11-28-2013, 08:16 AM
Zawsze w takiej sytuacji polecam pogranie typowego bluesa dominantowego:
C7 F7 C7 C7
F7 F7 C7 C7
G7 G7 F7 F7
Można tą progresję oczywiście rozwijać, ale już tutaj fajnie się tonacja zmienia. Na początku jest to C durowa tonacja (skala miksolidyjska), po przejściu na F7 jest to już C moll. Pomijam teraz inne interwały - ale sama zmiana dur - moll w prostym bluesie może coś chcącemu poznać harmonię uzmysłowić :-) Po pojawieniu się akordu G7 mamy tonację C dur z septymą wielką (przy C7 jest septyma mała). Polecam pobawienie się takim schematem i analizę FleaStyle
C7 F7 C7 C7
F7 F7 C7 C7
G7 G7 F7 F7
Można tą progresję oczywiście rozwijać, ale już tutaj fajnie się tonacja zmienia. Na początku jest to C durowa tonacja (skala miksolidyjska), po przejściu na F7 jest to już C moll. Pomijam teraz inne interwały - ale sama zmiana dur - moll w prostym bluesie może coś chcącemu poznać harmonię uzmysłowić :-) Po pojawieniu się akordu G7 mamy tonację C dur z septymą wielką (przy C7 jest septyma mała). Polecam pobawienie się takim schematem i analizę FleaStyle
Gram na nerwach.