11-24-2011, 10:32 PM
Mikrofony nadające się do nagrywania paczek basowych w studiu:
AKG D112
Senhaisser MD 421
EV RE20
Nic lepszego nie wymyslili. Reszte można olać
Beta 52 ma za dużo niskiego dołu względem niskiego środka nie polecam choć świetnie sprawdza się do stopy
Nagrywanie głosnika basowego mikrofonem pojemnościowym mija się z celem za dużo brudu (praca głośnika szumy) za mało mięsa i kompresji. Często nie radzą sobie z ciśnieniem akustycznym przy którym paczka zaczyna dobrze brzmieć...
Wyjątek - nagrywanie tweetera lub nagrywanie głośnika w kontekście pomieszczenia z tzw ambiencem ale to specyficzne przypadki sprawdzają się tak z raz na 100 razy i dotyczą specyficznych rodzajów muzyki.
Do stylizacji na brzmienie vintage lat 60siątych nadaje się też U87 lub U47 ale wtedy wypadało by mieć fliptopa... to również wyjątek...
I niech mi tu "znawcy" nie piszą że są jeszcze mikrofony wstęgowe jak nigdy w życiu nie słyszeli wstęgowca w akcji tylko przeczytali o tym na forach i w gazetach.
Na scenie wystarczy w zupełności SM57...
Gdybym miał wybrać jeden to MD421
Ważniejsze od typu mikrofonu jest gdzie się ten mikrofon przystawi, jak brzmi pomieszczenie i jak postawimy w nim paczke.
Aha i jak widzę mikrofon przystawiony do wylotu z bassrefleksu to od razu wiem, że mam doczynienia z niedoświadczonym realizatorem chyba, że znowu szukamy bardzo specyficznego soundu...
AKG D112
Senhaisser MD 421
EV RE20
Nic lepszego nie wymyslili. Reszte można olać
Beta 52 ma za dużo niskiego dołu względem niskiego środka nie polecam choć świetnie sprawdza się do stopy
Nagrywanie głosnika basowego mikrofonem pojemnościowym mija się z celem za dużo brudu (praca głośnika szumy) za mało mięsa i kompresji. Często nie radzą sobie z ciśnieniem akustycznym przy którym paczka zaczyna dobrze brzmieć...
Wyjątek - nagrywanie tweetera lub nagrywanie głośnika w kontekście pomieszczenia z tzw ambiencem ale to specyficzne przypadki sprawdzają się tak z raz na 100 razy i dotyczą specyficznych rodzajów muzyki.
Do stylizacji na brzmienie vintage lat 60siątych nadaje się też U87 lub U47 ale wtedy wypadało by mieć fliptopa... to również wyjątek...
I niech mi tu "znawcy" nie piszą że są jeszcze mikrofony wstęgowe jak nigdy w życiu nie słyszeli wstęgowca w akcji tylko przeczytali o tym na forach i w gazetach.
Na scenie wystarczy w zupełności SM57...
Gdybym miał wybrać jeden to MD421
Ważniejsze od typu mikrofonu jest gdzie się ten mikrofon przystawi, jak brzmi pomieszczenie i jak postawimy w nim paczke.
Aha i jak widzę mikrofon przystawiony do wylotu z bassrefleksu to od razu wiem, że mam doczynienia z niedoświadczonym realizatorem chyba, że znowu szukamy bardzo specyficznego soundu...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor