nim i tak dalej.
GSB ja swoje basy ustawiam co do milimetra - mam do tego porobione krzywiki przez Witwę i mierzę suwmiarką i nagrywam w tym samym ustawieniu.
Mosiądz da raczej większy sustain ale inną mniej agresywną w środku, mniej metaliczną i mniej warczącą barwę.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor