06-04-2013, 11:47 AM
(06-04-2013, 11:23 AM)Majek napisał(a):(06-04-2013, 11:06 AM)Alfik napisał(a): 1.Gratuluje Km moim zdaniem (a nagrywałem już na większości topowych mikrofonów) najlepsze overheady na świecie jeśli rozmawiamy o naturalnym brzmieniu HI-FI bez udziwnień i stylizacji.Mam jedną sztukę C414 i właśnie z charakterystyką dookólną chcę zbierać pomieszczenie.
2. Km184 nie są mikrofonami, na których piano brzmi jakoś specjalnie dobrze. Mają podbitą górę tracą dół wraz z odległością, słychać za dużo mechaniki a za mało tzw mięsa.
Maciejeq Nie słyszałem jeszcze nagrania w którym C414 na overheadach i km184 na ambiencach brzmiało by lepiej niż odwrotna kombinacja. KM184 kompletnie się do ambientu nie nadają. C414 na charakterystyce dookólnej (na takiej lub ósemkowej zwykle nagrywa się ambient - cardioida specjalnie się do tego nie nadaje) brzmią milion razy lepiej.
(06-03-2013, 10:20 PM)Majek napisał(a):(06-03-2013, 10:02 PM)Burning napisał(a): SMki to też świetne overheadyNawet nie próbowałem nigdy. Masz jakieś nagrania?
Zrobiłem sporo nagrań na sm57 jako overheadach. Nadaje to się świetnie do stylizacji nagrań na późne lata 60-siąte pod warunkiem, że zmiażdżysz to La2a i distressorami.
I swoim wpisem utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że to był dobry wybór
A jeszcze mam 2 pytania Alfik do Ciebie (chociaż oczywiście opinie innych również chętnie poznam)...
1) Planuje dokupić jeszcze dwie pojemności jako wsparcie na HH i Ride. Myślę o Rode NT5, bo budżet już mam ograniczony. Dobra droga?
2) I nie mam pomysłu co do mikrofonów na tomy, brak zdecydowanych faworytów. Ale chciałbym coś na klipsie żeby jednocześnie na scenę się przydało. Sennheiser e604/904???
MD421 lub DPA klipsowe lepszych nie ma - na inne szkoda kasy. Poczekaj i dozbieraj. Nie stać nas na tanie rzeczy.
Przy dobrze ustawionych overheadach od 10 lat nie użyłem nigdy podczas miksów mikrofonów podpórkowych do hi-hatu i ride. Stawiam podpórkę do HiHat na nagraniu, ale potem zwykle mutuje ślad.
Stawiaj overheady wyżej niż na koncertach - dostaniesz lepszy obraz stereo, naturalniejszą barwę i więcej powietrza.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor