10-09-2010, 07:03 AM
wejście PASIV / ACTIV
|
10-09-2010, 07:15 AM
To trochę offtop ale był tam jeszcze jeden podobny wątek coś w tym stylu:
"Nie mam pieniędzy na wzmacniacz. Czy mogę podłączyć bas bezpośrednio do kolumny głośnikowej?" i wywiązała się całkiem poważna dyskusja . Marek
10-09-2010, 05:36 PM
(10-08-2010, 11:08 AM)hennoh napisał(a): dla porównania przy naszej standardowej głośności na próbie przycisk zostawiam na 0dB wzmaka rozkręcam na mniej więcej na 1/2 mocy (gain 10, boost i master 12) natomiast przy -10dB muszę kręcić gały na godz 2Hennoh, z tego co piszesz, to widać, że jesteś świadomym basistą i wiesz co robić ze wzmacniaczem. Nawet podejrzewam, że znasz odpowiedzi na swoje pytania . Wszelkie ostrzeżenia są dla mniej świadomych basistów. Na przykład z konkurencyjnego forum (na "bas.....") gdzie chłopcy piszą tak: "kupiłem 10W wzmacniacz, dałem wszystkie gałki w prawo, uderzyłem w struny i wzmacniacz mi pierdzi. Co robić?". (10-08-2010, 11:08 AM)hennoh napisał(a): dodam że przy pierwszej opcji (pasiv/słaby sygnał) bardziej mi się podoba i ma jakby większego kopaPrawdopodobnie jest jednak trochę większy sygnał albo tak jak pisze Burning zmienia się trochę impedancja wejściowa. Marek [/quote] pierwszy raz w życiu nazwał mnie ktoś wprost basistą , poważnie
09-22-2014, 06:37 PM
Odkop
Jeżeli we wzmacniaczu są dwa wejscia, czyli jedno pasiv, drugie aktiv to wiadomo, gdzie podłączyc bas aktywny, lub pasywny. Moje pytanie brzmi: w które gniazdo włączyć kabel jezeli między basem, a wzmacniaczem jest jeszcze jakiś efekt, np compressor ?
09-22-2014, 06:48 PM
Używaj uszu i wybierz to co ci się bardziej podoba.
Jeśli wolisz czystsze brzmienie to wpinaj w "active", jeśli bardziej nasycone i bardziej zniekształcone, to wpinaj w "passive". Boost z efektu czy kompresora może być elementem kreacji brzmienia. Możesz też sobie wyrównać poziomy na efektach słuchając głośności z włączoną i wyłączoną kostką.
Miałem firmę
:: https://www.facebook.com/grubebrzmienie :: https://brzmienie.eu Miałem zespół :: https://www.facebook.com/perspecto/ :: https://perspecto.bandcamp.com/
09-22-2014, 06:52 PM
Dzieki
Myślałem, że to może być bardziej skomplikowane, coś w stylu niedopasowania oprności czy inne czary mary.
09-22-2014, 07:11 PM
(09-22-2014, 06:37 PM)****** napisał(a): Odkop Wejście aktywne najczęściej ma dwie cechy odróżniające je od zwykłego - mniejszą czułość (praktycznie zawsze) i niższą impedancję wejściową (zwykle, ale nie zawsze). Jeżeli po efekcie, np. kompresorze, poziom sygnału jest taki sam, jak bez kompresora (w przypadku np. chorusa to oczywiste) to nie ma powodu, aby wtykać wyjście efektu w gniazdo aktiv. Drugim powodem, dla którego nie należy tak czynić, jest to, że zwykle wejścia aktywne mają mniejszą impedancję wejściową, a nie wszystkie efekty to lubią (boss nie bardzo lubi, np. 10k to wcale). Jak się tak zastanowić, to i aktywne instrumenty ani nie mają wybitnie wyższego poziomu wyjściowego niż pasywne (a na pewno nie wyższy o 15dB), ani wcale nie będą lepiej grały mocniej obciążone.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
09-22-2014, 07:52 PM
W SWR na przykład wejście pasyw pomija pierwszy stopień lampy! Co oczywiście może być zaletą jeśli ktoś lubi wybitnie tranzystorowe brzmienie.
Pozdrawiam
http://www.belhavenmetal.com/ https://www.facebook.com/BelhavenMetal?ref=hl Czasami coś http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=168578 http://www.winyl.net/ forum miłośników czarnych płyt
09-22-2014, 08:12 PM
lol. a jaki to ma sens? mniej stopni wzmocnienia dla "slabszego" sygnalu?
Miałem firmę
:: https://www.facebook.com/grubebrzmienie :: https://brzmienie.eu Miałem zespół :: https://www.facebook.com/perspecto/ :: https://perspecto.bandcamp.com/
09-22-2014, 08:21 PM
Jasne, że odwrotnie, szkoda klawiatury.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
09-22-2014, 08:21 PM
(09-22-2014, 07:52 PM)pinio napisał(a): W SWR na przykład wejście pasyw pomija pierwszy stopień lampy! Co oczywiście może być zaletą jeśli ktoś lubi wybitnie tranzystorowe brzmienie. Pierwszy stopień w SWR jakoś wybitnie chyba harmonicznych nie dodaje
"Some people like cupcakes better. I for one care less for them!"
09-22-2014, 08:59 PM
Zdecydowanie dodaje drugiej harmonicznej, jak na SE w klasie A przystało, w odróżnieniu od tłumu scalaków z wyjściem PP po nim. Tylko, że tego nie słychać, albo "przyjemnie" słychać
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
09-23-2014, 05:48 AM
Tak, popełniłem błąd, miało być aktyw.
Słychać i to bardzo. Zaznaczam, że mój jest po zmianie scalaków (jeszcze nie wszystkich) i ma poprawiony enchancer. Gdzieś koło łyk-endu jeśli macie taką potrzebę, mogę zrobić porównanie. Niestety w fabrycznym SWR przesterowanie wejścia powoduje przesterowanie również scalaków, co objawia się brzydkim dźwiękiem. Stąd pewnie mało kto zauważa różnicę z lampą i bez w tym wzmacniaczu. Po poprawce rodzaj lampy też ma większe znaczenie. (09-22-2014, 06:37 PM)****** napisał(a): OdkopJeśli wyłaczas miejscami kompresor, to ustaw to wejście, gdzie bas na czysto brzmi lepiej.
Pozdrawiam
http://www.belhavenmetal.com/ https://www.facebook.com/BelhavenMetal?ref=hl Czasami coś http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=168578 http://www.winyl.net/ forum miłośników czarnych płyt
09-23-2014, 01:10 PM
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości