(10-30-2015, 03:25 PM)przemak napisał(a): Mikrofon w kopułkę to siara i brzdęk, lepiej co najmniej w połowie promienia.
absolutnie się z Tobą nie zgodzę.
90% nagrań w przypadku gitary basowej stawiam dokładnie centralnie na kopułkę i raczej nie słyszę siary i brzęku tylko pełne pasmo z wyrazistym atakiem.
Jeśli chodzi o gitarę elektryczną to jeśli już muszę nagrywać jednym mikrofonem to stawiam najczęściej na połączeniu membrany z korektorem fazy ale i tak zwykle nagrywam przynajmniej trzema.
2x SM57
MD21
Royer 121
plus czasami U87
bass zwykle:
MD421
MD21
RE20
wszystkie na kopułkę
i obowiązkowo OCTAVA MK219 na gwizdek.
czasami
D112, U87, SM57
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)