How Music Works - lektura obowiązkowa
#7
Lidyjskie napisałem ot tak :P. Jak to pisało w którymś podręczniku Berklee, dalsze rozwinięcia na tym akordzie (zwane tensions, powyżej septymy) są tworzone wedle zasady nona wielka od dźwięku podstawowego (czyli w przypadku C - D od C, F# od E, A od G, itd.). IMO zamiast skali w tym wypadku bardziej przydatna jest pojęcie, w którym miejscu w diatonice jest dany akord (np. II-V-I) i czy w ogóle jest diatoniczny do klucza, bo to pozwala określić, jakie rozwinięcia można stosować i kiedy (wspomniane F# wedle teorii jedynie wtedy, gdy jest się na IV). Dlatego nadal skale wydają mi się jedynie fajnym ćwiczeniem na palce.

(Bogu dzięki, że większość tych rzeczy, o których mądre głowy piszą w podręcznikach, można wychwycić na słuch - ale wiedzieć nigdy nie zaszkodzi.)
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
How Music Works - lektura obowiązkowa - przez Alfik - 02-20-2013, 02:56 AM
RE: How Music Works - lektura obowiązkowa - przez miklo - 02-21-2013, 09:23 AM
RE: How Music Works - lektura obowiązkowa - przez zakwas - 02-21-2013, 10:00 AM
RE: How Music Works - lektura obowiązkowa - przez miklo - 02-23-2013, 06:05 PM
RE: How Music Works - lektura obowiązkowa - przez PatNewski - 02-23-2013, 08:09 PM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości