01-23-2013, 02:40 PM
(01-23-2013, 01:58 PM)Marcin S napisał(a): a nie wiem, Soundcloud czy choćby jakiś hosting typu sendspace... jeśli to nie kłopot oczywiście. Po prostu chętnie bym posłuchał, a z jakegoś powodu nie mogę odtworzyć w tym linku który dałeś.
Na pierwszej płycie imho Zender brzmiał doskonale, "koc" pojawił się później, mimo nagrywania na tym samym basie... ale to zupełnie osobny temat. Ja osobiście Warwicki lubięa co do Fenderów zgadzam się z panem Turnerem - nie ma to jak STARY fender.
Skoro już przy tym jesteśmy - słówko o sprzęcie bohatera wątku. Główny bas - oczywiście Jazz '66, piękny olympic white z unikalną dla tego rocznika (choć zdaje się pojawiło się to też na moment we wczesnych latach osiemdziesiątych) kombinacją bindingu i kropek na podstrunnicy, i lakierowaną na kolor korpusu główką. Piękny falisty gryf, oryginalny hardware i pickupy, doszedł tylko Hipshot D-Tuner. Struny, jak Tomek wspomniał, zmieniane raz na pół roku
Są też jakieś precle, ale tam już występuje jakaś rotacja. Jest i stary Stingray, i trochę nowszy SR5. Fodera NYC piątka, Alleva Coppollo piątka, jest jakiś krótki Hofnersłychać go w reggae'owej części kawałka "Hey Floyd" na "Rock Dust Light Star". Aaa, i piątka PJ tego czeskiego lutnika, nie pamiętam jak się nazywał
Wzmacniacze to na ogół Aguilar (endorsement), DB750, AG500 i ostatnio najczęściej TH500, i paczki na dwunastkach. Na jednym z koncertów Dark Sinatras widziałem tylko jedną SL112, i stojąc przed sceną słyszałem ją wyraźnie, mimo gitary idącej w mocno rozkręconego Diezla z 412. Czasem widać też (chińskiego) Ampega z lodówką, zwłaszcza w Hook End gdzie jest to stacjonarny dyżurny zestaw.
Efekty - tu można by się rozgadać, w Jamiroquai jest tego dużo i często się zmienia, najczęściej są to filtry/"syntezatory" takie jak wyżej wspomniane Deep Impact i MuTron, oktawer itd, i - choć Paul ich nie lubi - kompresor (Aguilar TLC lub Diamond).
W Dark Sinatras widzę zawsze ten sam mały pedalboard: Aguilary - Octamizer, Filter Twin, Agro, poza tym jakiś mały customowy fuzz i tuner Bossa.
Alfik, pytałeś o nuty - nie sądzę żeby coś takiego istniało, trzebaby samemu spisywać. Wiem że jakieś muzyczne wydawnictwo wypuściło książkę z transkrypcjami basu z dwóch pierwszych płyt Jamiroquai, to może być ciekawe, choć zachacza o offtop w tym wątku
prosze fragmencik

https://soundcloud.com/b-a-ejdoma-ski/pa...-bass-line
Dzięki też za info o sprzęcie.
Widziałem też Turnera z Fbassem na scenie. Ma go jeszcze?
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)