03-10-2011, 10:41 PM
Burning, też pracuję w pomieszczeniu, które tylną scianę ma wykonaną z karton gipsu, jest to ściana działowa. Stojąc na zewnątrz pokoju czuć, jak ściana rezonuje - działa jak ustrój panelowy. Mam dodatkowo na tylnej ścianie grube absorbery i dało to zauważalną poprawę liniowości basu.
Jeśli chodzi o czas pogłosu, powiem Ci, jakie są moje doświadczenia (być może komuś z czytających przyda się taka informacja):
Krótki czas pogłosu jest pomocny, ponieważ łatwo dobiera się wtedy ilość pogłosu, delaya, słychać lepiej pracę kompresorów.
Słychać dokładniej, jak długo wybrzmiewają stopy, słychać lepiej transient na stopie, na werblu.
Mając krótszy niż "konsumencki" czas pogłosu w pomieszczeniu można usłyszeć więcej niż końcowy odbiorca muzyki i łatwiej wyłapać szczegóły w nagraniu.
Krótki czas pogłosu pomaga też w trakcie produkcji, przykładowo lepiej słychać jak wybrzmiewa stopa. Miksując czasem utwory innych osób u siebie dość często słyszę, że stopa nie zawsze jest dobrze dobrana przez autora muzyki.
Najprawdopodobniej jest to wynik korzystania ze zbyt małych monitorów, które nie przetwarzają niskiego basu oraz kwestia zbyt długiego pogłosu w pomieszczeniu: brzmienie stopy zlewa się z pogłosem pomieszczenia i osoba wybierająca brzmienie stopy nie wie do końca, jaka ona tak naprawdę jest.
Życze miłego wybierania kolorów
Pozdrawiam,
Błażej,
Aku Pro.
Jeśli chodzi o czas pogłosu, powiem Ci, jakie są moje doświadczenia (być może komuś z czytających przyda się taka informacja):
Krótki czas pogłosu jest pomocny, ponieważ łatwo dobiera się wtedy ilość pogłosu, delaya, słychać lepiej pracę kompresorów.
Słychać dokładniej, jak długo wybrzmiewają stopy, słychać lepiej transient na stopie, na werblu.
Mając krótszy niż "konsumencki" czas pogłosu w pomieszczeniu można usłyszeć więcej niż końcowy odbiorca muzyki i łatwiej wyłapać szczegóły w nagraniu.
Krótki czas pogłosu pomaga też w trakcie produkcji, przykładowo lepiej słychać jak wybrzmiewa stopa. Miksując czasem utwory innych osób u siebie dość często słyszę, że stopa nie zawsze jest dobrze dobrana przez autora muzyki.
Najprawdopodobniej jest to wynik korzystania ze zbyt małych monitorów, które nie przetwarzają niskiego basu oraz kwestia zbyt długiego pogłosu w pomieszczeniu: brzmienie stopy zlewa się z pogłosem pomieszczenia i osoba wybierająca brzmienie stopy nie wie do końca, jaka ona tak naprawdę jest.
Życze miłego wybierania kolorów
Pozdrawiam,
Błażej,
Aku Pro.
www.akupro.pl - Panele akustyczne: pułapki basowe, dyfuzory Schroedera