Ostatnio szukałem różnych schematów połączeń w Les Paulu (vol, vol, tone, tone), i natknąłem się na takie dwa cosie:
![[Obrazek: wiringModern.jpg]](http://www.dominocs.com/Gibson/WiringLibrary/wiringModern.jpg)
![[Obrazek: wiringModernInd.jpg]](http://www.dominocs.com/Gibson/WiringLibrary/wiringModernInd.jpg)
Przy pierwszym w pozycji środkowej przełącznika (obydwie przystawki) po ściszeniu jednej milknął obydwie, przy drugim dalej jest sygnał. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego tak się dzieje? Widzę, że są różne punkty lutowania kabla z sygnałem wejściowym i wyjściowym, ale jak to działa? Zmienia się sposób połączenia z szeregowego na równoległy, czy to jakaś głębsza sprawa?
Jestem generalnie jełopa z elektroniki, i po prostu nie ogarniam co się tutaj dzieje, i czy ma to jakiś wpływ na brzmienie (poza możliwością niezależnej kontroli głośności przystawek).
![[Obrazek: wiringModern.jpg]](http://www.dominocs.com/Gibson/WiringLibrary/wiringModern.jpg)
![[Obrazek: wiringModernInd.jpg]](http://www.dominocs.com/Gibson/WiringLibrary/wiringModernInd.jpg)
Przy pierwszym w pozycji środkowej przełącznika (obydwie przystawki) po ściszeniu jednej milknął obydwie, przy drugim dalej jest sygnał. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego tak się dzieje? Widzę, że są różne punkty lutowania kabla z sygnałem wejściowym i wyjściowym, ale jak to działa? Zmienia się sposób połączenia z szeregowego na równoległy, czy to jakaś głębsza sprawa?
Jestem generalnie jełopa z elektroniki, i po prostu nie ogarniam co się tutaj dzieje, i czy ma to jakiś wpływ na brzmienie (poza możliwością niezależnej kontroli głośności przystawek).