...widzę ciemność, czyli alteracja i akordy alterowane!
#13
Leń ze mnie śmierdzący, więc nici z przykładu powyżej, ale nie wykluczam, że kiedyś umieszczę takie przykłady - jak mi reputacja wzrośnie!
Wszedłem na ten wątek, bo akurat wokalistka zawinszowała sobie wykonać "Feeling Good", utwór znany głównie z wykonania Niny Simone, ale też z dziesiątków dosłownie, innych interpretacji. Charakterystyczna dla tej kompozycji jest akurat linia basu, grana praktycznie tak samo, niezależnie od wersji wykonawczej!
To ona tworzy charakter i klimat utworu.
Dlaczego o tym piszę...
Na próbie zapytałem pianisty, jak mam grać bas i usłyszałem: "- Masz w prymce akordy akompaniamentu, to graj!"
Mówię, że te akordy to o dupę obić i chyba jakiś popapraniec je wpisał, co spotkało się z uwagą, że mi to, k...a, nigdy nic nie pasuje!
Pytam, czy słuchał tego utworu i słyszę, że nie czuł takiej potrzeby, bo utworek jest ch...wy i Marzena będzie musiała z niego zrezygnować!
Powiedziałem, żeby usiadł wygodnie i poprosiłem saksofonistę, żeby na tenorze zagrał temat już po intro ad libitum, po czym zagrałem z nim akompaniament tak jak się go od 50 lat gra!
Poderwało to pianistę i próbował grać z nami, po czym przerwał, mówiąc: "- K...a! Te akordy w ogóle nie pasują!"
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: ...widzę ciemność, czyli alteracja i akordy alterowane! - przez tubas - 05-05-2013, 08:32 PM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości