Poziomy prac przetworników A/D D/A na przykładzie reampboxu przemaka
#11
0. Może i nie, ale muszę wyjaśnić, bo to ważne jest Wink

1. Tak, chodzi o dBFS w stosunku do zera. Nie rozumiem, dlaczego to się nie zgadza z resztą opisu? Może za duże skróty myślowe, bo wiem, że wiesz, o co chodzi Wink

2. Nie mogę uznać, "co się zwykle przyjmuje" tylko muszę się poruszać z jednej strony w jakiś normach, a z drugiej w sensownych wartościach, których oczekują użytkownicy. I tak - standard "europejski" -18 odnosi się nie do +4dBu tylko do 0dBu, tak więc poprawnie skalibrowany po europejsku interfejs ma maksymalny poziom wyjściowy +18dBu. To, że digi to odnosi do +4dBu, to ich sprawa, ale to nie jest żadna norma. Normą europejską jest -18dBFS = 0dBu. Oczywiście, jest też norma amerykańska, "lepsza" - ona za poziom odniesienia przyjmuje faktycznie +4dBu, a ma to wtedy wynosić -20dBFS. Czyli maksymalny poziom wyjściowy "amerykańskiego" interfejsu wynosi +24dBu. Żadne standardy na razie nie przewidują więcej. To, że ktoś ma wysokiej klasy sprzęt i podkręca go do granic możliwości, to jego sprawa, ten ktoś ma świadomość, że "tworzy" standard. Ja mogę ewentualnie spróbować spełnić wymagania takich użytkowników, ale muszę też spełnić moim inne sensowne wymagania. A z takimi poziomami, o których piszesz, nie pracuje żaden dotychczasowy użytkownik DAW-AMPa (nawet Ty podczas wbijania śladów). Tak więc powtórzę - nie ma standardu +26dBu, maks to +24. Poza tym przedtem nie pisałeś o "industry standard", pisałeś o "przeciętnym" interfejsie. Dla Ciebie przeciętny interfejs to Prism i Avid, ale dla 99% użytkowników to emu, a focusrite to już wysoka półka, rme to pro. I taki focusrite wypasiony do granic możliwości, o którym marzy wielu ludzi, ma:
Maximum Output Level (0dBFS): 15.7 dBu
a nieosiągalny i super pro RME fireface 800 ma
Input/Output level for 0 dBFS @ Hi Gain: +19 dBu
Input/Output level for 0 dBFS @ +4 dBu: +13 dBu

I to nie są "przeciętne", tylko "topowe" interfejsy. Z takim sprzętem ma w najlepszym przypadku współpracować DAW-AMP.
Dlatego do testów używam 96IO, bo on ma "średnie" wartości poziomów, nie tak wysokie jak "industry standard", ale wyższe niż wszystko, co jest na rynku uznanym obecnie za "pro", czy to nam się podoba, czy nie Wink
Co więcej, ważną cechą DAW-AMPa jest możliwość przenoszenia śladów między systemami, a to oznacza, że chciałbym, aby pewne standardy związane z poziomami były zachowane. Twoje studio nie jest kompatybilne z innymi, a tym bardziej z domowymi Wink

Nie lubię pracować z wysokimi poziomami. Moim zdaniem zaczyna to brzmieć "gumowo", nie lubię takiego brzmienia (jedynym wyjątkiem jest wbijanie bębnów). W Giełdzie pracowaliśmy z poziomem +10dBu (bo stół był zasilany +/-36V), a wieloślad był też strojony na wyższy poziom - niby OK, ale cała reszta sprzętu (łącznie z wielośladem) na tym cierpiała, a zysk brzmieniowy IMO był niewielki albo żaden, za to kompatybilność zerowa.
Tracking z takimi wysokimi poziomami to dodatkowo dość niebezpieczna tendencja, bo jeżeli wszyscy uznamy, że ślady do 0dBFS to są dobre ślady, to każde studio i "studio" będzie dostarczało ślady wbite z takim poziomem, a w przypadku sprzętu klasy behringer czy presonus oznacza to spore kłopoty przy zgraniu - wiem, przerabiam na okrągło Wink
To oczywiście temat do dyskusji, nie musisz się ze mną zgadzać, ale niekoniecznie wszyscy muszą uwielbiać wbijanie "pod dach" Wink
W dodatku tak wysokie poziomy na śladach uniemożliwiają (albo bardzo utrudniają) korzystanie z wielu wtyczek, nie dając w domenie cyfrowej nic w zamian.

Tak, zasilanie "czystobrzmiących" urządzeń gitarowych z 9V to pomyłka, ale co robić Wink

Jak pisałem, urządzenie jest przemyślane, i wprawdzie pewne kompromisy są konieczne, ale rozwiązania przypadkowe nie są. Maksymalny poziom wyjściowy DAW-AMPa wynosi około +21-22dBu i uważam, że ze względu na konieczność zmieszczenia się bardziej w dolnej, niż w górnej granicy poziomów jest to właściwe podejście.

Żadnym problemem nie będzie wersja "Alfik signature" - bardzo chętnie takie coś wykonam. Przy standardowym zasilaniu bez sztuczek będzie +28dBu na wyjściu i "będzie pan zadowolony" Wink
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Efekty, Pedalboardy - zdjęcia, testy, opinie - przez przemak - 09-02-2014, 08:25 AM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości