(11-24-2011, 11:57 PM)Burning napisał(a): Ja preferuję RE20, bo brzmi tak, jak słyszę paczkę (20cm, skierowany na łączenie kopułki z membraną)
domiksować linii i voila!
D112 nie lubię, bo mi dudni, ale to pewnie wina pomieszczenia... lepszy niski dół mam z wielkiego trafo w ISA One.
20 cm... hm dość dużo jak na mikrofon dynamiczny - mięsa to z tego nie będzie podobnież kierowanie mikrofonu na styk korektora fazy z membraną sprawdza się czasami w przypadku gitar w combie jednogłośnikowym w przypadku basu zwykle znacznie rozmula brzmienie. W opisany przez ciebie sposób nagrywał bym co najwyżej gibsona es 335 na politonie na potrzeby jazzowego comba.
z odległości 20cm mikrofon słyszy już pozostałe 7 głośników więc to co rejestrujesz obarczone jest ogromnym filtrem grzebieniowym.
Transfomator w Isie wcale nie dodaje dołu on dodaje jedynie zniekształceń w tym paśmie.
Lodówki raczej nie nagrywa się po to by brzmiała tak jak ją słyszymy... tylko aby kopała drapieżnym środkiem.
Fabian nie chce być niegrzeczny ale po tym co napisałeś widać że twoje doświadczenia z nagrywaniem basu są raczej zerowe. Oczywiście w realizacji dźwięku wszystko jest dozwolone i może się zdarzyć, że połączenie mikrofonu pojemnościowego z linia da nam akurat TO brzmienie, ale będzie tak niezwykle rzadko i to zwykle w przypadku nagrań typu bass solo. "Smaczków" które zbiera z głośnika mikrofon pojemnościowy większość producentów raczej stara się unikać.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor