Krytykuje wzmacniacze nie tylko waszej firmy:
Gallien Krueger
EBS
TC electronic
i wielu innych.
W Epifani nie tylko nie podoba mi się EQ ale na przykład również wyjście bezpośrednie
itd. przykładów można by mnożyć.
Moje SWR-y były wielokrotnie przerabiane i poprawiane. Prowadziłem nawet korespondencje w tej sprawie z Bryanem Bellerem
Najbliżej ideału brzmieniowego jest Demeter ale i tak był przerabiany... SWR Marcus Miller preamp może nie brzmi idealnie ale jeśli chodzi o funkcjonalność i komplet wejść i wyjść jest bliski ideału choć też tam bym parę rzeczy poprawił
Większość muzyków których nagrywam na moich gratach a mówimy tutaj o topowych muzykach sesyjnych wychodzi po nagraniu raczej z hasłem wow jak to brzmi. Ja od nich podpatruję jak ładnie jakąś frazę zagrać a oni ode mnie jak gałkę we wzmacniaczu ustawić... Np Robert Kubiszyn robił zdjęcia eq swojego Walter Woodsa po tym jak ustawiłem mu jego własny wzmacniacz... Facet oprócz tego, że jest Super basistą jest też producentem i widocznie uznał te rady za przydatne. Wy możecie uznać, że są do dupy. Są sytuacje kiedy drobne podbicie na 6kHz jest korzystne, ale zwróć uwagę, że zsumowanie filtrów 40Hz 6dBoct i 4kHz 6dB oct daje dokładnie wycięcie pasma na 400Hz czyli tam, gdzie jest to zwykle potrzebne w miksie
Moje SWR-y były wielokrotnie przerabiane i poprawiane. Prowadziłem nawet korespondencje w tej sprawie z Bryanem Bellerem
Nie wystarczają mi po prostu rozwiązania kompromisowe proponowane przez producentów i szukam rozwiązań albo możliwie najwyższej jakości albo możliwie najbardziej charakternych.
Jeśli chodzi o przykłady...
SWR obarczony jest na stałe działającym enhancerem w ich przypadku filtr na 80HZ jest uzasadniony górę Sm 900 ma na 2500Hz co akurat do rocka też ma uzasadnienie a starsze modele były grzeczniejsze i miały na 4kHz - wydaje być się to rozsądny kompromis pomiędzy agresywnością a powietrzem. Markbass nie zapominaj, że dają albo parametryk albo wysoki środek - wtedy góra może być wyżej choć oczywiście uważam 10kHz jako idiotyzm w przypadku gitary basowej. Jak dla mnie w sumie dość kiepskie filtry z SWRa uważam za bardziej przejrzyście brzmiące niż wasze. Ważne jest też brzmienie samych filtrów. Jest tu spora różnica pomiędzy firmami topologiami etc.
Nie płacicie waszym endorserom, ale graty dostają za darmo...
Zażaleń ciąg dalszy:
Końcówka mocy
Większość kolum 4x10 ma w tej chwili 700-1000wRMS po co robić wzmacniacz stereo 2x350w... W mostku zawsze będzie brzmieć gorzej niż dedykowana końcówka monoblokowa. Odpowiedź: bo można błyskawicznie zaadoptować końcówkę pa i łatwiej i taniej jest zrobić końcówkę 2x350w. Owszem łatwiej, ale czy lepiej brzmi... basistów, którzy grają stereo albo na dwóch różnych paczkach tak, że potrzebują oddzielnego wysterowania głośności jest naprawdę niewielu a solidnym kilowatem w monobloku nie pogardził by każdy z nas.
Podsumowując życzę dalej samozachwytu na własnymi wyrobami, nie będę już "na siłę" starał się nic udowadniać, skoro wiecie lepiej i nie chce się wam nad tym nawet zastanowić... To, że inne firmy robią kiepski sprzęt nie znaczy po prostu, że polskie firmy nie mogły by tego robić lepiej... ale widocznie to nie ten adres.
Gallien Krueger
EBS
TC electronic
i wielu innych.
W Epifani nie tylko nie podoba mi się EQ ale na przykład również wyjście bezpośrednie
itd. przykładów można by mnożyć.
Moje SWR-y były wielokrotnie przerabiane i poprawiane. Prowadziłem nawet korespondencje w tej sprawie z Bryanem Bellerem
Najbliżej ideału brzmieniowego jest Demeter ale i tak był przerabiany... SWR Marcus Miller preamp może nie brzmi idealnie ale jeśli chodzi o funkcjonalność i komplet wejść i wyjść jest bliski ideału choć też tam bym parę rzeczy poprawił
Większość muzyków których nagrywam na moich gratach a mówimy tutaj o topowych muzykach sesyjnych wychodzi po nagraniu raczej z hasłem wow jak to brzmi. Ja od nich podpatruję jak ładnie jakąś frazę zagrać a oni ode mnie jak gałkę we wzmacniaczu ustawić... Np Robert Kubiszyn robił zdjęcia eq swojego Walter Woodsa po tym jak ustawiłem mu jego własny wzmacniacz... Facet oprócz tego, że jest Super basistą jest też producentem i widocznie uznał te rady za przydatne. Wy możecie uznać, że są do dupy. Są sytuacje kiedy drobne podbicie na 6kHz jest korzystne, ale zwróć uwagę, że zsumowanie filtrów 40Hz 6dBoct i 4kHz 6dB oct daje dokładnie wycięcie pasma na 400Hz czyli tam, gdzie jest to zwykle potrzebne w miksie
Moje SWR-y były wielokrotnie przerabiane i poprawiane. Prowadziłem nawet korespondencje w tej sprawie z Bryanem Bellerem
Nie wystarczają mi po prostu rozwiązania kompromisowe proponowane przez producentów i szukam rozwiązań albo możliwie najwyższej jakości albo możliwie najbardziej charakternych.
Jeśli chodzi o przykłady...
SWR obarczony jest na stałe działającym enhancerem w ich przypadku filtr na 80HZ jest uzasadniony górę Sm 900 ma na 2500Hz co akurat do rocka też ma uzasadnienie a starsze modele były grzeczniejsze i miały na 4kHz - wydaje być się to rozsądny kompromis pomiędzy agresywnością a powietrzem. Markbass nie zapominaj, że dają albo parametryk albo wysoki środek - wtedy góra może być wyżej choć oczywiście uważam 10kHz jako idiotyzm w przypadku gitary basowej. Jak dla mnie w sumie dość kiepskie filtry z SWRa uważam za bardziej przejrzyście brzmiące niż wasze. Ważne jest też brzmienie samych filtrów. Jest tu spora różnica pomiędzy firmami topologiami etc.
Nie płacicie waszym endorserom, ale graty dostają za darmo...
Zażaleń ciąg dalszy:
Końcówka mocy
Większość kolum 4x10 ma w tej chwili 700-1000wRMS po co robić wzmacniacz stereo 2x350w... W mostku zawsze będzie brzmieć gorzej niż dedykowana końcówka monoblokowa. Odpowiedź: bo można błyskawicznie zaadoptować końcówkę pa i łatwiej i taniej jest zrobić końcówkę 2x350w. Owszem łatwiej, ale czy lepiej brzmi... basistów, którzy grają stereo albo na dwóch różnych paczkach tak, że potrzebują oddzielnego wysterowania głośności jest naprawdę niewielu a solidnym kilowatem w monobloku nie pogardził by każdy z nas.
Podsumowując życzę dalej samozachwytu na własnymi wyrobami, nie będę już "na siłę" starał się nic udowadniać, skoro wiecie lepiej i nie chce się wam nad tym nawet zastanowić... To, że inne firmy robią kiepski sprzęt nie znaczy po prostu, że polskie firmy nie mogły by tego robić lepiej... ale widocznie to nie ten adres.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor



