Brzmienia różnych pieców z linii
#1
Witam.

Tak czysto teoretycznie z ciekawości się zastanawiam (i myślę, że to bardziej pasuje do działu ogólnego, bo chodzi o czysto teoretyczne rozważania). Jeśli weźmiemy kilka różnych wzmacniaczy basowych. Jakiś Ampeg, GK, Hartke, Laney i inne. Wszystkie podłączymy z linii, z pominięciem wszelkich ficzerów na piecu typu korektory itp, do tego samego nagłośnienia i użyjemy tej samej gitary to czy one zabrzmią tak samo, czy inaczej z każdego pieca? Czy sygnał jest przekazywany bezpośrednio z wejście do wyjścia, czy też elektronika po drodze jednak ma wpływ na brzmienie?
Pozdrawiam
Ajgor
Ibanez SR300E, 
Ampeg BA-108, 
Ampeg PF 500, 
Samoróbka kolumna na głośniku Eminence Delta 15" 300W
Odpowiedz
#2
Do basowej.
Odpowiedz
#3
(09-08-2014, 01:14 PM)Ajgor napisał(a): Witam.

Tak czysto teoretycznie z ciekawości się zastanawiam (i myślę, że to bardziej pasuje do działu ogólnego, bo chodzi o czysto teoretyczne rozważania). Jeśli weźmiemy kilka różnych wzmacniaczy basowych. Jakiś Ampeg, GK, Hartke, Laney i inne. Wszystkie podłączymy z linii, z pominięciem wszelkich ficzerów na piecu typu korektory itp, do tego samego nagłośnienia i użyjemy tej samej gitary to czy one zabrzmią tak samo, czy inaczej z każdego pieca? Czy sygnał jest przekazywany bezpośrednio z wejście do wyjścia, czy też elektronika po drodze jednak ma wpływ na brzmienie?
przerzucić do basowego - w ogólnym sie pierdoli o cyckach polityce i zegarkach

1. Zależy od konstrukcji. Jedne piece w opcji PRE DI pracują z ultra krótką drogą sygnału, inne mają po drodze parę niepotrzebnych syfiarzy. Jedne mają drogie komponenty, inne TL072.
Jedne mają lampę na wejściu, inne Feta, jeszcze inne wzmacniacz operacyjny. Jedne mają na wyjściu pseudo symetryzator na twóch TL072 inne drogie i dobre trafo jensena jeszcze inne zawodowy symetryzator Thata. Jedne mają obcięte specjalnie pasmo aby nie "szumiało" i nie "buczało" inne idą HIFI 20-20000Hz ze nierównomiernością +/- 0.2 dB

2. Różnice, są więc dość duże. Nie tylko w tym jak instrument brzmi, ale też jak się na nim gra (czucie tzw dynamiki instrumentu)

3. Jest teoria, że na brzmienie ma największy wpływ pierwszy stopień tzw wejściowy wzmacniacza.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości