czytanka na niedzielę o nagrywanku w studyjku
#17
(10-20-2013, 12:31 PM)solartron napisał(a): Błażej - ja od siebie dodam tylko, że od muzyków sesyjnych wymaga się nazwijmy to "brzmienia ogólnie przyjętego", dlatego wynalazki typu warwick czy inne fodery nie mają tu zastosowania. Ludzie przyzwyczajają się do określonego typu tonalności instrumentów Wink
Inaczej sytuacja wygląda gdy odpalamy płyty współczesnych operatorów basówek w takiej muzie jak fusion, jazz i pochodne - tu proporcje ulegają odwróceniu.
Nie neguję absolutnie fantastycznych rzeczy zawartych w BP - piszę jedynie co jest na drugim końcu kija, tak aby obraz był pełniejszy - nie tylko sesyjny Wink

Paweł Drogi mi Mistrzu Elektroniki i Mega Konstruktorze!!!
Doskonale wiemy, że oprócz Fenderowatych jest na świecie kupa innych dobrych basów. Pedulla, MTD, Tobias, Modulus, Status, Roscoe Ken Smith i kilka innych... Warwicka do tego grona akurat nie zaliczam. W muzyce fusion aranżacje nie są wypełnione po brzegi więc jest sporo miejsca na innowacje. Tak się składa, że mój ulubiony Avishai Cohen gra na... ale - jest paru świetnie brzmiących gości na przeróżnych basówkach i uwielbiam ich słuchać.
Jak będę mieć w życiu sporą kasę z pewnością kupię sobie Pedullę i Fbassa Smile

Ja kompletnie nie neguję postępu. Nie chce być tak postrzegany... Neguję jedynie wyroby, które uważam na podstawie doświadczenia za drogie buble. Natomiast uważam, że producenci nie tyle przyzwyczaili się do pewnych wzorców brzmienia - tylko fenderowate sprawdzają się niezależnie od sytuacji muzycznej i producenci nie znaleźli lepszych...
To ludzie z raczej otwartymi głowami...
Jeśli na świecie ktoś zbuduje nową lepiej brzmiącą konsoletę, kompresor plugin, monitory odsłuchowe... to natychmiast znajdują zastosowanie studia wydają majątek aby przesiąść się na nowszą wersję protoolsa i innych zabawek bo brzmi lepiej... gdyby coś zdetronizowało wynalazki Leo to nie minęło by parę latek i już po fenderach nie zostało by śladu.

Na tym forum z często udzielających się młodych basistów słownie jedna osoba (Paweł Wszołek) jest kandydatem na mistrza fusion. Myślę, że wywiady z topowymi światowymi gwiazdami o ogromnym doświadczeniu przydadzą się za to nam wszystkim. Każdy niech wyciągnie swoje wnioski.

Pozdrawiam i czekam na próbki twoich zajebistych Basów, które nam obiecałeś Smile !!!



(10-20-2013, 02:48 PM)DEFENCE napisał(a): brzmijmy wszyscy tak samo :p

Nie nie... co to to nie... ktoś musi brzmieć źle i dlatego właśnie powstał Warwick mrgreenmrgreenmrgreen

a tak na poważnie - tam są wywiady z kilkunastoma znakomitymi instrumentalistami, którzy używają do pracy dość podobnych narzędzi - czy naprawdę uważasz, że oni wszyscy brzmią tak samo...???

Brzmienie kreuje się w naszych Mózgach i palcach... instrument, wzmacniacz... podobnie jak studio nagrań i inne narzędzia są po to aby tego po prostu nie spierdolić....

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: czytanka na niedzielę o nagrywanku w studyjku - przez Alfik - 10-20-2013, 07:09 PM
RE: czytanka na niedzielę o nagrywanku w studyjku - przez herp - 10-21-2013, 11:09 AM
RE: czytanka na niedzielę o nagrywanku w studyjku - przez herp - 10-21-2013, 12:32 PM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości