Ćwiczenie nr 2.
#1
Ćwiczymy solo w bluesie w tonacji F-dur. Dwa prezentowane przeze mnie podkłady są nagrane w tym samym groovie i w jednakowym tempie (80BPM). Są one jedynie inaczej zharmonizowane.
  • Pierwszy „klasyczny”, oparty na akordach triady harmonicznej.

    ||: F7 | Bb7 | F7 | F7 | Bb7 | Bb7 | F7 | F7 | C7 | Bb7 | F7 (Bb) | (F7) C7 :||


  • Drugi rozbudowany harmonicznie:

    ||: F7 | Bb7 | F7 | ( C-7) F7 | Bb7 | Bo | F7 (E7) | (Eb7) D7 | G-7 | C7 | A-7 D7 | G-7 C7 :||

Akordy w nawiasach występują nie we wszystkich chorusach.



W obu podkładach grając solo można stosować skalę bluesową

F Ab Bb B C Eb

oraz skale właściwe dla poszczególnych akordów
  • F7 – F G A Bb C D Eb
  • Bb – Bb C D Eb F G Ab
  • C7 - C D E F G A Bb

  • C-7 – C D Eb F G A(b) Bb
  • Bo – B C# D E F G G#A#
  • D7 – D E F# G A H C
  • A-7- A H C D E F(#) G
  • G-7 – G A Bb C D E(b) F

Zwróćcie uwagę na dźwięki wyróżnione kursywą. Przez niektórych teoretyków improwizacji określane jako Avoid Notes. Zagrane w solówce mogą tworzyć dysonanse z odpowiadającymi im akordami w podkładzie. Można je zagrać jednak jako dźwięki przejściowe. Zweryfikujcie to zresztą sami.

Proponuję ćwiczyć w następujący sposób:

-solo oparte wyłącznie na skali bluesowej
-solo zbudowane tylko na skalach właściwych dla danych akordów
-solo, w którym wykorzystujemy skalę bluesową i skale oparte na akordach.

Podkłady:

Ćwiczenie nr 2. by jsiminski

Pozdrawiam

Darek Ziółek



Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Ćwiczenie nr 2. - przez Darek Ziółek - 09-03-2011, 07:10 AM
RE: Ćwiczenie nr 2. - przez miklo - 09-03-2011, 07:45 AM
RE: Ćwiczenie nr 2. - przez Darek Ziółek - 09-03-2011, 08:06 AM
RE: Ćwiczenie nr 2. - przez goly - 09-03-2011, 01:30 PM
RE: Ćwiczenie nr 2. - przez miklo - 09-03-2011, 02:10 PM
RE: Ćwiczenie nr 2. - przez tubas - 12-05-2011, 12:39 PM
RE: Ćwiczenie nr 2. - przez zakwas - 09-03-2011, 01:42 PM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości