W sumie nie wiedziałem, gdzie wrzucić. Trochę to próbki waszych basów trochę, fretless b-hood, nasze nagrania, trochę ankieta w sumie najbardziej cafe meritorica. Do merytorica mało kto zaglada, a materiał tem myślę moze przydać się nie tylko fretlesso i Jaco maniakom. Proszę ewentualnie więc moderatora o warunkowe pozostawienie tego wątku w dzielnicy basowej i przerzucenie tematu za jakiś czas tam.
Barbary Coast – pierwszy utwór skomponowany przez Jaco na płytę Weather Report. Prawdę mówiąc mój ulubiony. Esencja grania na fretlessie w muzyce fusion. Kopalnia wiedzy na temat rozwijania, groove szesnastkowego, synkop, frazowania, feelingu współpracy z perkusistą...
Mój serdeczny kolega Emil Jeleń z którym przez prawie 15 lat robiliśmy półplaybacki do szansy na sukces zgodził się zrobić minus bass track do tego utworu. Jak się zapewne zorientujecie było to cholernie dużo pracy. Oczywiście gra plastik, ale i tak milion razy lepiej gra się do tego niz np. do metronomu czy automatu perkusyjnego. Tak więc Szacun dla Emila. Półplayback baz basu udostępniam chętnym. Bawcie się dobrze można pętlić po parę taktów można grać na progówce.
Poniżej moja próba zmierzenia się z tym utworem. Absolutnie nie edytowana zagrałem 20 tejków i wybrałem najlepszy. Wcześniej długooooooooooo ćwiczyłem.
Pierwsza wersja to tylko sygnał Direct + post EQ ze modyfikowanego przez Igora SWR Grandprix. Preamp Demeter którego używam teraz głównie do nagrywania basu wydał mi się zbyt szlachetny i HiFi do próby rekreacji brzmienia z połowy lat 70siątych. Wersja druga zawiera dodatkowo domiksowany sygnał z GS 210 Aguilara (MD421, RE20 i Octava MK219).
Grane na Fender Jazz Bass Fretless 1973.
Jestem ciekawy, które brzmienie wolicie, czy też róznica w brzmieniu jest dla was pomijalna. Stąd też ankieta.
Oczywiście feelingu Jaco, jego subtelnego mistrzowskiego frazowania raczej nie uda nam się podrobić ile byśmy nie ćwiczyli(((, ale zmierzenie się z tym utworem, o ile ktoś chce grać taką muzykę da nam więcej niż przerobienie wielu pojedyńczych groove i ćwiczeń
podkład:
http://www.voila.pl/218/mfwmh/?1
Linia + Paczka
Linia
Barbary Coast – pierwszy utwór skomponowany przez Jaco na płytę Weather Report. Prawdę mówiąc mój ulubiony. Esencja grania na fretlessie w muzyce fusion. Kopalnia wiedzy na temat rozwijania, groove szesnastkowego, synkop, frazowania, feelingu współpracy z perkusistą...
Mój serdeczny kolega Emil Jeleń z którym przez prawie 15 lat robiliśmy półplaybacki do szansy na sukces zgodził się zrobić minus bass track do tego utworu. Jak się zapewne zorientujecie było to cholernie dużo pracy. Oczywiście gra plastik, ale i tak milion razy lepiej gra się do tego niz np. do metronomu czy automatu perkusyjnego. Tak więc Szacun dla Emila. Półplayback baz basu udostępniam chętnym. Bawcie się dobrze można pętlić po parę taktów można grać na progówce.
Poniżej moja próba zmierzenia się z tym utworem. Absolutnie nie edytowana zagrałem 20 tejków i wybrałem najlepszy. Wcześniej długooooooooooo ćwiczyłem.
Pierwsza wersja to tylko sygnał Direct + post EQ ze modyfikowanego przez Igora SWR Grandprix. Preamp Demeter którego używam teraz głównie do nagrywania basu wydał mi się zbyt szlachetny i HiFi do próby rekreacji brzmienia z połowy lat 70siątych. Wersja druga zawiera dodatkowo domiksowany sygnał z GS 210 Aguilara (MD421, RE20 i Octava MK219).
Grane na Fender Jazz Bass Fretless 1973.
Jestem ciekawy, które brzmienie wolicie, czy też róznica w brzmieniu jest dla was pomijalna. Stąd też ankieta.
Oczywiście feelingu Jaco, jego subtelnego mistrzowskiego frazowania raczej nie uda nam się podrobić ile byśmy nie ćwiczyli(((, ale zmierzenie się z tym utworem, o ile ktoś chce grać taką muzykę da nam więcej niż przerobienie wielu pojedyńczych groove i ćwiczeń
podkład:
http://www.voila.pl/218/mfwmh/?1
Linia + Paczka
Linia
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor