11-04-2015, 09:22 PM
Tak, to nie są pomiary profesjonalne. Mam wprawdzie dostęp do porządnej komory bezechowej i nawet myślałem, żeby tam wkroczyć z piecami i odpowiednim sprzętem pomiarowym, ale zrezygnowałem, bo po pierwsze chodzi o orientacyjne pokazanie tego, a po drugie są to pomiary porównawcze. Ten sam mikrofon, to samo pomieszczenie, ta sama odległość - i monitory schodzą tak, jak napisali, a piece basowe tak, jak widać
Oczywiście, mikrofon kierunkowy to efekt zbliżeniowy a dookólny to wpływ pomieszczenia, tu nie ma mądrych (chyba, że na wolnym powietrzu, ale zimno jest). Więcej pomiarów robiłem kierunkowym, bo efekt zbliżeniowy po pierwsze jest łagodny zaczyna się wysoko i wiadomo, jaki jest, a po drugie właśnie dodaje dołu, a tu go jest ciągle za mało
Mikrofon w kolumnach bassreflex zbiera też pole z otworu, jest jakieś 30-50cm od kolumny, sporo. Faktycznie nie ma jakoś zdjęć, najbliższe jest to, mikrofon około 40cm:
![[Obrazek: trace-01.jpg]](https://nagrywamy.files.wordpress.com/2015/10/trace-01.jpg)
Pomiary robię w reżyserce, jest dość dokładnie wyrównana, to nie jest zwykły pokój. Tak czy inaczej chodzi np. o to, że monitory Gibson mają taką charakterystykę:
![[Obrazek: monitory-gibson.jpg]](https://dl.dropboxusercontent.com/u/567945/monitory-gibson.jpg)
APS Aeon taką:
![[Obrazek: aps-aeon.jpg]](https://nagrywamy.files.wordpress.com/2015/09/aps-aeon.jpg)
a piece basowe w tym zakresie "milczą"
Jeżeli dołu w takim pomiarze nie ma, to w innych warunkach też go nie będzie.
BTW jest kolejna część:
http://nagrywamy.com/2015/11/04/nagrywan...-250-cz-2/


![[Obrazek: trace-01.jpg]](https://nagrywamy.files.wordpress.com/2015/10/trace-01.jpg)
Pomiary robię w reżyserce, jest dość dokładnie wyrównana, to nie jest zwykły pokój. Tak czy inaczej chodzi np. o to, że monitory Gibson mają taką charakterystykę:
![[Obrazek: monitory-gibson.jpg]](https://dl.dropboxusercontent.com/u/567945/monitory-gibson.jpg)
APS Aeon taką:
![[Obrazek: aps-aeon.jpg]](https://nagrywamy.files.wordpress.com/2015/09/aps-aeon.jpg)
a piece basowe w tym zakresie "milczą"

Jeżeli dołu w takim pomiarze nie ma, to w innych warunkach też go nie będzie.
BTW jest kolejna część:
http://nagrywamy.com/2015/11/04/nagrywan...-250-cz-2/
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2