Rejestratory audio,czyli jak nagrywać próby ?
#31
Podepnę się pod ten temat,

chcę nagrywać próby -> mic (np. taki jak używa się do nagrywania wokali w studio) -> interfejs zewnętrzny -> laptop (z jakimś programem do nagrywania).

jaki interfejs w stostunku jakość/cena od 2 do 4 wejść na majka?
Odpowiedz
#32
Ot: Czy tego tematu nie należałoby do studyjnej przenieśćchytry?
Mazdah napisał(a):Instrument powinien dawać "kopa" za każdym razem kiedy go bierzesz do ręki. Nie tylko kiedy go po raz pierwszy rozpakowujesz z pudła albo przez pierwszy tydzień-dwa-miesiąc-rok grania. Jeśli możesz przejść obojętnie obok wiosła wiszącego na ścianie/stojącego na stojaku, to znaczy, że coś jest nie tak.

Ściągam sprzęt z Usa. Info na pw.
Odpowiedz
#33
Ile chcesz przeznaczyć na to kasy ?
Chyba jednak taniej wychodzi zakupić rejestrator przenośny,do 700zł wątpię by coś za pomocą laptopa+(mixer/karta)+mics uda się równie fajnie. Chyba że dobra karta zewnętrzna + pożyczone mikrofony pojemnościowe/dynamiki,ale to też nie o to w tym chodzi.

Ja już robię tak,że po jobie/próbie którą rejestrowałem podłączam mojego Zooma Q3 pod jakiegoś laptopa i rozdaję wszystkim materiał na pendrive'y.
Odpowiedz
#34
Ale się naszukałem tego tematu po przeniesieniu;P

A wracając, więc sprawa wygląda tak, że udało nam się wejść z próbami do studia (mamy miejscówkę w zamian za nasz sprzęt podczas nagrywania innych kapel). No i majków to mamy do wyboru do koloru. Tongue

Sprawa rozchodzi się w sumie tylko o cenę takiego zewnętrznego interfejsu. W sumie zwykły rejestrator bardziej poręczny jest niż nagrywanie przez jednego (nawet dobrego) mic pojemnościowego. Najlepiej kupić interfejs żeby można było podłączyć bass (linia), gitara (sm57), perka (całość na dwa majki).

Kasa jaką możemy wydać, hmn 800 PLN, powiedzmy
Odpowiedz
#35
Też chciałem to robić Wink zrezygnowałem. Q3 nie dość że ma wyjebistą jakość,to jeszcze bierzesz wszędzie, nagrywasz i koncerty i próby,różne sytuacje po czym możesz mieć z tego WAVy,MP3 (od razu!) albo filmiki gotowe do wrzucenia na Jutuby.
Nie namawiam,ale mogę Ci pokazać niektóre z moich nagrywek prób/koncertów. Moje vidy (wszystko robione na Q3 prócz dwóch pierwszych z ubiegłych lat)

Wracając do laptopów - kupcie interface zewnętrzny
Przeglądając teraźniejsze allegro to wydaje się być bardzo ciekawe - Presonus Inspire 1394
Niedrogi a jakościowo będzie bardzo fajnie, od dwóch lat pracuję na Presonusie w studio (mamy firestudio) i jest bardzo funkcjonalny,user-friendly.
Co do gitary (na sm57) to będzie problem - ale wystarczy kupić kabel/przejściówkę,lub pod te dwa jacki podpiąć jakiś mixerek i z niego wysyłać bass i gitarę,zawsze jakiś preamp więcej.
Odpowiedz
#36
Dzięki Emotka_2755

Muszę z resztą zespołu pogadać i obgadać temat, i na coś się zdecydować, ale taki rejestrator to chyba w zupełności wystarczy nam. Wink
Odpowiedz
#37
co do nagrywania na dwa majki - ciezki temat jesli chodzi o bas, zawsze wychodzi rozmyty.

prawdopodobnie ma to zwiazek z przesunieciami fazowymi, takze trzeba uwazac na odleglosc mikrofonow od kolumny. ale to znowu nie ustawisz mirofonow do werbla, a to zdecydowanie najwazniejsza spawa jesli chodzi o brzmienie perkusji na tego typu nagrywkach.

oczywiscie mozna wesprzec sie sygnalem z linii, ale przeciez basu ze sciezek mikrofonowych sie nie pozbedziesz (chyba, ze kosztem stopy, ale wtedy warto miec jeszcze jeden mikrofon do zbierania owej).

problemu nie ma przy nagrywaniu na jeden mikrofon, choc wtedy nagranie bedzie mniej przestrzenne. cos za cos.

rejestrator to fajna alternatywa, jest bardziej funkcjonalny niz interfejs + 1 pojemnosciowka, bo nie wymaga laptopa a w dodatku jest mobilniejszy. a jakosc nagran bedzie podobna.
Odpowiedz
#38
Doszli my do wniosku, że najpierw spróbujemy wziąć kamerę cyfrową, i zobaczyć jak jej mic zbiera (i co). W sumie jak sprawdzi się, to czemu nie, ale z drugiej strony nie jestem przekonany do tego rozwiązania. Tongue
Odpowiedz
#39
kamera zbierze Wam bardzo dużo góry, więc postawcie ją z daleka od perkusji Smile My nagrywaliśmy próby dyktafonami różnymi i im droższy był dyktafon tym dokładniejsze były nagrania, na niektórych nawet bas było fajnie słychać. Tylko też trzeba w odpowiednim miejscu położyć, więc spróbujcie kłaść go w różnych miejscach sali, czy sceny.
Odpowiedz
#40
na 2 miki świetnie można nagrać przy użyciu 2 mikrofonów wstęgowych w układzie center/side...
ale to nie jest ani łatwe, a tanie, a do tego trzeba mieć fajna akustykę pomieszczenia.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#41
C/S mozna chyba zrobic przy uzyciu kazdych parowanych mikrofonow?Big Grin
Odpowiedz
#42
my kiedyś nagraliśmy próbę takim jamnikiem kasetowym i wyszło lepiej niż zbieranie tego mikrofonami i dyktafonami Big Grin a graliśmy w piwnicy jednego z warszawskich barów Wink
Odpowiedz
#43
Paka - owszem, dobrej jakości pojemniaki (np. C414) też się nadadzą..
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#44
(08-26-2010, 12:30 PM)hubertgal napisał(a): my kiedyś nagraliśmy próbę takim jamnikiem kasetowym i wyszło lepiej niż zbieranie tego mikrofonami i dyktafonami Big Grin a graliśmy w piwnicy jednego z warszawskich barów Wink

ja kiedyś też na jamnika nagrywałem próby, ale gdzieś się zawieruszył przy przeprowadzce Tongue
Odpowiedz
#45
http://basscity.eu/thread-48-post-44128.html#pid44128

Dźwięk pochodzi w 80% z Zooma Q3 w 20% to ściemniony sygnał z kamery (by nadać naturalnego pogłosu z sali)
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości