D112 nigdy mi działał na kolumnie basowej. SM57 także...
Jak już Shure to raczej SM7, można też wyciągnąć z 57-ki transformator, poszerza się pasmo, ale sygnał spada jakieś 10dB.
Z AKG stare D12 i D20.
RE20 ElectroVoice'a jest znakomity, RE27 jest także dobry, choć nieco inny.
Nie pogardziłbym M88 Beyerdynamic'a.
Słyszałem dobre opinie o niektórych Heil'ach serii PR, ale nie słyszałem ich na własne uszy.
Sam osobiście nigdy nie czułem najmniejszej potrzeby korzystania z subkicka przy basie. Powiem więcej, nie lubię gdy bas schodzi w miksie zbyt nisko. Gryzie się wtedy często ze stopą, którą lubię jak jest niska.
Często nawet hipassuję (przepraszam najmocniej za nowomowę) bas przy, powiedzmy, 50Hz. Tam gdzie jest użyteczny dół basu to 60-120Hz. Lodówa Ampega przez to brzmi tak jak brzmi (czyt. brzmi bardzo dobrze), za to nie trafiają do mnie nowoczesne bass-refleksowe kolumny.
To moja osobista opinia, która nie oznacza, że ktoś kto lubi odwrotnie jest w błędzie. Czasem słucham z przyjemnością muzyki w której jest na odwrót (tzn. bardzo niski "wietrzny" bas i wyższa stopa).
Jak już Shure to raczej SM7, można też wyciągnąć z 57-ki transformator, poszerza się pasmo, ale sygnał spada jakieś 10dB.
Z AKG stare D12 i D20.
RE20 ElectroVoice'a jest znakomity, RE27 jest także dobry, choć nieco inny.
Nie pogardziłbym M88 Beyerdynamic'a.
Słyszałem dobre opinie o niektórych Heil'ach serii PR, ale nie słyszałem ich na własne uszy.
Sam osobiście nigdy nie czułem najmniejszej potrzeby korzystania z subkicka przy basie. Powiem więcej, nie lubię gdy bas schodzi w miksie zbyt nisko. Gryzie się wtedy często ze stopą, którą lubię jak jest niska.
Często nawet hipassuję (przepraszam najmocniej za nowomowę) bas przy, powiedzmy, 50Hz. Tam gdzie jest użyteczny dół basu to 60-120Hz. Lodówa Ampega przez to brzmi tak jak brzmi (czyt. brzmi bardzo dobrze), za to nie trafiają do mnie nowoczesne bass-refleksowe kolumny.
To moja osobista opinia, która nie oznacza, że ktoś kto lubi odwrotnie jest w błędzie. Czasem słucham z przyjemnością muzyki w której jest na odwrót (tzn. bardzo niski "wietrzny" bas i wyższa stopa).