08-09-2010, 08:48 AM
Sz mi też się wydaje, że to nie ma znaczenia - ja zakładam struny tak, że jak nawijam zwoje struna może się dowolnie kręcić - nie dociskam jej do tylnej krawędzi mostka - dociska się sama w ostatniej fazie strojenia dzięki temu nie jest skręcona. Co zaś do głuchoty struny E to typowy objaw kiepskiego basu - im gorsze mniej rezonujące drewno tym grubsze struny zdychają szybciej i mają mniej alikwotów. Spotykane w polsce w sklepach współczesne MM czesto mają głuche H E A... Oczywiście tak jak mówił GSB w niezłym basie (większość japońców) po setupie dobraniu rodzaju i grubości strun sytuacja ze struną E może znacząco się poprawić. Lekkie mostki vintage również mają tendencje do zmulania niższych strun - Pomaga też wymiana mostka na np Badass II a w Jazz basie oczywiście zdjęcie pickguardu...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor