04-03-2012, 12:02 PM
(04-03-2012, 07:27 AM)OMSON napisał(a):(04-02-2012, 01:19 PM)gsb napisał(a): porowananiu do cyfry... Miazga! Polecam te urzadzenia kazdemu, kto chce zaczac przygoe z taśmą. Zreszta na 4-sladowym Portastudio nagral plyte Manson Manson, Frusciante, Springsteen i innia to takie maluśkie jest...!
Pytanie laika: a czy nie da się osiągnąć podobnych efektów software'owo?
Są różnego typu pluginy typu tape saturator, mic saturator, tube pre i inne...
Pytam poważnie - niektóre pluginy kosztują sporo (ergo - ktoś się namęczył nad algorytmem)?
Omson
Jeśli chodzi o cyfrę nadaję się ona wyłącznie do rejestracji i edycji materiału. Praktycznie nie słyszę różnicy między materiałem źródłowym a nagranym 24/96 na bardzo dobrych konwerterach. 10 - 15 lat temu płkałem po wbiciu śladów na cyfre. Cyfrowe pluginy nie są wstanie emulować zjawisk zachodzących nawet w analogowym korektorze czy kompresorze co dopiero muwiąc o tak skąplikowanym zjawisku jak taśma. Z tego co wiem zaczynają na nowo produkować magnetofony i taśmy. Powstał clasp który jest integracją pro tools i magnetofonu analogowego tzw zapinasz prawdziwy magnetofon jako plugin na ślad. Cyfrowo możesz imo zmiksować materiał tak do 8 sladów nie wymagających ingerencji eq bądz kompresji. np bardzo dobrze nagrany kwartet smyczkowy wokal z gitarą itd. Gdybym miks z tych śladów wrzucił tutaj zmiksowany w cyfrze pizgał by wysokim środkiem i był pozbawiony jakiegokolwiek mięsa. Cyfra to niestety ciągle tak jak pisał GSB 60% oryginału. Cena pluginów to marketing IMO najlepiej brzmiąca emulacja delaya taśmowego Massey TD5 jest w zasadzie freeware jeśli chcesz aby Ci się parametry zachowywały to płacisz kilkadziesiąt usd ale jak się uprzesz to masz go za darmo. Porównywałem wielokrotnie software z hardware najprostrzy test np na eq podbijasz 18 dB górę na jednym i drugim - na analogu śliczna górka tylko za dużo a na cyfrze siara
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor



