Liczba postów: 747
Liczba wątków: 3
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
28
Jeśli masz możliwość przepięcia transformatora (a jest to prosta sprawa) i jednocześnie zastanawiasz się nad kupnem transformatora za kilkaset złotych, to prawdopodobnie masz za dużo pieniędzy. Jeśli masz transformator "przepinalny", to prawdopodobnie chodzi o przełożenie dwóch przewodów. Z tym, że faktycznie trzeba wiedzieć których .
Marek
Liczba postów: 679
Liczba wątków: 8
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
Jeśli w numerze seryjnym jest literka D jak Domectic to nie przepniesz (z tego co wiem).
Liczba postów: 3015
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
10
(04-22-2015, 12:36 PM)Wrzos napisał(a): Jeśli w numerze seryjnym jest literka D jak Domectic to nie przepniesz (z tego co wiem).
Nie jest to regułą, miałem Domestic 3PRO przepięte, mam Domestic B1 przepięte.
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
06-30-2015, 08:30 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-30-2015, 09:41 PM przez nomad.)
Jak bardzo mozna "przybrudzic" brzmienie w svt3pro? u mnie jak bym nie krecil, to pozadnego drive ukrecic niemoge :/ I nie wiem czy to tylko moj brak obycia z ta glowa, czy moze trzeba ja dodatkowo dopalic?
Liczba postów: 3015
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
10
Gain do oporu, wyłączone ultra lo, tubegain poniżej połowy. 3PRO nie drajwuje pięknie IMHO, mi jako dopalacz pięknie robi(ł) robotę basowy Xotic BB Preamp, jest prawie neutralny (podbija tylko środek lekko)
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
Dzieki Mazdah, a czy zmiana lamp moze cos polepszyc? Obecnie siedza tam 4 x EH i jedna JJ ( pozniej sprawdze dokladnie co gdzie, ale tylko JJ swieci w czasie pracy) nie mam pojecia w jakiej sa kondycji i czy wogole dzialaja. head kupilem jako uszkodzony-niedzialajacy, po 10 minutach ze shematem w rekach udalo mi sie znalezc dwa kabelki wesolo dyndajace, wiec podpialem je do plyty i head ozyl. Gada ciekawie, ale tylko na czystym, bo jak juz pisalem zadnego drajwa nie moge ukrecic. W sumie to, nie wiem czy slusznie, ale spodziewalem sie duzo wiecej po w pelni lampowym preampie...
Liczba postów: 3015
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
10
EHXy nie święcą/prawie nie świecą - tak są zbudowane. Czy jak odkręcisz gain do końca, to czerwona lampka clip pali się cały czas podczas grania?
Liczba postów: 1267
Liczba wątków: 32
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
Warto by też sprawdzić bias końcówki...
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
Tak, jak gain odkrece na maksa w prawo to clip swieci caly czas, natomiast bez wzgledu na to jak ustawie tube gain dzwiek pozostaje niezmieniony, czy to w prawo czy w lewo caly czas mam clean, zupelnie jakby tube gain wogole nie reagowal, albo tylko w minimalnym stopniu
(07-01-2015, 09:53 AM)jetofuj napisał(a): Warto by też sprawdzić bias końcówki...
Z dokladnym opisem jak, moglbym sprobowac , ale bez to moga byc za wysokie progi...
Liczba postów: 3015
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
10
07-01-2015, 11:49 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2015, 11:51 AM przez mazdah.)
(07-01-2015, 11:02 AM)nomad napisał(a): Tak, jak gain odkrece na maksa w prawo to clip swieci caly czas, natomiast bez wzgledu na to jak ustawie tube gain dzwiek pozostaje niezmieniony, czy to w prawo czy w lewo caly czas mam clean, zupelnie jakby tube gain wogole nie reagowal, albo tylko w minimalnym stopniu
Ale tube gain nie jest od przesteru tylko od pracy końcówki mocy, generalnie ciut więcej kompresji i drajwu ma na minimalnych ustawieniach, a najżywszy, najgłośniejszy, najczystszy i najskuteczniejszy jest przy odkręceniu na maxa.
Działa bardzo subtelnie i w zasadzie słychać to raczej w miksie - ja tak miałem, że jak tube gain był za nisko, to źle mi się grało w kapeli, słaba separacja dźwieków itp itd. Dlatego wolałem go mieć na godzinę 2. Na moje ucho (mój bas i molej flaty) brzmienie się wtedy nie zmieniało, tylko słyszałem się lepiej
A bias końcówki daje inny objaw - przester jest cały czas, niezależnie od głośności
Nie radzę grzebać samemu i "na ucho" - tam jest mikro potencjometr do regulacji, delikatny ruch w złą stronę (naprawdę BARDZO DELIKATNY) i żegnasz się z końcówką mocy. Wiem bo tak zrobiłem
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
Clip w svt3pro może sobie świecić. Nie szkodzi mu to.
Chociaż ja robiłem odwrotnie - Master na full, a Gainem głośność. Czemu?
Tube Gain to nie przester, tylko "dynamika końcówki". Im więcej mamy odkręcony Master, tym wieksza różnica.
Zauważyłem, że duuużo trudniej uzyskać śladowy nawet brud, gdy właczymy ultra-lo lub graficzny EQ. Za to łatwiej z brightem.
Różnicę moga robić także użyte lampy. Szczególnie V1 (odpowiedzialna za gainstage, ale jej pierwsza połówka jest PRZED potencjometrem Gain) oraz 2 ostatnie umieszczone tuż przy końcówce.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
No i tym sposobem chyba doszlismy do sedna sprawy! w wzmacniaczach ktore mialem do tej pory, ABM500 i Mesa400+ dzialalo to troche inaczej, obydwa moga grac zarowno czysto jak i "brudno" (nawet bardzo brudno ;D ) w ampegu jedyne co moge ukrecic to delikatne przybrudzenie, a ja oczekiwalem ton gruzu i otwarcia czelusci piekielnych! no nic, trza bedzie dopalic.... albo wyjac mese z szafy!
Liczba postów: 1029
Liczba wątków: 31
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
5
07-01-2015, 01:34 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2015, 01:35 PM przez dr_kciuk.)
Albo kupić V4B....
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
07-01-2015, 08:56 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2015, 11:04 PM przez Alfik.)
Tak się składa, że mam dziś SVT3 Pro w studio.
Po odpaleniu SVT II pro 3 brzmi jak kukuruźnik lub plugin.
Za nim odpaliłem SVT II pro dało się nawet grać i wydawało mi się że jest fajnie
Jedyne sensowne ustawienie do rockowego precla
master full
tube gain full
gain okolice 11 lub do smaku
bass 13
mid 14 w pozycji 1
treble 13.30
w tym ustawieniu najbardziej przypomina to II pro w pozycji korekcji na zero
filtrów nie dotykać chyba, że bright jak ktoś ma struny trupy
pamiętajcie:
ultra lo = jestem pedałem
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
(07-01-2015, 08:56 PM)Alfik napisał(a): Po odpaleniu SVT II pro 3 brzmi jak kukuruźnik lub plugin.
Za nim odpaliłem SVT II pro dało się nawet grać.
[...]
master full
tube gain full
gain okolice 11 lub do smaku
eq zależy od instrumentu, ale z resztą się zgadzam (ba! O masterze na full mówiłem jeszcze dawno, w czasach przedalfikowych - nauczony tego przez dżordża).
Przesiadka z 3pro na CL nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia, ale ponowne odpalenie 3pro bolało
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
|