Efekty, Pedalboardy - zdjęcia, testy, opinie
(03-10-2015, 10:36 PM)motyx napisał(a):
(03-10-2015, 09:10 PM)Alfik napisał(a): Panowie a z innej beczki...

po co wam kompresor?

Kompresory w kostkach (z wyjątkiem jednego) oprócz dodawania szumu i obcinania pasma nic pożytecznego nie robią i zwykle kompletnie do basu się nie nadają.

Ile kompresorów w kostkach przeszło przez Twoje ręce? Nie atakuję, pytam z ciekawości, bo polecasz cały czas Demetera, a w międzyczasie sporo się na rynku kompresorów zmieniło. Testowałeś Cali76, MXRa M87, G-laba BC-1, Keeley Bassist, Diamond BCP-1 lub Empressa ?

Podłączam się do pytania dodając do puli OC BASS Whirlwind'a i Compressorre Markbassa.
Odpowiedz
[Obrazek: XAVFajw.jpg]

kto zgadnie, w jakiej kostce mamy podświetlana lampkę chytry
Odpowiedz
z tego co wymieniliście nie testowałem empressa i whirwinda

Ostatnio znajomy gitarzysta potrzebował kompresora i troszkę tego się przewineło. Było jeszcze parę innych "przywiezionych prosto ze stanów" pudełek ale jakoś mnie nie zachwyciły.

cali76 "bazuje" na urei 1176 i ma zdecydowanie za krótki czas ataku jak na bass. Oryginalna urei IMO do basu jako kompresor się nie nadaje (choć parę znanych osób używa jej... ale nie jako kompresor tylko bardziej jako przester)

Z tego wszystkiego nieźle brzmiał keeley (ale to była jakaś inna wersja niż bassist), ale dla mnie też ma za krótki a przede wszystkim nieregulowany czas ataku

próbki tego "bassist" na youtubie brzmią jak kupa więc na dzien dobry zniechęca mnie do sprowadzania)

Glaba MXra i Marbassa pozwólcie, że pominę...

Panowie tylko problem w tym, że mam w basowym Racku Customową mocno rasowaną wersję tego:

[Obrazek: 134075d1251534385-holy-crap-c1-bus-compr...smart1.jpg]

a do stałej dyspozycji:

[Obrazek: 9999-13961-2.jpg?1357902043]

[Obrazek: la2a_front_hq.jpg]

i jeszcze mocno podrasowany:
[Obrazek: empirical_labs_distressor_el8x_pair_zoom.jpg]

także kostki nie mogą mi się podobaćSmile



1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(03-10-2015, 11:06 PM)paka napisał(a): [Obrazek: XAVFajw.jpg]

kto zgadnie, w jakiej kostce mamy podświetlana lampkę chytry

na 99% Valve Drive mrgreen
obrazki się zesrały.

Odpowiedz
mam Cali76 od dwóch lat, z Urei 1176 (oryginalnym i wersją UA) obycie tylko jako-takie. Czasy ataku Cali po tej "dłuższej" stronie pokrętła są zupełnie wystarczające, ja mam je ustawione na okolice godziny 9.30 i początkowa faza dźwięku, zagranego czy palcami czy kciukiem czy kostką, zawsze zdąża rozkwitnąć. Skrajnie najdłuższe ustawienie jest dla mnie wręcz za wolne, ale to też indywidualna kwestia zmieniająca się wraz z palcami, instrumentem, wzmacniaczem zapewne tudzież resztą toru sygnałowego. Nie znam jednostek i liczb za tymi ustawieniami, ale jak się posłucha a nie popatrzy, to nawet ustawione na godzinę 12 daje to dłuższy czas niż nie posiadająca tej regulacji czarna wersja Compulatora (którą wciąż posiadam) uznawana wciąż gdzieniegdzie za "industry standard" kompresorów w kostce do basu. Podobnie się to prezentuje wobec EBS.

Co do relacji tych urządzeń wobec tych rackowych piękności to nie dyskutuję, natomiast spierałbym się że rzeczywiście dużo się wydarzyło w niszy pedałowych kompresorów od czasu żółtego Compulatora, który wobec czarnego, będącego prościutkim obwodem, dodał tylko tę i ową regulację. Choćby właśnie Cali (owszem, chwalę bo mam zgodnie z kanonami forum, a może mam bo jest dobry...) czy Empress to są już urządzenia nieco innej klasy. Oczywiście moim zdaniem itd.
[Obrazek: 17m.gif]
Odpowiedz
Kurcze, Alfik, ale to jest zupełnie co innego! Ja po paru latach grania na niebieskim bossie zapragnąłem przejść na "wyższy poziom" - o firmowych kompresorach studyjnych nie było co marzyć, na szczęście niejaki Dodek Żywioł (z Teatru Stu) robił całkiem sensowne kompresory wzorowane na dbx (jak sensowne mogły być urządzenia na polskich wzmacniaczach operacyjnych ULY7701 to już musimy sobie sami dopowiedzieć, było to jednak przed zmianą ustroju, co wiele tłumaczy Wink ), używałem go do nagrań (super!) a także próbowałem na nim grać. I co? I nic, bo to zupełnie coś innego, nienawidzę grać z kompresorem "profesjonalnym", którego nie słychać, musi być boss - albo wbudowany w piec TC też w sumie jest OK. Tak więc porównywanie pedałowych EFEKTÓW z kompresorami rackowymi jest IMO niewłaściwe, bo to mniej więcej tak, jakby proponować gitarzyście zamiast tubescreamera culture vulture. Już pomijam, że kompresory w kostkach działające na zasadzie "studyjnej" zwykle są nazywane limiterami, a niebieski boss zwany kompresorem to bardziej odpowiednik studyjnej kompresji mieszanej, z gałką release opisaną całkiem słusznie jako atak Wink Jednocześnie próby odtworzenia brzmienia profesjonalnego sprzętu w kostce zasilanej z bateryjki i pozbawionej podstawowych regulacji są z góry skazane na niepowodzenie, stąd ktoś, kto lubi brzmienie ssla nigdy z kostką się nie dogada...
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
Dla mnie dobry kompresor do basu to taki którego kompletnie nie słychać Smile

