Klinika GASu
(04-16-2013, 07:43 PM)Pecu napisał(a): A właśnie, miałem zapytać, zapomniałem, ale bohater opozycji mi przypomniał: co daje 9 (słownie: dziewięć) otworów do zamocowania gryfu?? Jakaś symulacja ntb? Tongue

Ja się nie znam, ale imho trochę bez sensu... bo tak na chłopski rozum to chyba zmniejsza się czynną powierzchnię styku gryfu z korpusem przez nadmiar otworów. Czy nie? Wink

Ja też się nie znam - dlatego podpatrzyłem parę patentów u mądrzejszych Wink

[Obrazek: ritter_roya5st_a_platinum_img.jpg]
Odpowiedz
(04-16-2013, 07:43 PM)Pecu napisał(a): A właśnie, miałem zapytać, zapomniałem, ale bohater opozycji mi przypomniał: co daje 9 (słownie: dziewięć) otworów do zamocowania gryfu?? Jakaś symulacja ntb? Tongue

Ja się nie znam, ale imho trochę bez sensu... bo tak na chłopski rozum to chyba zmniejsza się czynną powierzchnię styku gryfu z korpusem przez nadmiar otworów. Czy nie? Wink

Oj widać że nie znasz życia - to przecież odpowietrzniki i odprowadzacze potu na 12 godzinne wesele. Spectora wynalazek, swoją drogą.
Odpowiedz
Pot i odprowadzanie powietrza - że też na to nie wpadłem Big Grin
Widać są tu tacy, co znają to z autopsji... mrgreen
Odpowiedz
No ba!

Grał kolega kiedyś covery stinga między występem tancerek, ekhem, egzotycznych na promie? I miał kajutę naprzeciwko ich?

Nie?

A ja tak!

Big Grin

ps. Śpiewania, picia i grania na akustyku obok kajuty szefa ochrony o 3 rano NIE POLECAM.
Odpowiedz
Odpowiedz
(04-18-2013, 09:30 PM)motyx napisał(a):

piękne

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(04-16-2013, 08:25 PM)OMSON napisał(a): [Obrazek: ritter_roya5st_a_platinum_img.jpg]
[Obrazek: i-tefal-fv4550e0.jpg]
Gram na nerwach.
Odpowiedz
"The Neck Joint is a very special and mostly totally neglected sound influencing element. It is responsible for the dynamic and speed (Attack) of the bass and also for the string amplitude power consumption (Sustain).


After comparing different constructions (identical wood from the same tree), I developed my "Multi screw Bolt-on Neck Joint". I always use the maximum possible amount of screw per available area.


If you compare this connection physically, you will identify a much faster attack, longer Sustain and a different mid-frequency-range of the instrument.


If you compare this connection acoustically, you will recognize a better dynamic, a faster response and a greater presence within your band.


The reason is a lower absorption of the string amplitude energy, because the absorption area (vibrations-system) is divided into 2 "oscillation-arms" with different lengths, which hardly move with the string frequency."

http://www.ritter-basses.com/neckjoint.php


Oraz:

"The traditional way of combining body woods to control tone is to laminate horizontally. For example laminate a thick maple top on a mahogany core to increase the brightness of the mahogany. This system works well to alter the tone response of all the strings as a group. However, our experience with the Novax Fanned-Fret system has opened up a whole new way of thinking about an instrument. What if we could take this concept one step further by focusing on the needs of the bass and treble strings separately? In effect creating a body that naturally balances tone between the bass and treble strings. At the time this had never been done before.

To achieve this naturally equalizing body we turned traditional thinking on its side by laminating across the width of the body. This allows us to use a higher density wood such as Northern Ash for the bass side to accentuate the highs and give power to the lows without affecting the treble strings. We then use a lower density wood (Alder) for the treble side to bring out the resonance and warm up the treble strings without making the bass strings sound muddy. For such a simple idea the results are pretty dramatic – warm, punchy treble strings with solid snappy bass strings."

http://www.dingwallguitars.com/northern-...signature/
Odpowiedz
Jaco only needed four screws!
Odpowiedz
Hitler only needed pure race...
Odpowiedz
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina
Odpowiedz
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lobby
Odpowiedz
Nie wiem dlaczego wrzuciłeś Dingwalla, one tylko cztery śruby mają. Ty masz ich dziewięć mrgreen
Warwick Corvette $$ -> SWR SM400
Odpowiedz
(04-19-2013, 09:27 AM)Asmo napisał(a): Nie wiem dlaczego wrzuciłeś Dingwalla, one tylko cztery śruby mają. Ty masz ich dziewięć mrgreen

Wrzuciłem w nawiązaniu do mojego stwierdzenia, że podpatrzyłem pewne rozwiązania u mądrzejszych. Body w tym moim bezprogowcu wykorzystuje również patent Dingwalla tzw. dual-density.
Odpowiedz
[Obrazek: 564809_3815634386807_986065887_n.jpg]


GAS na Ampega AP-3550!
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 58 gości