Wszystko o przystawkach i elektornice
#31
Nie nie, preamp jak na razie odpada, dlatego zaznaczam, że full pasyw, bo słyszałem, że nie wszystkie soapbary dobrze działają bez preampu (ale zielony jestem w kwestii elektroniki, więc mogę mylić).

Bartolini to na pewno bardzo dobre przystawki, chociaż czasem mam wrażenie, że jadą taką bezkształtną bułą w dole - mi zależy na neutralnym, pełnym pasmie.
"...Slam that bass and make it sing
Give those strings that rip 'n zing..."

GMR Tribal 5 NTB Custom -> Laboga Cables->Eden WT400 plus-> TC Electronic RS 210
Odpowiedz
#32
Może zasugeruję przystawki Nordstrand'a? ponoć potęga i świetne opinie...
...mO_Om...

Cytat:"...I ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony,
A potem zapytał o zarobki nasze - usiadł i zapłakał..."
Odpowiedz
#33
Owszem, Nordstrandy mają świetne opinie, ale i ceny w Europie dość zaporowe. Używkę też niełatwo dostać, bo na talkbassie pojawiają się rzadko i schodzą jak ciepłe bułeczki (przystawki do JB trafiają się częściej).

A co panowie powiedzą na bassculture? Kilku producentów używa ich w swoich wyrobach i na pewno dałoby się skroić pickupy na miarę. Ciekawe tylko, jak z ceną...
"...Slam that bass and make it sing
Give those strings that rip 'n zing..."

GMR Tribal 5 NTB Custom -> Laboga Cables->Eden WT400 plus-> TC Electronic RS 210
Odpowiedz
#34
(04-10-2011, 07:26 PM)piekut51 napisał(a): Nie nie, preamp jak na razie odpada, dlatego zaznaczam, że full pasyw, bo słyszałem, że nie wszystkie soapbary dobrze działają bez preampu (ale zielony jestem w kwestii elektroniki, więc mogę mylić).

Bartolini to na pewno bardzo dobre przystawki, chociaż czasem mam wrażenie, że jadą taką bezkształtną bułą w dole - mi zależy na neutralnym, pełnym pasmie.

MEC-om służy pasyw, ale mydełka do szóstek nie mają opcji rozłączania cewek.
Takie tam granie. 

Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Odpowiedz
#35
Miał ktoś może styczność z humbami Delano serii SBC? Na stronie producenta są niezłe próbki, ale interesuje mnie "żywy" odbiór.
"...Slam that bass and make it sing
Give those strings that rip 'n zing..."

GMR Tribal 5 NTB Custom -> Laboga Cables->Eden WT400 plus-> TC Electronic RS 210
Odpowiedz
#36
Jakie potencjometry siedzą oryginalnie w pasywnym JB? 3 x 250k w tym jeden z kondensatorem jako tone?
Odpowiedz
#37
http://support.fender.com/service_diagra...A_SISD.pdf
Fender Jazz Bass MIA, HB JB40FL -> Korg Pitchblack -> Boss OC-2 -> MXR Octave Bass Deluxe -> EHX Deluxe Bass Big Muff Π -> Marshall VBA 400 -> Marshall VBC 412

Alfik napisał(a):a może do rocka jak sama nazwa wskazuje zastosować jednak jazz basa
Odpowiedz
#38
Panowie i panie, jakie są różnice w ujęciu elektroniki między układem vol, vol, tone a vol, bal, tone?
"...Slam that bass and make it sing
Give those strings that rip 'n zing..."

GMR Tribal 5 NTB Custom -> Laboga Cables->Eden WT400 plus-> TC Electronic RS 210
Odpowiedz
#39
(05-22-2011, 10:22 AM)piekut51 napisał(a): Panowie i panie, jakie są różnice w ujęciu elektroniki między układem vol, vol, tone a vol, bal, tone?


przy tej samej wartości potencjometrach w typowym vol bal tone masz bardziej obciążone potencjometrami pickupy - co za tym idzie mniejsza dynamika i mniej góry... Z tego co wiem jedynie Fodera stosuje specjalny potencjometr balance, który niweluje to zjawisko. Osobiście nie jestem zwolennikiem balansowania w różnych proporcjach pickupów w układach pasywnych a gdybym już musiał zainwestował bym w porządny układ podwójnego aktywnego bufora.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#40
Alfik, a różnica pomiędzy Vol Vol Tone/Vol Vol Tone Tone? Też jakaś zauważalna?
Odpowiedz
#41
(05-23-2011, 08:38 AM)Maciejeq napisał(a): Alfik, a różnica pomiędzy Vol Vol Tone/Vol Vol Tone Tone? Też jakaś zauważalna?

Tak - nie ma możliwości gry na 1 pickupie jeśli nie ma dodatkowego przełącznika. Dosyć słaba konfiguracja.
Odpowiedz
#42
(05-23-2011, 10:16 AM)solartron napisał(a):
(05-23-2011, 08:38 AM)Maciejeq napisał(a): Alfik, a różnica pomiędzy Vol Vol Tone/Vol Vol Tone Tone? Też jakaś zauważalna?

Tak - nie ma możliwości gry na 1 pickupie jeśli nie ma dodatkowego przełącznika. Dosyć słaba konfiguracja.

mógłbyś rozwinąć? elektroniki nie czaję za bardzo (tylko tyle, co w praktyce przy lutowaniu przystawek we wiośle), i chciałbym wiedzieć, czemu jest tak, jak mówisz.
Tradycyjny J-BASS B-HOOD member no. 2
Broda B-hood #11


(03-11-2013, 11:07 PM)Brylant napisał(a): [Bisq_mode=on]
Ale wszystko jest chujowe...
[Bisq_mode=off]
Odpowiedz
#43
Bo za dużo wieBig Grin Stare dżezy ze stackpotkami działają jak należy mimo vol+tone+vol+tone Tongue To, że 2 tony ciążą na sygnale i nieco koszą górne pasmo nie znaczy, że są w stanie zabrać mu oddech, przestrzeń, charakter itdWink Alf jest z tych co ilością góry przepalają gwizdki (byłem świadkiem) więc najchętniej i głośność by wylutował z układu Big Grin A czemu nie ma możliwości grania jednym pickiem sam się zastanawiam, pewnie wystarczy zobaczyć schemat ale co z tego jak nie potrafiłbym go odczytać?Big Grin

A co do konturowania kłaterpałndów poruszanego na początku tematu też się nie do końca zgodzę. Kontur jest ale na bardzo wąskim paśmie bo skrajne częstotliwości te przystawki mają bardzo przycięte. Przez to strasznie skompresowane brzmienie jest. Mało tego, są nawijane względem siebie odwrotnie przez co po odkręceniu obu na full mamy prawie-humbuckera który może i odszumia ale ilością wylewającego się plastiku może narobić więcej szkód niż wyciek w Fukushimie. Wiem bo mam i czym prędzej wymienię na cokolwiek innegoTongue Picki dobre do nowoczesnego grania i chyba przystosowane do współdziałania z preampem duncana, innego wyjaśnienia nie znajduję
Odpowiedz
#44
(05-23-2011, 12:38 PM)MrPapaBear napisał(a): Bo za dużo wieBig Grin Stare dżezy ze stackpotkami działają jak należy mimo vol+tone+vol+tone Tongue To, że 2 tony ciążą na sygnale i nieco koszą górne pasmo nie znaczy, że są w stanie zabrać mu oddech, przestrzeń, charakter itdWink Alf jest z tych co ilością góry przepalają gwizdki (byłem świadkiem) więc najchętniej i głośność by wylutował z układu Big Grin A czemu nie ma możliwości grania jednym pickiem sam się zastanawiam, pewnie wystarczy zobaczyć schemat ale co z tego jak nie potrafiłbym go odczytać?Big Grin

A co do konturowania kłaterpałndów poruszanego na początku tematu też się nie do końca zgodzę. Kontur jest ale na bardzo wąskim paśmie bo skrajne częstotliwości te przystawki mają bardzo przycięte. Przez to strasznie skompresowane brzmienie jest. Mało tego, są nawijane względem siebie odwrotnie przez co po odkręceniu obu na full mamy prawie-humbuckera który może i odszumia ale ilością wylewającego się plastiku może narobić więcej szkód niż wyciek w Fukushimie. Wiem bo mam i czym prędzej wymienię na cokolwiek innegoTongue Picki dobre do nowoczesnego grania i chyba przystosowane do współdziałania z preampem duncana, innego wyjaśnienia nie znajduję
Jaco osobiście wypierdolił układ stack bo mu bas tracił dynamikę i brzmienie na scenie... cytat jest nawet u milkowskiego... (inna sprawa że w starych stackach był jeszcze rezystor bocznikujący do masy i to powodowało jeszcze bardziej słyszalną różnicę)
potencjometrów vol bym nie wywalił bo góra robi się wtedy brzydka i mało plastyczna na klasycznych singlach - choć np przy pickupach bartolini nigdy nie używam potencjometrów najlepiej brzmią prosto do jacka - specyficzny układ JJ w którym bridgeowy J jest połaczony do jacka a neckowy do niczegoSmile
Co do Quarterpoundów zgadzam się w klasycznych zastosowaniach tracą do tradycyjnych ale one mają pasmo po prostu specjalnie dostosowane do grania na przesterach i miksowania się ze ścianą gitar - tam robia robotę tak samo jak dimarzio model J

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#45
(05-23-2011, 11:14 AM)Bisq napisał(a):
(05-23-2011, 10:16 AM)solartron napisał(a):
(05-23-2011, 08:38 AM)Maciejeq napisał(a): Alfik, a różnica pomiędzy Vol Vol Tone/Vol Vol Tone Tone? Też jakaś zauważalna?

Tak - nie ma możliwości gry na 1 pickupie jeśli nie ma dodatkowego przełącznika. Dosyć słaba konfiguracja.

mógłbyś rozwinąć? elektroniki nie czaję za bardzo (tylko tyle, co w praktyce przy lutowaniu przystawek we wiośle), i chciałbym wiedzieć, czemu jest tak, jak mówisz.
Przepraszam, bardzo nie precyzyjnie się wyraziłem. Oczywiście w kwestii formalnej można używać osobno każdego pickupa, ale każdy z pickupów obciążony jest układem Vol+tone, które dodatkowo obciążają tną pasmo. Następna sprawa to fakt, że ustawienia tone mieszają się przy miksowaniu sygnałów z pickupów. Sytuację poprawia trochę dodatkowy switch, który umożliwia odłączenie jednej z sekcji - ale czy to wygodne?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości