How Music Works - lektura obowiązkowa
#2
Ciekawy dokument, mam tylko jedno ale do momentu, gdy zaczyna wychwalać skale jako "most successful component of basslines" czy coś w tym stylu (19 minuta).

Wielu nauczycieli i graczy podkreśla, że w liniach basowych bardziej chodzi o składniki akordu i dźwięki pomiędzy - nie rozumiane jako skale, tylko jako "approaches" (tak jak w walkingu - chromatic approach, scale approach, dominant approach, itp. itd.). Carol Kaye mówi, że skali uczy w bardzo ograniczonym stopniu (bardzo ciekawa wypowiedź umniejszająca znaczenie skal tutaj http://youtu.be/s9idtdWAAEA), Jeff Berlin w swoich instruktażowych filmach też głównie skupia się na akordach i przybocznych dźwiękach (polecam filmiki stąd: http://youtu.be/NWovekz3i4k ten co prawda o solowaniu), jego podręcznik jest oparty wyłącznie o akordy i approaches (w notkach na profilu facebookowym Players School Of Music powiedział, że nauczyciele uczą skal, żeby mieć wymówkę, że wprowadzają w ogóle jakąś teorię na zajęcia). IMO opieranie się o skale może nauczyć złych nawyków (np. granie na akordzie CMaj undecymy, czyli niezbyt przyjemnie brzmiącego dźwięku F - a jego niewłaściwość można bardzo łatwo wytłumaczyć jak się ma trochę większe pojęcie o relacjach pomiędzy akordami). Oczywiście o muzyce klasycznej nie wiem prawie nic, dlatego przedstawionych w filmie przykładów klasycznych komentować nie będę, bardziej chodzi mi o jazz i rozrywkę. Hm?
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
How Music Works - lektura obowiązkowa - przez Alfik - 02-20-2013, 02:56 AM
RE: How Music Works - lektura obowiązkowa - przez PatNewski - 02-20-2013, 12:04 PM
RE: How Music Works - lektura obowiązkowa - przez miklo - 02-21-2013, 09:23 AM
RE: How Music Works - lektura obowiązkowa - przez zakwas - 02-21-2013, 10:00 AM
RE: How Music Works - lektura obowiązkowa - przez miklo - 02-23-2013, 06:05 PM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości