(04-24-2012, 03:26 PM)Maciejeq napisał(a):(04-24-2012, 02:42 PM)mazdah napisał(a):(04-24-2012, 02:14 PM)Alfik napisał(a): Po zlocie poszedłem na rozsądny kompromis gram teraz na 4x10 i 1x15Zasilane z jednego pieca?
Alfik ma to podpięte pod jeden, jednak paczka 4x10 jest na 8ohm a 1x15 na 4 ohm- daje to 3,2ohm łącznie, co sprawia, że ta 15' ma chyba trochę mniej mocy i bardziej ''dopełnia" pasmo, a nie próbuje się przekrzyczeć przez 4x10.
Jest dokładnie odwrotnie 1x15 8ohm 4x10 4ohm. Wypadkowa oporność 2.7 ohm Na 1x15 idzie połowa mocy mniej, gdyż ma ona moc znamionową mniej więcej o połowę mniejszą. Daje to dopełnienie powodujące, że bass z odległości paru metrów dalej kopie dołem i nie trzeba stać przy samej kolumnie 4x10 aby czuć tzw "punch". Na nagraniach mikrofonuje zwykle 2x10 bo ma mniejsze przesunięcia fazowe. Charakterystyka 1x15 zwykle nie jest potrzebna w nagraniu. Pamiętaj że Aguilar 1x15 to bardzo specyficzna szybka 1x15 - w latach kiedy ją produkowali wygrywała wszystkie rankingi. Z większością 1x15 jest tak, że rzeczywiście lepiej ich nie mieszać bo mogą pojawić się spore problemy.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)