Nie stosuje też praktycznie czasów ataku poniżej 30ms do basu - bo jak chce overdrive to mam do tego inne urządzeniaSmile

@Marcin czarna wersja compulatora to zło do basu pisałem o tym wielokrotnieSmile To świetny efekt ale do telecastera countrySmile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(03-10-2015, 11:51 PM)Alfik napisał(a): Nie stosuje też praktycznie czasów ataku poniżej 30ms do basu...

No to dużo możliwości regulacji zostaje w tym sslu do wyboru Wink

http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
(03-10-2015, 11:58 PM)przemak napisał(a):
(03-10-2015, 11:51 PM)Alfik napisał(a): Nie stosuje też praktycznie czasów ataku poniżej 30ms do basu...

No to dużo możliwości regulacji zostaje w tym sslu do wyboru Wink

on ma jedną nastawęSmile
tak samo jak do miksuSmile

att 30
release 100
4:1


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(03-10-2015, 11:11 PM)Alfik napisał(a): z tego co wymieniliście nie testowałem empressa i whirwinda

Ostatnio znajomy gitarzysta potrzebował kompresora i troszkę tego się przewineło. Było jeszcze parę innych "przywiezionych prosto ze stanów" pudełek ale jakoś mnie nie zachwyciły.

cali76 "bazuje" na urei 1176 i ma zdecydowanie za krótki czas ataku jak na bass. Oryginalna urei IMO do basu jako kompresor się nie nadaje (choć parę znanych osób używa jej... ale nie jako kompresor tylko bardziej jako przester)

Z tego wszystkiego nieźle brzmiał keeley (ale to była jakaś inna wersja niż bassist), ale dla mnie też ma za krótki a przede wszystkim nieregulowany czas ataku

próbki tego "bassist" na youtubie brzmią jak kupa więc na dzien dobry zniechęca mnie do sprowadzania)

Glaba MXra i Marbassa pozwólcie, że pominę...

Panowie tylko problem w tym, że mam w basowym Racku Customową mocno rasowaną wersję tego:

[Obrazek: 134075d1251534385-holy-crap-c1-bus-compr...smart1.jpg]

a do stałej dyspozycji:

[Obrazek: 9999-13961-2.jpg?1357902043]

[Obrazek: la2a_front_hq.jpg]

i jeszcze mocno podrasowany:
[Obrazek: empirical_labs_distressor_el8x_pair_zoom.jpg]

także kostki nie mogą mi się podobaćSmile

[Obrazek: addf301a1179396cdf3b4da440a9c33c98b63f5c...e5f8fb.jpg]

Nie mogłem się powstrzymać Wink
Piona!Emotka_2755
Odpowiedz
(03-11-2015, 12:01 AM)Alfik napisał(a): on ma jedną nastawęSmile
tak samo jak do miksuSmile

att 30
release 100
4:1

Wolę 2:1, wtedy jest nieograniczone kolano Wink
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
(03-11-2015, 12:05 AM)przemak napisał(a):
(03-11-2015, 12:01 AM)Alfik napisał(a): on ma jedną nastawęSmile
tak samo jak do miksuSmile

att 30
release 100
4:1

Wolę 2:1, wtedy jest nieograniczone kolano Wink

To w opto kompresorachSmile tam nawet 1.5:1 się sprawdza

SSL-lo podobne przy 4:1 mają znacznie miększe kolano

(03-11-2015, 12:04 AM)citizenkane napisał(a): [Obrazek: addf301a1179396cdf3b4da440a9c33c98b63f5c...e5f8fb.jpg]

Nie mogłem się powstrzymać Wink
Piona!Emotka_2755

Mistrz Smile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
[Obrazek: z2hifzumtkpxlhfkt1vt.gif]
Odpowiedz
Sprawa rozbija się zwyczajnie o to, czego kto potrzebuje.
To tak samo jak z ABS i ESP w autach, dla wielu największe zło, dla innych możliwość przejeżdżenia zimy bez lądowania w rowie albo na czyimś zderzaku Wink


Kompresor w kostce ma wyrównać atak i głośność, tak żeby basista mógł się skupić na "show", podczas gdy 10x droższy kompresor do racka w studiu robi "business".
Odpowiedz
(03-10-2015, 11:06 PM)paka napisał(a): [Obrazek: XAVFajw.jpg]

kto zgadnie, w jakiej kostce mamy podświetlana lampkę chytry

No dawaj! Big Grin
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 93 gości