(02-17-2013, 02:29 PM)OMSON napisał(a):(02-17-2013, 02:10 PM)low napisał(a): Możliwe, ale 'więcej środka' znaczy że określone środkowe częstotliwości są głośniejsze.
Więcej środka oznacza relatywnie głośniej dla naszego aparatu słuchu. I w relacji do uszu powinno się ustawiać proporcje. Wersja z linii jest zatem za głośno względem reszty.
Zresztą, ustawienie innych proporcji to minuta roboty... Zamiast dywagować, szybciej byłoby to zrobić i oddać ocenie tej ankiety.
1. Ustawienie innych proporcji to 2h roboty bo miks był robiony na analogu... Zrobił bym ale nie mam czasu na to... znaczne ściszenie basu jako takiego spowoduje, że w tym utworze nic praktycznie nie zostanie bo bass gra tu jednocześnie groove i solo - można to traktować jak linię melodyczną. Tak to Mistrz wymyślił i chwała mu za to.
Muzyka Fusion rządzi się innymi prawami niż metal, gdzie wg co poniektórych bass ma buczeć i kleić i broń cie panie szatanie nie wchodzić w pasma innych instrumentów.
2. Gdyby był to miks finalny sygnał z samej linii był by nieco ciszej natomiast do przedstawionych tu porównań chciałem przedstawić sygnały o możliwie najbardziej zbliżonym RMS a nie subiektywnej głośności. Nie chce nic udowadniać tylko dać wam możliwość porównania abyście mogli wyciągnąć wnioski przy waszych własnych nagraniach. Ja sam na drugi dzień słuchając miksów długo zastanawiałem się co bardziej mi się podoba.
3. Uszy niestety każdy ma inne podobne jak i sprzęt odsłuchowy. Miksy komercyjne odsłuchuje przed zakończeniem na minimum 8 różnych odsłuchach w przynajmniej czterech pomieszczeniach i dwóch autach.... To że więcej środka = głośniej to zbyt mocne uogólnienie choć oczywiście z grubsza słuszne. Np sygnał z linii ma więcej wysokiego środka a sygnał z linii i paczki więcej niskiego i znacznie większy RMS w tym paśmie.
Z innej beczki...
Czy ktoś zasiorbał sobie ten podkład bez basu i próbował pograć - bo to był największy cel merytoryczny tego tematu, o brzmieniu dopiero potem...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor